6 סיבות טובות לבדוק את טראק דה לוקס – איש ההמבורגרים ממליץ בחום

ארקדי פורטנוי,

לאחר דיונים רבים בקהילת המבורגר ישראל על פתיחתו של טראק דה לוקס (האח הצעיר של פונדק דה לוקס ביפו), ארקדי איש ההמבורגרים החליט שהמקום חייב לעבור בדיקה

מביקורי במסעדת טראק דה לוקס התרשמתי שהמקום מעניק חוויה גסרונומית צעירה ורעננה עם שפע של מנות משוגעות על טהרת הבייקון והמייפל. ארצנו הכשרה כבר מזמן צמאה למישהו שייקח את התחום הזה, סטריט פוד אמריקאי נועז, צעד אחד קדימה (ראו ערך ההצלחה של יומנגס והמהפכה של מור דן בר) וסוף סוף נמצא המעז. טראק דה לוקס שילבה את הקונספט של מסעדת פונדק דה לוקס (מעושנים) עם כיוון צעיר יותר, בעלות מתחשבת והותירה אצלי רושם מאוד חיובי.

אפיק גבאי, יח"צ - טראק דה לוקס

1. פנקייק פולד פורק ותוספת מאק & צ'יז

המנה שהפילה אותי הייתה עוגת שכבות של פנקייק. על גבי הפנקייקים נחו ערימות גדושות של בשר חזיר מפורק שהוגש בטמפ' החדר. לצד המנה זילפו רוטב מייפל עשיר, טבעות פלפל חלפיניו כבוש וקציפת קרם פרש מרעננת. הביס הראשון היה משגע. פיסות הבשר המפורק היו עסיסיות למדי והשתלבו נהדר עם הפנקייק האוורירי שנטבל במייפל מתוק. הכל יחד נהנה מליטוף מצוין של קרם פרש שמרענן את הביס. אם לא די בכך טבעות החלפיניו הכבוש העצימו את כל החוויה עם תוספת חמצמצה ועוקצנית.

שילובם של כל הטעמים יחד עבד בצורה מושלמת ולא הותיר תחושה כבדה או שמנונית מדי. כמו כן, אלו לא העפילו על טעמו של הבשר והיו הצלחה אמיתית. אם תאלצו לבחור רק במנה אחת במסעדה. תזכרו: ארקדי ממליץ על פנקייק פולד פורק. בצד לקחנו תוספת של מאק אנד צ'יז ושבבי בייקון. אני מעולם לא נמניתי עם חסידי המנה הזו אך הגברת התעקשה. ולמרות ששילוב הבייקון שדרג את התוספת באופן משמעותי, העדפתי להתמקד בפנקייק המצוין. כאשר שוב הרמתי את עיניי אל עבר המאק אנד צ'יז, הגברת בישרה לי: לא משאירים חתול לשמור על השמנת (44 ש"ח).פנקייק פורק בלי של טראק דה לוקס

2. בורגר טריילר טראש (200 ג') ותוספת צ'יפס צ'יז

המבורגר טריילר טראש כמכלול – מעניק חוויה קלילה ומצוינת. הלחמנייה פריכה, רעננה ומתקתקה ומתמודדת יפה עם המילוי. בפנים נחה קציצה טיפוסית אך עסיסית שגם במנותק משאר המרכיבים "עובדת" כשלעצמה. מעליה נח בייקון מצוין, שנדיר להיתקל בו בארצנו הכשרונת, גבינת צ'דר בעלת טעם אמריקאי אופייני וירקות טיפוסיים שנחתכו לא מכבר ושמרו על רעננותם. אל תצפו לטעום כאן את ההמבורגר של הדסון. טראק דה לוקס מראש הלכו על המבורגר בסגנון אמריקאי מובהק – בינוני, גריזי, עשיר ובחיבור נפלא. הם כיוונו לגעת ברגש העז שהותיר בנו ההמבורגר הראשון שטעמנו בילדותנו של רשת מקדונלד'ס, אך יצרו את "האח המוצלח". לצד ההמבורגר נחה ערימה גדולה של צ'יפס קלאסי דק שהיה קראנצ'י מבחוץ ונימוח מבפנים במליחות מדויקת. הצ'יפס זכה לתוספת נהדרת של גבינה מותכת. אף על פי שהצ'יפס לא היה חם כשטעמנו, התקשינו להפסיק לנשנש אותו בגלל אותה תוספת גבינתית ארורה, ממכרת ומעולה. המנה הוגשה עם 3 מטבלים ביתיים: רוטב קטשופ צ'פוטלה היה להיט וגרם לי לקוות שהם יעמידו אותו בקרוב בדוכן המרצ'נדייז. שני הרטבים האחרים היו פחות לטעמי. הברביקיו היה עשיר אך לא מעושן והרוטב החריף לא התרחק דיו מטעמו של הסלט התורכי שהוגש לנו פעם בכל מסעדה טיפוסית (47 ש"ח).בורגר טריילר טראש של פונדק דה לוקס

3. נקניקיית ברבן ומייפל

מצד אחד מדובר בנקניקיה אחת, מצד שני – אין לי שום דבר לומר בגנותה. אני רק מייחל למצוא זמן ולקפוץ למפעל הבשר של פונדק דה לוקס וטראק דה לוקס כדי לתת נשיקה (סטרייטית לגמרי!) לאחראי הקולינרי שלהם. גם הבייקון וגם הנקניקייה היו מעולים. אמנם הנקניקייה הפתיעה אותי בטחינה הגסה (הלא אופיינית), אך טעמה היה מצוין: עסיסית, מתפצפצת בפה ובעלת מרקם חלק וטעים במעטפת טובה. נקניקיית הברבן בהחלט מתמקמת ליד הטובות שבנקניקיות ההבוטיק של ארצנו, כמו אלן טלמור, הלגה וורסט, פרנק וזילבר. למרות שפספסתי את הברבן בטעם הנקניקייה – המייפל היה מעודן ולא גנב בפרעות את ההצגה. שבבי הבייקון (מטבעם) היו תוספת מדליקה (29 ש"ח). לצד הנקניקייה לגמנו פאולנר. פירותית, חורפית ולא מסוננת. הולכת מצוין בערב חורפי עם בשר שמן לגרונו של איש שמן (34 ש"ח ל-חצי ליטר).נקניקיית ברבן ומייפל של טראק דה לוקס

4. לקינוח טעמנו כדורי פרצל אגדיים

הכדורים הקטנים שילבו שברי פרצל (בייגלה גדול כמיטב המסורת האמריקאית)  וחמאת בוטנים במעטפת של שוקולד. למרות שלא ציפיתי מהם להרבה, מיד עם הביס הראשון קבעתי שזו הולכת להיות המלצה נוספת שלי. הכדורים בעלי המעטפת העדינה והמתיקות המאוזנת היו ביס מושלם לסיום הארוחה.

5. גלידה אמריקאית עם קרמל ובייקון

הקינוח המושחת האחרון שלנו היה הזוי, מדליק וכיף. למרות שתחילה הבייקון נעדר מן הטעם הכללי, לאחר שהגלידה נמסה הופיע הטעם המלוח של הבייקון אשר העניק מימד חדש וכיפי. בעולם, הבייקון מזמן הפך לחלק אינטגרלי בקינוחים מושחתים ואני שמח שהבשורה סוף סוף נחתה גם בארצנו הכשרה (17 ש"ח).
טראק דה לוקס - גלידה אמריקאית עם קרמל ובייקון

כמה מילים לביקורת

מידת עשייה – ישנן לא מעט מסעדות אשר מתעקשות על מידת עשייה אחידה, אם זה כדי להציג לסועד את כוונת המשורר ואם זה כדי להקל על עבודת המטבח. יחד עם זאת, אני מאמין שבשר במידת עשיה M משלב הנאה מטעם הצלייה וטעמו של הבשר גם יחד ולכן אני בכל זאת מייחל שהטראק יפתח את האפשרות לקהל המבקרים. אז נכון ש"עם ישראל אוהב מדיום אבל שלא יהיה חי" אבל דחיל ראבק – פאוור טו דה פיפל. פרנצ' פרייז מוכרח לצאת חם – אני נוטה לקוות שהוא יצא חם מהמטבח ולא המתין ארוכות בסלסלת הצ'יפסר, אך ממליץ למסעדה לשקול מעמד מברזל. כך המנה לא תאבד מהסקסיות וזה יעניק לצ'יפסים הפריכים עוד כמה רגעי חסד חמימים.

6. מילה טובה

 קיבלנו שירות מצוין מאיתי שהעניק לנו חוויה משלימה לפן הגסטרונומי וידע להשיב על כל שאלותינו וגחמותינו. חשוב לא פחות – איתי גם הגיש לנו 3 סבבים של צ'ייסרים. השילוב הזה בהחלט קנה אותי ושכנע להגיע שנית עם חברים נוספים. הברבן שהוגש לנו היה מייקר'ס מארק – ברבן קליל בעל מתיקות גבוהה, כזה שמתאים לכולם גם אם הם לא שתיינים כבדים.

על החתום, ארקדי איש ההמבורגרים.

*** המסעדה נסגרה ***