בנדורה, שווארמה על גחלים – גיא מילשטיין בדק האם מדובר בשטיק חביב או מהפך בתחום?

גיא מילשטיין,

כתבנו הנודד מבקר את רשת השווארמה החדשה שמאיימת להשתלט על ישראל, בנדורה, המציגה קונספט מעניין של שווארמה על גחלים. האם היא תצליח לעבור את מבחן הבטן?

לא על ההמבורגר לבדו יחיה האדם. לפעמים הבטן משתוקקת למשהו אחר ושונה, כל עוד מעורב בדבר בשר. הוזמנתי יחד עם השפית הפרטית שלי לדגום את הסניף של מסעדת בנדורה בעיר בני ברק. זוהי רשת שווארמה חדשה יחסית אך היא כבר כוללת ארבעה סניפים (גם באשדוד, ק. אתא והרצליה), והיא מכוונת גבוה. הרשת הוקמה לאחר ניסוי וטעייה מרובים מצד הבעלים שלה, אשר ניהלו את רשת "בורגרים" עד למכירתה לרשת BBB.

החדשנות המדוברת היא באופן צליית הבשר. בשונה מהמראה המקובל של שיפוד אנכי המסתובב מול תנור גז, בבנדורה נבנה מערך מיוחד אשר מסובב את השווארמה באופן אופקי מעל גחלים. השימוש בגחלים מאפשר לטעמם לחרוך את הבשר בשווארמה וגם מונע את טיפות הזיעה שיש בשיטה הרגילה. השווארמה בבנדורה נצלית בתופת העולה מהגחלים למטה, ומעליה שכבת חרסינה אשר מחזירה את החום ומחממת את הבשר ממעל. לאחר הצליה, השווארמה עוברת לצריבה קלה על הפלאנצ'ה ומוגשת לסועד הרעב. כמו בכל מקום שמכבד את עצמו, גם בבנדורה ישנן מנות ותוספות לטובת אלו שאינם מעוניינים בשווארמה, ואותן טעמתי תחילה.בנדורה - שווארמה עגל (יח"צ)

קובה

את הקובה במקום מכין ספק חיצוני שמייצר את הקובות בלעדית עבור הרשת. הקובה גדולה ובשרנית וציפוי הסולת מהודק היטב ולא מתפורר. התיבול של הבשר חזק ונוכח, והמנה מתאימה למי שמעדיף את הקובה הגסה והעצמתית. ב- 10 ש"ח למנה מדובר במחיר משתלם במיוחד כמנה ראשונה או במקום השווארמה.
תפריט רשת בנדורה

בנדורה – מנות חדשות ומעניינות

הראפ (19 ש"ח) מגיע מטוגן בשמן עמוק ומכיל בתוכו את הבשר של שווארמת העגל. הבשר שמן ומתובל היטב, אך השילוב של שומן הבשר, שמן הצנוברים ושמן הטיגון הפכו את המנה לנס פך השמן. הקפדה טובה יותר על הטיגון הייתה יכולה להציל את ה"אקסון ואלדז" שבצלחת, ולהפוך את הראפ למשהו אכיל.ראפ שווארמה בנדורה (יח"צ)

החומוס (25-39 ש"ח) במקום רך ומשחתי, מגיע יחד עם טחינת הר ברכה של המקום. על החומוס נח קבב לא רע ובצד הצלחת קיבלנו את הפיתות העבות והבשרניות הנאפות במקום. כל המנה הייתה מאוזנת ומשביעה לכשעצמה, וכללה את כל אבות המזון: חומוס, בשר ופחמימות ריקות. ליד החומוס קיבלנו גם צלחת של ירקות צרובים על גחלים שהיוו את מנת הוויטמינים של המקום. קיבלנו גם בנדורה - תענוג של בשר (יח"צ)חצילים מטוגנים וירקות מוחמצים, פה לא ניכרה ההשקעה שמאפיינת את המקום, וחבל. בבנדורה עדיין מציעים ללקוחות את קצוות הפיתה המטוגנים, מנהג שרווח בשווארמיות בישראל בעבר (האגדה אומרת שזו הייתה דרך להתחמק ממסים), אך כיום הפך לנדיר יותר.

שווארמה כהלכתה

הגענו לכלת השמחה. בנדורה מציעים שני סוגי שווארמה, פרגיות ועגל (33-45 ש"ח). את שווארמת הפרגיות טעמתי ולא הרגשתי בטעם מיוחד, לא היה הבדל ממשי בטעמה מכל שווארמת פרגיות אחרת שטעמתי. לאחריה הגיעה מנת העגל, ופה מדובר בסיפור אחר. העגל היה רך, עסיסי, מתפוצץ בטעמים ומחמם את הלב. זו הייתה מנה עילאית של אושר בצלחת ושמחה בחיך. זו הייתה ללא ספק השווארמה הטובה ביותר שטעמתי בארץ. חד וחלק.שווארמת העגל של בנדורה (יח"צ)

במהלך הביקור קיבלנו גם שוט של עראק הבית שהיה לא רע, ובסך הכל נהננו מאוד מהביקור בבנדורה. בעלי הרשת מתכננים לפתוח מעל מאה סניפים ברחבי הארץ ואם הם ישמרו על הרמה הגבוהה של הסניף בו ביקרנו, צפוייה להם הצלחה גדולה. הרשת כשרה בכל סניפיה והיא מתהדרת גם בתו הפליאו, לקדמונים שבינינו. בנדורה לא מכוונת להיות מקום זול, מחירי המנות שלה נמצאים בחלק הגבוה של מקשתת התמחור בארץ, אבל התמורה לכסף היא ללא ספק מהטובות שבשווארמיות ישראל.עם היפות שלי בבנדורה

שם: בנדורה רמת גן. כתובת: בן גוריון 13 (מגדלי קונקורד), ר"ג. כשרות: כשר. שעות פעילות: א'-ה' 12:00-19:00 ו' 12:00-16:00

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי