BBB הארבעה – יאנה קוקס טעמה המבורגרים מיוחדים מחוץ ללחמניה בערב שגרירים

יאנה קוקס,

ערב סוער אחד באמצע דצמבר צלצל הטלפון האדום במחלקת החקירות של קהילת המבורגר ישראל והעיר אותי משנת החורף. הקו היה משובש וממילא לא הייתי ערה, שמעתי רק "BBB", "מחוץ ללחמניה" ו-"המבורגר בוופל בלגי". חצי שעה ושתי מטריות שבורות לאחר אותה שיחה, נחתתי בערב השגרירים של BBB. אם בורגוס יכולים לצאת מהלחמניה, אני יכולה לצאת מהפוך.

המבורגר מחוץ לקציצה BBB - צילום: גילה אבירם

שגרירים של BBB

ערבי השגרירים הם אירועים מיוחדים ש-BBB מארגנים עבור לקחותיהם הנאמנים ביותר. הם כוללים ארוחות שף, התנסות במנות חדשות לפני שהן נכנסות לתפריט, פינוקים ובמקרה הנוכחי גם הרצאה על בירה עם טעימות ללא הפסקה. הערב שלנו היה בסימן "חושבים מחוץ ללחמניה" ובו הציגו השפים של המסעדה את האינטרפרטציה שלהם לתפקידה של הלחמניה בקומפוזיציה שהיא המבורגר… או משהו כזה. אני, בכל אופן, באתי לטעום המבורגרים בקרואסון ובוופל בלגי.

ההמבורגרים מחוץ ללחמניה

המבורגר פלורנטין – המבורגר בקר צלוי בגריל על ממרח של לבבות ארטישוק, מעליו קרם תרד, גבינת עיזים וביצה עלומה, מוגש בתוך קרואסון חמאה. אני לא יודעת איזו תמונה נגלתה לעיני רוחכם כשקראתם את התיאור, אני חשבתי על מנה צרפתית חמודה, כמו קרואסון עם סלמון וגבינה כחולה מאיזה דוכן קטן בשאנז אליזה. בפועל, המנה הגיעה מפוצצת בקרם תרד, ממרח ארטישוק וגבינת עיזים נימוחה. אין סיכוי להרים את הקרואסון מהצלחת, שלא לדבר על לנסות לסגור אותו. את המנה הזו אוכלים בסכין ומזלג (תמונה להמחשה).המבורגר פלורנטין של BBB הארבעה

הקרואסון היה מושלם, מלא חמאה, הרוטב היה עשיר וגבינתי והביצה שזלגה לתערובת הוסיפה לחגיגת הטעמים. המבורגר? איזה המבורגר? הקציצה האנמית לא יכלה להתחרות בשלל הטעמים על הצלחת. כך שבסופו של דבר מדובר במנה מאוד טעימה, מפתיעה, מלאת טעם ומיוחדת, רק אל תצפו לטעם של בשר.

המבורגר רוסיני – המבורגר צלוי, פרוסות דקיקות של פילה בקר וכבד אווז צרוב, איולי של פטריות כמהין על וואפל בלגי ואספרגוס ברוטב יין אדום ומייפל. בשנים האחרונות המבורגרים עם טוויסט מתוק הפכו להיות תחביב מוזר שלי, כתבתי לכם על המבורגר עם קונפי מנגו, המבורגר עם רוטב מייפל, המבורגר עם אוכמניות, המבורגר בסופגנייה וכמובן המבורגר בוופל בלגי. האחרון הוא פרי מוחם של אנשי המורדן בר והוגש לי עם עם חזה אווז צרוב וסירופ מייפל, כך שהחשבתי את עצמי מומחית לתחום כשהתיישבתי לאכול את הגרסא של בורגוס להמבורגר בוופל בלגי.המבורגר רוסיני של BBB - צילום: גילה אבירם

לעומת המבורגר הפלורנטין, המנה הזו הייתה בשרנית מאוד. הפילה האדמדם במדיום מושלם וכבד האווז הנימוח העשירו במיציהם את הקציצה (שגם הפעם נצלתה למדיום-וול יבשושי). כל זה השתלב נהדר עם הוופל הבלגי המתקתק וטעם המייפל החמיא מאוד לכבד האווז. מנה מצויינת, קטנה אך משביעה, וכולי תקווה שהיא תוכנס לתפריט ובהקדם. רואים שהשפים של רשת BBB השקיעו הרבה מחשבה בשילוב הטעמים השונים.

לא לכולם הגענו, אבל לא נורא

היו עוד המבורגרים במסגרת ערב השגרירים של BBB. אתם לא באמת מצפים שאני אצליח לאכול את כ-ו-ל-ם, נכון? אבל כדי שבכל זאת תקבלו תמונה מלאה יותר, הנה כמה מנות מהתפריט שלא זכיתי לטעום:

המבורגר צרפתי – המבורגר בקר צלוי בגריל על בריוש באיולי, חרדל דיז'ון ואנדיב, מעליו ריבת תאנים ביין אדום, גבינת שברה ואגוזים קלויים. כדי להשלים את כאב הלב, הם שינו את המנה והוסיפו חזה אווז צרוב וגבינת עיזים (ככה בקטנה, בשביל הטעם).

המבורגר דונר – המבורגר מתובל צרוב בגריל, שווארמה של פרגית, טחינה, סלסה של עגבניות, סלט כרוב ואיולי של אריסה ולימון בפיתה. אתם מבינים מהתיאור שזה בעצם המבורגר בסגנון "ישראלי"/"ים תיכוני". נשמע מעניין.המבורגר דונר של BBB - צילום: גילה אבירם

המבורגר אוממי – תודו שכבר ברמת השם זה נשמע כמו המבורגר מעניין ששווה לבדוק. המבורגר צרוב בפלנצ'ה, פורטובלו, טריאקי, בצל ירוק, רוקט, עגבנייה, ספייסי מיונז ומעל ביצת עין. האוממי מוגש בלחמניית אטריות צרובות, שזה קונספט שראוי לבדיקה בפני עצמה.

לסיכום

ערב השגרירים של רשת BBB מציע חוויה שונה מאוד מהרמה הרגילה של המבורגר ברשת. שתי המנות שטעמתי בהחלט ראויות לתפריט של מסעדת שף גורמה וכולי תקווה שעם העלייה ברמה יגיע שדרוג משמעותי בהרכב הקציצה ובדיוק ברמת העשייה כדי להגיש את המנות האלה כפי שמגיע להן. אין ספק שאקפוץ שוב לרשת לטעום מהתפריט הזה כשיגיע לסניפים.

*קרדיט צילום: גילה אבירם.

*** המסעדה נסגרה ***