בורגר פקטורי – שי שוורץ בודק את העיסקית הכשרה של אבן גבירול

שי שוורץ,

ערב היום הכי קשוח בשבוע, יום ראשון. אחרי אימון אינטנסיבי, והמחשבה על זה שהמקרר ריק לגמרי… מזכירה לי שקפיצה לאבן גבירול להמבורגר זו אופציה לא רעה בכלל! התקשרתי לשותף וקבענו באבן גבירול.

בורגר פקטורי – עיסקית ששווה להכיר!

התחלנו לחפש מקום לאכול בו כשפתאום עברנו ליד המקום הצהוב והנועז הזה, ונזכרתי בכתבה מכובדת שקראתי לאחרונה באתר הקהילה על בורגר פקטורי אקספרס ונכנסתי לראות במה מדובר. כשכבר הייתי בפנים, לא יכולתי שלא להתפתות למחירים, בכל זאת, עיסקית של 49 ₪ להמבורגר 160 ג', צ'יפס, חלת בצל וחצי ליטר גזוז! וכל עשרה שקלים נוספים יגדילו לכם את ההמבורגר (220 ג' ב-59 ₪ ו-320 ג' ב-69 ₪). בנוסף להמבורגרים הרגילים, המקום מציע גם פתרון טבעוני, וכריכים של אנטריקוט, חזה עוף או שניצל, וכתפיים מתובלות בברביקיו או צ'ילי מתוק ולכל מנה יש עיסקית משלה.

החלטתי ללכת על זה, ניגשנו לדלפק ההזמנות והשירות היה מעולה! המוכר היה נחמד, המליץ על טעמי הגזוז וכל הזמן חייך. השותף ואני הזמנו את העיסקית ב-49 ₪ במידת עשייה מדיום ומדיום וול. המוכר הביא לנו זמזמים שיתנו לנו את האות לבוא לקחת את המנות שלנו לכשיהיו מוכנות. בינתיים, הפנו אותנו לעמדת הרטבים לבחור רטבים שילוו את הארוחה. בורגר פקטורי מציעים מגוון רטבים הנמצאים בעמדת מילוי עצמי בקצה דלפק ההזמנות. אהבתי את הקונספט (כנראה כמו כל הישראלים..) ומילאתי מכל הרטבים – חרדל, צ'ילי חריף, מיונז צ'ילי, מיונז, מיונז שום, קטשופ וברביקיו.

ההמבורגר של בורגר פקטורי אקספרס

לא חיכינו יותר מדי, וקצת אחרי שסיימנו לבחור רטבים הגיע הצפצוף המיוחל, ניגשנו למוכר ואספנו את המגשים. המנות מוגשות בצורה מעוררת תאבון, הגזוז הענקי בפינת המגש רק מחכה שיטעמו ממנו וההמבורגר עומד זקוף ומחכה לביס הראשון כשלצידו צלחת מתכת גדולה מלאה בצ'יפס ובחלת בצל. שמתי לב שההמבורגר מוגש עם עלי ארוגולה במקום עם חסה, טוויסט נחמד אבל אני אישית מת על חסה. החלטתי קודם לטעום מהתוספות, בעיקר כי רציתי לטבול ברטבים כדי לבחור מה יילך הכי טוב עם ההמבורגר שלי… חלת הבצל הייתה מאוד מאכזבת, רוב הבצל היה דק ועם טעם של שמן ישן, נתתי לו צ'אנס נוסף אבל מעבר לזה העדפתי שלא לאכול מזה. הצ'יפס היה טעים אבל לא מיוחד. עשוי יתר על המידה אבל לא תעשייתי ופשוט, הוא אמנם לא ממכר אבל הוא קריספי ונחמד.

הרוטב המועדף עליי היה המיונז שום, מרחתי ממנו על ההמבורגר שלי ושנייה לפני הביס נתתי טעימה קטנה מהקציצה. הקציצה הייתה בינונית אבל טעימה, הרגיש לי שלא חיפפו בבחירת הבשר לתערובת אבל יש צורך בשינוי התיבול (לתשומת לב הבעלים של בורגר פקטורי). עם זאת, מידת העשייה לא הייתה מדיום מושלם, אבל הקציצה לא גדולה ואני אוהב גם מדיום וול אז לא הפריע לי.. נתתי ביס ראשון בהמבורגר כולו ונהניתי. בסך הכל המנה טעימה ונותנת תמורה מעולה למחיר. הגזוז משמש שהזמנתי היה טעים להפליא והשתלב לי מצויין עם הארוחה, הפתעה לטובה של טוויסט לא רגיל לצד ההמבורגר.הרטבים של בורגר פקטורי אקספרס

לסיכום

אין ספק שיש תמורה טובה לכסף בעיסקיות של בורגר פקטורי, ההמבורגר טעים ומספק פתרון כשר מעולה בלב תל אביב, שווה להכיר. לא ציינתי שיש מגוון טופינג רחב ומעניין למקום שיכול לשדרג אפילו יותר ופשוט שכחתי מזה כשהזמנתי ולא שאלו אותי על זה בדלפק. עם זאת, יש עוד עבודה לעשות, כמעט בכל פרט בארוחה ראיתי מקום לשיפור- בהמבורגר, בצ'יפס ובעיקר בחלת הבצל שהייתה מרה. המשיכו להשקיע והשתדלו לתת קצת יותר תשומת לב לאיכות השמן, זמן הטיגון ותיבול האוכל. אחזור לבקר בעתיד ואשמח לטעום שיפור. בהצלחה!

*** המסעדה נסגרה ***