אמריקה בורגרס – בן שלינג מגלה שלפעמים בשביל אמריקה לא צריך לטוס רחוק

בן שלינג - כתב אורח,

אחרי חפירות רבות מצד אנשים רבים על המקום החדש, וגם כי יצא לי לבקר שמה באותו יום של הפרוזדור, קפצתי לראות עד כמה יש אמריקה בת"א, כן הכוונה היא לאותו מקום באלנבי המכנה עצמו אמריקה בורגרס.

כמעט כל מי שיצא לי לדבר איתו על ההמבורגרים בת"א, בין השאר גם חבריי לעט כגון יאנה וטל, הזכירו תמיד באותה נשימה של הוטרינה (שאני עוד צריך לבדוק) ואת אמריקה בורגרס. וככה יצא שמצאתי את עצמי באותו יום אוכל גם בפרוזדור וגם באמריקה בורגרס, כי אם כבר להיות שמן אז עד הסוף. אגב, לחפש עבודה זה עסק מתיש – מזל שיש המבורגרים טובים שאחרי כל ראיון גורמים לי להרגיש שיש טוב בעולם או לפחות שיש טעם.

ההמבורגר של אמריקה בורגרס

אחרי עוד ראיון עבודה, בעודי מחויט ולבוש ב-big boy pants שלי, נכנסתי למקום בשם אמריקה בורגרס, שהזכיר באופן לא מפתיע דיינר אמריקאי טיפוסי מה שכבר מראה  שהעיצוב מנסה להיות נאמן למנות, מה שבד"כ מבשר טובות. היות והגעתי ישר בפתיחה התייבשתי על הבר ונאמר לי שייקח עוד איזה 10 דק' עד שהמטבח ירוץ. אז בשביל להעביר את הזמן סיפקו לי חומר קריאה קל בדמות התפריט של המקום. החלטתי ללכת בדרך האמריקאית ולקחתי את הצ'יזבורגר בעלות של 50 ש"ח, שמכיל בתוכו המבורגר בקר, מיונז אמריקה (?), קטשופ, צ'דר, עגבנייה, חסה, מלפפון חמוץ ובצל סגול כבוש (בדיוק כמו בפרוזדור), וכמובן איך אפשר בלי עוד 7 ש"ח בשביל תוספת בייקון.צ'יזבורגר של אמריקה בורגרס

דבר אחד בטוח – הצ'יזבורגר הזה הוא הרבה יותר טעים ממה שהוא נראה, אומנם בתור אמריקאי בדם וגם עם אזרחות אני לא חובב מושבע של ההמבורגרים השומניים והניגרים שמלכלכים אותך ואת המלצר והכל נהפך לגוג ומגוג, אבל מסתבר שטעיתי. ההמבורגר בהחלט ניכר בשומניות לא מבוטלת, מה שמורגש בכל ביס וגם על המגש, אבל הקציצה (שכמובן הגיעה מדיום כמו תמיד) יחד עם הלחמניה וכל התוספות היו פשוט מדהימים – עניין של 4 ביסים ולא נשאר דבר. הלחמניה בהחלט הפתיעה אותי על כך שהצליחה להחזיק את כל העסק מבלי להתפרק, זה כמובן בזכות הצריבה הנכונה של הלחמנייה. הקציצה ותערובת הבשר הייתה לא מתחכמת אבל בהחלט טעימה ולא הרגישה גאנרית כמו רוב ההמבורגרים האמריקאים התעשייתים, אבל גם לא מתובלת ייתר על המידה כמו קבב שטוח, בסופו של דבר מדובר בהמבורגר לתפארת החלום האמריקאי, פיסת חו"ל קטנה בת"א.

חמוצים מטוגנים?!

השלב הבא היה לטעום את מה שנראה במבט ראשון כגחמה של אישה בהריון החמוצים המטוגנים. כן, כן אתם קוראים נכון. מדובר באותם חמוצים של ההמבורגר רק מטוגנים בפירורי לחם ומוגשים בקערת פלסטיק קטנה כנשנוש ליד. בהחלט מדובר במנה שלא ניתן לשפוט לפי העטיפה, הניגוד בין הטעם החמוץ לכל עניין הטיגון יוצרים מעין שילוב של נגטס חמוץ-מתוק בלי בשר בכלל, אבל טעים באותה מידה והכל במחיר ממש זעום של 16 ש"ח, למי שקצת רוצה לגוון את הציפס הרגיל זה בהחלט שינוי מבורך!צי'זבורגר וחמוצים מטוגנים של אמריקה בורגרס

ולסיום סיומת

ואחרון החביב החלטתי ללכת על הגלידה המצויינת של אמריקה בורגרס, שלקחתי בשנית אבל שכחתי לצלם (סורי, מבטיח לחזור לזירת הפשע כדי שתראו במה מדובר). זוהי גלידת נוטלה ממכונה בתוספת רוטב קרמל למעלה, בהחלט סיום ראוי לארוחה וגם מספיק טעימה שגרמה לי לשניי brain freeze ברצף ורק ב-15 ש"ח.

אז זהו לבנתיים שוב אני הייתי בן ואתם עכשיו רעבים.

שם: אמריקה בורגרס. כתובת: אלנבי 112, ת"א. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: ש'-ג' 12:00-01:00, ד' 12:00-02:00, ה'-ו' 12:00-03:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי