פורט 19 – גיא מילשטיין עם סיפור על בחורה בכל נמל ופנינה במרכז ת"א

גיא מילשטיין,

כתבנו גיא מילשטיין הפליג לתל אביב, לבדוק את פורט 19 שליד קינג ג'ורג'. האם המקום הקטן גרם לו להנאה? למפח נפש? או שהוא בכלל טבע בדרך?

"ימים של קיץ או חורף בלי אביב ובלי סתיו" שר ברי, וצדק. באחד מימי החורף הרטובים ביותר שידעה העיר העברית הראשונה יצאתי באומץ כדי לדגום את ההמבורגר והנקניקיות של פורט 19. כבר לא מעט זמן שמתי עין על המקום הזה, שיודעי ח"ן נשבעים שהאחרון מגיש את אחד ההמבורגרים הטובים ביותר בעיר שנעשים טרי במקום. הייתי חייב לראות, לבדוק וכמובן לבדוק על מה המהומה. פורט 19, מרחק זריקת נקניקייה מהסנטר, היא חנות קטנה ומטריפה, אשר מגישה נקניקיות מבית היוצר של אלן טלמור. היא נוסדה לפני מספר שנים בשותפות עם אטליזי הבוטיק של "סוד הבשר" ושמה עבר מפה לאוזן כמקום שמייצר נקניקיות איכותיות במחירים משתלמים. פורט 19 ראו כי טוב והחלו למכור גם המבורגרים אשר נעשים, כמו הנקניקיות, במיוחד עבור המקום.
פורט 19 - דוכן חם ומצויין, קרדיט: יח"צ

נמל מבטחים או יין חוזק?

הגעתי לשם בשעת צהריים מוקדמת, רטוב עד לשד עצמותיי. חיכיתי לשפית הפרטית שלי שתגיע ובינתיים סיירתי עם הבעלים איציק במטבח המצוחצח של המקום. אחרי מספר דקות הגיעה השפית, ובינתיים הכין לנו איציק נקניקייה שתפתח לנו את התיאבון. הודעתי לאיציק שהתיאבון שלי לא זקוק לשום עזרה להתפתח וטרפנו שנינו, אני והשפית, את הנקניקייה הבדואית. זו נקניקייה העשויה מכבש ובקר בתוספת תערובת תבלינים סודית, ממנה זיהיתי בהרט וקינמון עדין. היא לא מופיעה בתפריט הרגיל, וחבל, משום שהיא מעולה! השילוב של הכבש הרך עם הבקר המחוספס יצר מנעד רחב של טעמים שלהם הוסיף התיבול העשיר (אך לא יותר מדי). כל ביס אשר נחת על החך התפתח ואיפשר לגוונים שונים של טעמים ומרקמים לתפוס את מקומם. הלחמניה הייתה סטנדרטית אך המיונז של המקום, בתוספת חזרת, והחרדל המשובח סיפקו אקורד סיום מוצלח למנה. מחיר הנקניקייה הוא 29 ש"ח, ובשדרוג לעסקית מקבלים גם צ'יפס ושתיה ב-46 ש"ח. עדיין רעבים? ריפיל של נקניקיה בלחמנייה נוספת יעלה לכם רק 19 ש"ח.נקניקייה מעולה של פורט 19, קרדיט: יח"צ

שווייצרי ומקסיקני נכנסים להמבורגר

עם זאת, לא באנו לאכול (רק) נקניקיות, אלא לטעום את ההמבורגרים של המקום. בהמלצת איציק, בחרנו בשני  המבורגרים, הראשון – המבורגר מקסיקני (צ'יפוטלה וחלפניו ליים, שעועית מקסיקנית ושבבי בצל). השני – שווייצרי (אמנטל ושבבי בצל). כל קציצה במשקל 200 ג' של נתח קצבים בשרני, מכסה אנטריקוט עסיסי ושפונדרה שמוסיפה שומן וטעם. ההמבורגר עולה 38 ש"ח ובעסקית 49 ש"ח. המקום מכין את ההמבורגרים שלו במידת מדיום, אבל היינו חייבים להתחכם ולהזמין אותם מדיום וול. ראשית התחלנו עם המקסיקני. הבשר מאיכות גבוהה מאוד וטופל ביד בוטחת ואוהבת. הוא פיקנטי מעט ורוב התוספות מתכתבות עם הבשר ומעשירות את המנה, פרט לשעועית שלא תרמה מאום. הוא היה מדיום וול כנדרש והלחמנייה, אף שלא הייתה צרובה, החזיקה את כל המסה ללא בעיות מיוחדות.

אחריו עלה לשחק ההמבורגר השוויצרי. פה היה בינגו של ממש, גבינת האמנטל הייתה איכותית, ולא תחליף מקומי עלוב. היא השרתה עסיסיות ורובד שונה של טעמים על הקציצה, אך לא האפילה עליה ולא השתלטה על בלוטות הטעם. ההמבורגר הגיע וול דאן אך העסיסיות הרבה של הגבינה והבשר (מכסה אנטריקוט ושפונדרה לא רק מעניקים טעם לקציצה, אלא מלחלחים אותה ונותנים לטעמי הבשר להתבטא גם בצליית יתר) כיסתה על כך. המקום אינו מציע בייקון, אלא רק תוספת חזה אווז. לדעתי תוספת שמנונית כזו יכולה להיות יותר מדי לחלק מהאנשים, אך למי שמחפשים את הגריז, זו תהיה תוספת מעולה, וכך גם ביצת העין.המבורגר שוויצרי של פורט 19, קרדיט: יח"צ

צ'יפס וסלט – כי חייבים משהו ליד ההמבורגר

לצד ההמבורגרים, קיבלנו גם צ'יפס ואת "סלט הביישנית". הצ'יפס היה חתוך לרוחב תפוח האדמה ובזיגזג, בצורה דומה לתפוצ'יפס שמן. הצורה המיוחדת הזו לא תורגמה לבשורה של ממש מכיוון שהפרוסות היו דקות מדי ולא פיתחו חלק פנימי נימוח, אך יחד עם הקטשופ האיכותי, הצ'יפסים עשו את העבודה וליוו היטב את הבשר. סלט הביישנית מורכב מסלט ירוק עם עוף המוגש עם רוטב ויניגרט קנוי אך איכותי. הירקות היו טריים וקראנצ'ים והעוף הוכן כראוי, והיווה תוספת לא רעה למי שחרד לגזרה. פורט 19 מציע עוד מגוון גדול של המבורגרים ונקניקיות, כולל מנות המתאימות לפליאו ולנמנעים מגלוטן, שאותן לא הספקנו לבלוס, אבל בזה נטפל בביקור הבא.

המוברגר מקסיקני של פורר 19, מקור: יח"צ

פורט 19 – חנות קטנה ומטריפה

ארוחה מלאה בפורט 19 עולה פחות מחמישים ש"ח וכוללת המבורגר משובח, צ'יפס ושתייה קלה. אם תרצו בירה יש מהחבית בלבד. בסנטר הסמוך ארוחת רויאל בסיסית תעלה לכם 44 ש"ח וארוחה בבורגר ראנץ' עולה עוד יותר, אני תוהה מה מביא את האנשים להאביס את עצמם בהמבורגרים הנחותים בסנטר ולא בבשר האיכותי של פורט 19. בפורט יש שילוב נדיר של בשר איכותי, טופינגים טובים ומחיר משתלם. בקרוב יוכנסו גם קינוחים שיסיימו את הארוחה בתו הנכון. עד אז, את ההמבורגר או הנקניקייה (ובמקרה שלי שניהם, אולי אפילו יותר מהמבורגר אחד) אוכלים בפורט ואת הקינוח במקום אחר.

שם: פורט 19. כתובת: שלמה המלך 2, ת"א. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ה' 11:00-24:00, ו' 11:00-16:00, ש' 18:00-24:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי