בורגר פקטורי – האם טל מצא המבורגר חדש באבן גבירול שהוא גם מוצלח וגם כשר?

טל קורנס,

היה זה יום רביעי, שעת ערב מאוחרת, כשקבעתי עם חברים ללכת למופע סטנד-אפ בצוותא. חנינו באזור הקריה והתחלנו ללכת לכיוון הלונדון מיניסטור כשלפתע בעודנו נכנסים לרחוב אבן גבירול, צדה את עיני המבורגריה חדשה בשם בורגר פקטורי. 

בורגר פקטורי – ניו יורק בתל אביב

מיד נכנסו למסעדה והדבר הראשון שאי אפשר היה להתעלם ממנו היה העיצוב של המקום, הרגשתי כאילו הגעתי לניו-יורק. המסעדה מעוצבת בסטייל המוניות הצהובות המפורסמות של העיר האהובה עליי בעולם. מאחורי הדלפק מוצג התפריט על ריבועים בצבעים שחור-צהוב-לבן ומתחתם ניצבת שורה ארוכה של ״מבחנות״ מלאות בתרכיזים בשלל צבעים להכנת גזוז. בעודי מתפעם מהעיצוב המגניב והלא שיגרתי שמתי לב למילה שלרוב מפחידה אותי מאוד בתפריט המסעדה – ״כשר״ (!!!).בורגר פקטורי אקספרס - עיצוב ניו-יורקי

תפריט פשוט ופוטנציאל גדול

לאחר עיון קצרצר בתפריט של בורגר פקטורי, שחר ואני החלטנו להזמין כל אחד את הדיל של המבורגר 220 גרם שמגיע בתוספת צ׳יפס בלגי, חלת בצל וגזוז ענק. כן כן, לא התבלבלתי, גם צ׳יפס וגם חלת בצל וכל הדיל הזה בעלות של 62 ש״ח בלבד. ללא ספק מדובר בחידוש מרענן לקבל שתי תוספות במנה. למי מכם שמזלזל ואומר לעצמו ״מה זה שונה ממסעדות שמציעות תוספת ״חצי-חצי״?״ אני עונה שזה שונה לחלוטין היות וב״חצי-חצי״ מקבלים לרוב המון צ׳יפס ו-4-5 טבעות בצל במקרה הטוב וכאן מקבלים שתי קופסאות, האחת מלאה בצ׳יפס והשניה מלאה בחלת בצל.בורגר פקטורי - מנה מרשימה עם שתי תוספות!

לאחר כמה דקות הגיעו המנות שהיו מרשימות למראה ולפתע נזכרתי שבמעמד ההזמנה לא נשאלתי לגבי מידת העשייה. הרמתי גבה, קיוויתי לטוב וחתכתי את ההמבורגר לשניים על מנת לעמוד את מידת העשייה. לשמחתי הרבה ההמבורגר היה במידת עשייה מדיום-וול לכיוון המדיום, כמו שאני אוהב. במהרה התחלתי לבלוס את ההמבורגר שלי ושמתי לב שהקציצה שלי הייתה מאוד אבל מאוד דחוסה. שאלתי את שחר אם גם ההמבורגר שלו דחוס והוא אמר שממש לא והציע לי לטעום מהמנה שלו. ההמבורגר שלו היה רך ונימוח בפה, ממש תענוג. בנוסף בשני ההמבורגרים ניתן היה לחוש בטעמים חזקים של בשר איכותי ואף הצלחתי להבחין בכמה גרגרי חרדל בבשר (בורגר פקטורי – האם זה הסוד שלכם?). בניגוד למקומות רבים בהם יצא לי לבקר לאחרונה, הלחמנייה הייתה טרייה ורכה ולא התפרקה בכלל.ההמבורגר של בורגר פקטורי אקספרס

בגזרת התוספות, הצ׳יפס הבלגי של בורגר פקטורי הוא למעשה צ׳יפס זיגזג קלאסי שהזכיר לי את בורגראנץ׳, אבל בקטע טוב (זה הדבר היחיד שהיה טוב בבורגראנץ׳ לעניות דעתי). הצ׳יפס היה קריספי מבחוץ ורך מבפנים, פשוט וטעים. לעומת זאת, חלת הבצל הייתה נפילה. נתחיל בהבהרה, לא מדובר בחלת בצל אלא בשבבי בצל. לצערי אותם שבבי בצל הרגישו יותר כמו בצל מטוגן ולא היו מספיק קריספיים כפי ששבבי בצל אמורים להיות. נכון להיום התוספת הזו מתאימה יותר כתוספת על ההמבורגר מאשר לצידו כנשנוש. יתר על כן, כמו במקרה ההמבורגר גם כאן היה הבדל עצום בין חלת הבצל שלי ושל שחר. חלת הבצל של שחר הרגישה באמת כמו בצל מטוגן, חצי נחמה, אבל חלת הבצל שלי הרגישה כמו בצל מטוגן בתיבול אגרסיבי של אבקת מרק. לא נעים ולא טעים. לצד המנות הגיע גם גזוז גדול שהוגש בכוס דמויית צנצנת (אני מת על זה!). ניסינו גזוז בטעם אננס ובטעם מוחיטו. שני הגזוזים היו מוצלחים מאוד, אך ידו של המוחיטו הייתה על העליונה (רק חבל שהוא בלי אלכוהול).

לסיכום

המקום עדיין בהרצה כך שמוקדם לשפוט אותו, אבל אם יצליחו בבורגר פקטורי להוציא בעקביות מנות כמו זו ששחר קיבל יש למסעדה פוטנציאל ענק להצליח (בין היתר בשל העובדה שהיא נכנסה לרשימה קצרה מאוד של המבורגריות כשרות בתל אביב). בקיצור, תנו למקום עוד קצת זמן, יש לי תחושה שהוא לא יאכזב.

*** המסעדה נסגרה ***