מרינדו אחד העם – הדר חוגגת ומבלה בפסטיבל Brisket שכדוגמתו עוד לא היה

הדר בן יעקב,

במרינדו אחד העם, פ(נ)ינה של בשר איכותי בלב העיר, ערכו ערב פופ-אפ בחמישי האחרון שכלל הרבה בירה וכריכי בקר שעושים טוב במיוחד למי שמחפש להתחמק מכמה מבחנים. כסטודנטית שמתקרבת לסוף התואר אני מחפשת בכל רגע מה לעשות (חוץ מכמובן – לסיים את התואר), שהגיעה ההצעה של ארקדי לבקר בסניף מרינדו אחד העם לערב של כריכי בקר ובירה לא יכולתי להתאפק וקפצתי על ההזדמנות לזנוח לכמה שעות את העבודות האחרונות לטובת גיחה קלה לתל אביב עם בן הזוג.

פסטיבל הבריסקט של מרינדו אחד העם

הגענו למסעדת מרינדו אחד העם ממש בתחילתו של פסטיבל הבריסקט, תפסנו שולחן וכבר האווירה של חצי-פאב חצי-מסעדה התחילה לעשות את שלה. התפריט היה קבוע לערב וניתן לבחור בין שלושה סוגים של כריכי חזה בקר במשקל 200 גרם: מעושן, צלוי או כבוש. הכריכים מגיעים עם תוספת קטנה בצד של תפו"א, תירס שלם צלוי, עגבנייה ובצל או חמוצים (42 ₪). כחלק מהאווירה החגיגית יש בירה ללא תחתית ב-72 ₪ לאדם. קצת התלבטנו במה לבחור, אך לבסוף בעזרת המלצרית האדיבה החלטנו לקחת כריך אחד צלוי עם תפוחי אדמה וכריך אחד מעושן עם קלח תירס וכמובן בירה (כי איך אפשר בלי בירה?). המלצרית גם בישרה לנו שהכריכים מגיעים עם תוספת גבינה ללא תשלום למי שמעוניין – כבר בנקודה הזאת המקום נשבתי בקסמי המקום, וכמו שאתם מבינים ביקשנו תוספת גבינה לשתי המנות. מילה בקטנה על הבירה – מדובר בבירת בזלת שמייצרת גרסה מיוחדת עבור מרינדו בטעם שדומה לאיל הענברי המוכר שלהם, אני אישית מאד אוהבת. לדעתי לערב כזה של בשר השילוב עם בירה מתקתקה ועדיין קלילה הוא מעבר למעולה.
מרינדו אחד העם - תירס חם עם חמאה

אש מדורה ותמרות בקר 

לא חיכינו יותר מידי והמנות התחילו להגיע לשולחן, בדקתי את התוספות. התירס הגיע חם ועם עלי התירס שאיתם הוא נצלה. טעם החמאה שנמרחה עליו היה מורגש היטב ונתן טוויסט חמוד. החלקים ללא העלה היו שרופים אך עדיין טעימים. לי אישית קצת הפריעה ההתעסקות עם העלה שגילה התנגדות עיקשת וסירב להתנתק מהקלח, נו שויין. תפוחי האדמה הגיעו גם הם לוהטים כאילו ישר יצאו ממדורה. לדעתי זאת הדרך הנכונה להגיש אותם, אני אוהבת לראות להריח להרגיש את הפחם שנדבק בהם וזה בדיוק מה שזה היה. וכעת לסיבה שהוציאה אותנו מהבית והביא אותנו למסעדת מרינדו אחד העם – הסנדוויצ'ים! פרוסות בשר בקר משובח בין שתי פרוסות דקות של לחם לבן עם גבינה מעל, בהחלט סיבה מספיק מוצדקת לוותר על כל רעיון למידה שחלף בראשי באותו יום. בנוסף לכריכים הגיעו עם המנה 3 סוגי רטבים: ברביקיו, מייפל חרדל ומיונז צ'יפוטלה.
הכריך המעושן של מרינדו אחד העם

התחלתי עם השתלטות על חצי מהמנה של בן זוגי שלקח את הכריך הצלוי, שטעמו בדיוק כמו של חזה בקר מבושל (אכן צלוי). מורגש שהבשר איכותי ומעט שומני, אך איכשהו המנה הייתה קצת פחות עסיסית ממה שקיוויתי והגבינה לא הייתה מורגשת מספיק בשביל לעזור כאן. פה החלטתי להתחיל לשחק עם הרטבים ששדרגו את הטעם למקום אחר. הברביקיו היה עם טעם קלאסי מתקתק שהתחבר בצורה מעולה לבשר, החרדל דבש היה יותר חרדל מדבש ואני פחות בחורה של חרדל, אז הוא נשאר בצד ועברתי לאופציה השלישית מיונז צ'יפוטלה. כל כך שמחתי שלקחתי אותו אחרון, הוא הוסיף לי בדיוק את הרטיבות והתיבול שהיה חסר לי לצלוי. אחרי שסיימתי את הצלוי עם טעם של עוד עברתי לכריך המעושן, כאן כבר לא היה לי צורך ברטבים. הבשר היה מעט שומני ומעושן בדיוק כמו שצריך, לא מתובל מידי ולא יבש מידי ולא כלום – פשוט טעים כמו שכריך חזה מעושן צריך להיות. הגבינה השתלבה לי בצורה מוצלחת יותר בשילוב הזה ועם כל ביס קצת כאב לי שזה עומד להיגמר.

בסוף כמו כל הדברים הטובים גם זה נגמר, אז הזמנו קינוח. בתפריט הציעו קינוח אחד, וופל בלגי ב-29 ₪. אני לא חסידה של וופל בלגי, אבל פה היה אחלה טוויסט. הוופל מגיע עם קרם וניל, סירופ שוקולד ומלא סוכריות צבעונית. הרעיון לשים קרם ווניל במקום קצפת או גלידה פשוט גאוני! הקרם היה מתקתק בצורה לא מוגזמת, לא הייתי חייבת מלא מים כדי לאזן הכל והסוכריות הוסיפו אחלה טוויסט מתוק לוופל עם קריצה לילדה שבי.וופל בלגי של מרינדו אחד העם - עם סוכריות!

לסיכום החוויה

מרינדו אחד העם הצליחו לקחת ערב של כריכי בקר לרמה אחת מעל. אולי זה השירות החביב, הבירה, הטעם שנשאר מהמעושן או הקינוח עם הטוויסט המגניב, משהו באווירה הכיפית במקום פשוט מדבק. ממליצה לקפוץ לערב כזה עם חברים, השילוב של הבשר האיכותי רק ישדרג לכם את היציאה.

*** המסעדה נסגרה ***