ויטרינה – סיפור על משרת וגברת, יאנה קוקס במפגש סוער עם הבאטלר של ויטרינה

יאנה קוקס,

הגעתי למסעדת ויטרינה בעקבות המלצתו של ויטאלי, המילים החמות, התמונה המגרה והמחשבה על המבורגר עם רוקפור וגאודה גרמו לי להגיע בו ביום.

מה אני אספר לכם, קוראיי היקרים? כמעט בגדתי בכם למראה שפע הנקניקיות היפיפיות שקרצו אלי בויטרינה. אחרי הכל, ויטרינה היא קודם כל מקום של נקניקיות ולא בכדי. נקניקיית בשר לבן מעושנת פשוט התחננה לביס וזאת שמשלבת בשר לבן ואגוז מוסקט נראתה חלומית. אבל התכנסנו לדבר על המבורגרים וזאת אעשה.ויטרינה אבן גבירול

האוירה של ויטרינה

הויטרינה היא מקום עמוס בשבע וחצי בערב, אנשים מצטופפים על הבר ונלחמים על שולחנות, העדר תפריט מסודר גרם לי להציק בשאלות לצוות המקום שהיה חביב, אך טרוד. המקום מעוצב כבר מזון מהיר, עם הזמנה בקופה, לוח גדול שמתאר את מחיר חלק מהמנות, ויטרינת נקניקיות מרהיבה וצנצנת חמוצים ביתית גדולה המוצבת על הדלפק. ביתי וחמים.

מילה על שירות

השירות מאוד מחוייך, אבל הלחץ לא הותיר לבחור בקופה די זמן להסביר על המנות כמו שצריך. ההמתנה למנה הייתה ארוכה למדי, שתיתי קצת יותר ממחצית חצי הליטר בירת אלכסנדר שלי, עד שההמבורגר הועיל בטובו להצטרף לשולחן. מזל שנתנו לי צלוחית מלפפונים חמוצים מתקתקים (!) לרכך את ההמתנה, הניסיון להחליט אם אני אוהבת את המתיקות העדינה שלהם העביר לי את הזמן ורק כשהם נגמרו הבנתי כמה אני מתגעגעת.ויטרינה אבן גבירול - נקניקיה מרגשת

ההמבורגר של ויטרינה

ההמבורגר הגיע, חצוי ויפיפה, קציצה ריחנית ועליה שני סוגי גבינה, נחה על עלי רוקט וריבת בצל (שבושלה שש שעות!) בתוך לחמניה קלויה. הקציצה הייתה מלאת טעם, נגיעות הגבינה התחברו עם הבקר והלחמניה לא עמדה בדרכם, סה"כ יצא המבורגר עסיסי מאוד(אפילו מטפטף), עם אפטרטייסט נהדר של רוקפור, עלי הרוקט השתלבו נכון, וכלל לא התגעגעתי לשילוב הקלאסי של חמוצים-בצל-עגבניה. בדיעבד סיפרו לי שההמבורגר עשוי מנתח צוואר מעושן, מה שעשוי להסביר את הטעם הייחודי והשילוב הטוב עם הרוקפור. דבר אחד אגיד לרעת ההמבורגר הזה, לא נשאלתי למידת עשייה והייתי מעדיפה אותו מעט יותר ורדרד.
הבאטל של ויטרינה אבן גבירול

ויטרינה – הצ'יפס שריגש

בד"כ לא תראו אותי מקדישה פסקה שלמה לצ'יפס, אבל אני גאה לחרוג ממנהגי למען צ'יפס ה-50/50 של ויטרינה. צ'יפס קריספי מאוד ולא שמנוני, חציו תפו"א וחציו בטטה (בד"כ לא כוס התה שלי), מתובל בפטרוזליה וגרידת לימון (!). שילוב טעמים מפתיע ומרענן, נהנתי לקחת ביס אחד של בטטה, ביס שני של תפוח אדמה, אחד עם רוטב, אחד בלי ובכל ביס לגלות דרכים חדשות בהן גרידת הלימון משפרת את החוויה. נתי, בעל המקום, יודע לספר גם שגרידת הלימון מסייעת לעיכול אוכל שמנוני, מזל שזה גם טעים.הצ'יפס הממכר של ויטרינה אבן גבירול

הרטבים שליד

בין שלוק בירה לביס מצ'יפס, טעמתי מהרטבים של המקום, מיונז האיולי היה מתובל וחלומי, החרדל (הקנוי) היה חריף כמו נבוט בראש וממש עשה לי חשק לנסות אותו עם נקניקיה, הקטשופ, שמכיל סלק, היה ,כרגיל, מתוק מידי בשבילי.

סיכום

ההשקעה במתכונים וההקפדה על שילוב הטעמים המדוייק במנות, מצביעים על אהבה גדולה לאוכל. לא לחינם בילה נתי מנשה 22 שנה בארה"ב, הוא הביא איתו למטבח שלו קשת רחבה של טעמים מיוחדים שליקט פה ושם לאורך השנים וכמובן את הטאצ' הייחודי שלו. המחירים במסעדה מעולים, המבורגר 250 גרם עם כל התוספות יעלה לכם 45 ש"ח, צ'יפס פיפטי פיפטי קטן יעלה לכם 11 ש"ח. אל תפספסו!

ציון להמבורגר 9/10 במדד יאנה (הלחץ בשעות העומס עשוי לגרום לחוסר דיוק במידת העשייה).

שם: ויטרינה. כתובת: אבן גבירול 54, תל אביב. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ד' 12:00 – 23:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי