מתכון להמבורגר ביתי – בני בן דוד משתף באהבה מתכון ביתי להמבורגר

בני בן דוד - כתב אורח,

בני בן דוד, חובב בשר מושבע והמבורגרייר חובב פנה אלינו באמצעות דף הפייסבוק של קהילת המבורגר ישראל והחליט לשתף אותנו עם מתכון להמבורגר ביתי שלו לקציצת המבורגר מפנקת.  

מתכון להמבורגר ביתי טוב מתחיל ברכיבים טובים, אני תמיד מקפיד לקנות את הבשר שלי טרי טרי מהקצה שליד הבית, אותו קצב שנמצא שם כבר 30 שנה ויודע בדיוק איזה נתחים אני צריך בשביל להוציא המבורגר ביתי מעלף שעושה לי טעים בפה. זה ממש לא מסובך להכין המבורג טוב בבית והחלטתי לשתף אותכם כדי שגם למעריצי קהילת המבורגר ישראל יהיה מתכון להמבורגר ביתי שלא מאכזב אף פעם!

רשימת המרכיבים

35% אנטריקוט.
30% צואר טלה.
35% שומן.

*הטיפ שלי – בקשו מהקצב טחינה גסה.
מלח.
פלפל שחור טחון טרי.
שמן לשימון.
רינג עגול
.
לחמניות טריות.

מתכון המבורגר ביתי של בני בן דוד

אופן ההכנה

לתבל ולערבב את הבשר למאסה אחידה כשהוא קר (לא יותר מדי שלא יתחמם הבשר ויהפוך למישחתי כך נעלם השומן ואיכות הבשר). ליצור קציצות של 100 / 200 ג' כ"א. לשמן את הרינג, להניח על ניילון נצמד או שקית רגילה (צץ רץ), לשים את הבשר פנימה וליישר. לעטוף ולשים במקרר לשעה להתגבשות החלבונים. הרבה אנשים מדלגים על השלב הזה וחבל. זה אולי גם הדגש בכל מתכון להמבורגר איכותי ולא סתם קציצת בשר מעורבבת עם תבלינים – אז תקפידו להכין את הבשר מראש ולא ליפול למלכודת של "יאללה נזרוק למחבת וזהו".

אחרי שהבשר נח במקרר לשעה צריך פשוט לחמם את הפלנצ'ה או מחבת פסים גדולה ואיכותית, לסגור משני הצדדים בצריבה טובה של הבשר ככה שהטעמים, המיצים והעסיסיות ישארו בפנים, ולהכניס לתנור ל-250 מעלות לכמה דקות (הכל תלויי ברמת הצלייה). השילוב של צלייה ותנור ייתנו להמבורג שלכם טעם מיוחד ושונה מרוב מה שאתם מכינים בבית בדר"כ. בהצלחה!