B12 Meat Station קרליבך – גיחה קטנה של איש ההמבורגרים לנגב הצחיח

ארקדי פורטנוי,

שלחנו את ארקדי לסניף החדש של B12 – מסעדת בשרים "פאסט-קז'ואל" ברח' הארבעה\קרליבך הנ"ל,חזר עם מסר לאומה: איש ההמבורגרים כועס יותר מתמיד! רק תזכרו שהפיקנייה מומלצת והשירות איכותי.

ביום בו הגברת מפנטזת על המבורגר – הולכים להמבורגר. אחרי שמועות וכתבות רבות החלטנו לנסות את מסעדת B12 החדשה. כשהגענו, המסעדה, שנראתה כמו מעבר ארוך תחת גשר ניו-יורקי עמוס בפוסטרים, כבר הייתה דלילה בסועדים אך משהו הרגיש שם ביתי ונעים. התפריט הכיל כמה נתחים יפים וכמה מעושנים וכמובן שההמבורגר בלט בתפריט. ידעתי שבביתן אהרן ההמבורגר הזה עושה הרבה כבוד וזה בהחלט הספיק לי בשביל להזמין ולנסות.

B12 קרליבך מציגים: המבורגר אנטריקוט

הזמנו שני המבורגרים (58 ש"ח כ"א) – אחד במידת צלייה מידיום ועוד אחד במידת מידיום וול. שאלתי לגבי טופינגים מעניינים אבל אין. הצ'קר שלקח את ההזמנה הציע בצל מקורמל בנוסף לאיולי צ'ימיצ'ורי שמגיעים עם ההמבורגר ובחצי חיוך הסכמתי. צריך לנסות, לא? ביקשנו גם תפו"א אפוי (12 ש"ח) והוא השיב בחיוך שזה על חשבון הבית. בתוך זמן קצר ההמבורגר הגיע ובהחלט הצליח להפתיע. תפוח האדמה האפוי אומנם נשכח לו אך המנות הוגשו במין ג'בטה-פרנה ותלתלי חסה רעננים עם ארבעה קטעי מלפפון במלח בטעם שימורים. פרסתי את היצור החדשני הזה לשניים והרחתי עד שראותיי אספו לתוכן ניחוח מעולה של בשר מעושן. חייכתי, המנה הזכירה את ההמבורגר הביתי שלי שלעיתים זוכה לנגיעות אליה מעושנת של שף אבי ברקו. ואז הביס הראשון חשף בפניי את ההפך המוחלט.
ההמבורגר של B12

המבורגר האנטריקוט של B12 שהזמנתי לא היה מאנטריקוט אלא קצוות נתחים שונים ומשונים. כאילו זה לא מספיק גרוע, הנתחים הותכו בתנור למשך זמן ארוך מידי למשהו שמזכיר קרמבל, רחוק מטעם של בשר או נוכחות של שומן (הסוד להמבורגר בסגנון אמריקאי). בנקודה זו חשוב לציין כי אחרים שפקדו את המקום מאוד אהבו את ההמבורגר ויכול בהחלט להיות כי מדובר בחוסר תשומת לב חד-פעמית מצד הגריל מן של B12. לתחושתי, שימוש בתנור ולא במכת חום אחידה כמו של גריל או פלנצ'ה ושימוש בנתחים עם אחוז שומן נמוך בצורה מחרידה גרם לכך שהבשר היה רחוק ממעמד הראוי להמלצה. בקבוק הסודה השיב את התחושה לגרוני, ניסיתי עוד ביס מהמנה הזו אך משחק המרקמים שהוא סוד ההצלחה של כל המבורגר היה קשה מנשוא, במלוא מובן המילה. השילוב עם לחמניית פרנה שאינה רכה ועדינה אלא נועזת ובעלת נוכחות יצרו מנה צחיחה כמו קוצים בנגב בסופו של חודש קיצי.המבורגר בפרנה של B12

הנחתי את המנה הזו בצד וביקשתי מהקופאי מנת פיקנייה בתקווה לטעם עסיסי יותר. הוא זיהה שויתרתי על מנת ההמבורגר ושידרג במנה יקרה יותר ללא מילה מיותרת ואף ללא תוספת תשלום. בחיי שהוקסמתי מתודעת השירות הזו של B12, זה אדם שמבין כי כל ארוחה היא גם בילוי ועדיף לאבד עלות חומר גלם מאשר לקוח שמגיע לראשונה, ולמרות המעידה הראשונית הזו עדיין ניתן להפוך אותי ללקוח ממליץ.

פיקנייה – הפילה של הטוסיק

מנת הפיקנייה (63 ש"ח) שהוגשה לי הייתה הרבה יותר מוקפדת. נתח אחורי סיבי ובעל טעמי שריר מעולים שיושן כראוי והוגש לי צלוי בדיוק רב לצד איולי צ'ימיצ'ורי, חרדל עם נגיעות של חזרת וקונפי שום. את המנה הזו אכלתי בשלווה ובחיוך של ממש. לא רק כי זה נעשה פשוט כמו שצריך, אלא גם כי כל האכזבה הראשונית שלי נמוגה בזכות אותו בחור שזיהה אכזבה ופתר אותה כמו שצריך. הבוצ'ר שלי התמלא בנוזלים אדומים ואיים לעלות על גדותיו, הנתח היה במידת עשייה נהדרת ולמרות שהוא נחתך בפס בלי להמתין עוד רגע כדי שהנוזלים ירגעו, הוא היווה סיכום לערב נהדר. נתחי פיקנייה של B12

לסיכום

התפריט של מסעדת B12 הינו רחב דיו כדי למצוא מנות מעניינות מבלי לבחור בהמבורגר היבש. כולי מלא תקווה שנפלתי על מקרה חד פעמי עם מנה מיובשת, אך כדי להבטיח את החוויה המושלמת הבאה שלכם אני ממליץ להימנע. מנת הפיקנייה היא מנה לנהדרת למי שאוהב סטייק צ'ויי במידת מידיום-מידיום רייר עם טעם מתכתי ועשיר במיוחד. לא לשכוח – לפלפל היטב לפני הביס הראשון.

שם: B12 Karlibach Station. כתובת: קרליבך 12, תל אביב. כשרות: כשר. שעות פעילות: א'-ה' 00:00 – 12:00, ו' 00:00 – 16:00, ש' 00:00 – 12:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי