שושה שף בורגר – אבי גבאי מנסה לברר מה פשר הדיבורים בלי סוף על כלב?

אבי גבאי,

אבי גבאי, כתבנו בדרום, החליט הפעם לכתת רגליו עד למרכז יחד עם צוות בורגר ע"ש ארקדי, הפעם הם הגיעו לעיר הקטנה-גדולה תל-אביב ומצא המבורגר שף במסעדת שושה שף בורגר.

איך הגענו לשושה שף בורגר?

יש כמה חבר'ה שלומדים איתי, כולם אוהבים המבורגר, ובמקום לחפור למי שלא מעוניין בכך פתחנו קבוצת וואטסאפ משלנו "צוות בורגר ע"ש ארקדי". זה התחיל ביומנגס, המשיך לויטרינה, לגראז', לנשיא באשקלון (בכל זאת מכללת ספיר) ואתמול הגיע התור של שושה שף בורגר. נסיעת רכבת מתחנת שדרות לת"א ועוד בלאגן בתחבורה הציבורית בת"א אבל בסוף הגענו לבוגרשוב 35. מקום קטן, בר עץ ארוך עם שני שולחנות בפנים, ארבעה שולחנות בחוץ ותמונות של בולדוג צרפתי על כל פיסת קיר פנויה. מסתבר שהמקום קרוי על שם הכלב של הבעלים – בולדוג צרפתי בשם שושה. המקום מגיש המבורגר קלאסי או המבורגר פרמג'אנו, המבורגר במילוי פרמז'ן. את הקלאסי אפשר לקבל בגדלים החל מ-100 ג' ועד-500 ג', את הפרמג'אנו אפשר לקבל ב200- ג', ותוספת של 50 ג' תעלה עוד 7 שקלים. אני הזמנתי את הפרמג'אנו 250 ג' (60 ₪) כחלק מעסקית (79 ₪) בתוספת טבעות בצל שהמלצר המליץ עליהן וסודה.

שושה שף בורגר ת"א - המבורגר פמז'אנו, תערובת הבית במילוי פרמז'ן

ההמבורגר של שושה שף בורגר

ההמבורגר הגיע בתוך נייר לבן כמו של מקדונלד'ס, הירקות הבנאליים בטריות טובה נחו על הקציצה שנעטפה על ידי לחמניה. הלחמניה עברה קליה, אני ראיתי את הבנאדם מכניס אותה למכונה המיועדת, אבל כנראה שלא מספיק כי היא הייתה רכה מדי ולא הצליחה לעשות את העבודה. חוץ מזה הלחמניה הייתה פשוטה מדי, זו הלחמניה של מקדונלדס. היא דקה, רכה ואין לה מספיק נוכחות. במקום אין חזה אווז ומכיוון שכבר יש גבינה בתוך ההמבורגר החלטתי לוותר על טופינג הפעם. הזמנתי מידת עשייה מדיום אבל גם לאחר חיתוך אי אפשר היה להבין איזו מידה קיבלתי בגלל מילוי הגבינה.

שושה בורגר שף - ההמבורגר המדוגם

פעם ראשונה שאני אוכל המבורגר ממולא וזה די הגניב אותי. הקציצה הייתה טעימה מאוד, עסיסית ברמה טובה עם שומניות מאוזנת. לא הצלחתי לזהות את הנתחים או להרגיש את טעמי הבשר באופן בלעדי כי הפרמז'ן הייתה דומיננטית בכל ביס וביס, מה שהיה טעים מאוד. חייב להודות שהטעמים הזכירו לי את הויטרינה, הטעם של הפרמז'ן (הכביכול מסריח) יכול מאוד להזכיר את הרוקפור שהויטרינה משתמשים בה. מה שכן בפעם הבאה אני אנסה את הקלאסי כדי שבאמת אוכל להבין את הטעמים. לשם הכנות אני חייב להגיד שהוא לא הרגיש כמו 250 ג' כי נשאר לי מקום בבטן, ואפילו הרבה.

ליד הקציצה

טבעות הבצל שקיבלתי היו טובות ופריכות. אני לא חושב שאלה הפשוטות שמוכרים בכל מקום אבל גם לא משהו ביתי שהם מכינים שם. הטבעות היו במידת עשייה טובה אבל בכמות לא מספיקה בעיניי. משהו שדי הפריע לי היה שכנראה הם לא עברו סינון טוב אחרי שיצאו מהשמן. שתי הטבעות האחרונות בצלוחית היו ספוגות בשמן וזה הרגיש שומני מדי. שושה שף בורגר לא מגישים רטבים מיוחדים. 4 בקבוקי לחיצה בצבעים המוכרים לכולנו (אדום, צהוב, חום ולבן). לדעתי איולי טוב, דוגמת ארצ'י אשקלון, או אפילו מיונז שום פשוט היו מוסיפים הרבה. מזל שבעברתי הוכשרתי להכין את השילוב המנצח של קטשופ ומיונז (תודה מקדונלד'ס).

 בתכל'ס

המבורגר טעים מאוד, גם הממולא, אבל חוץ מההמבורגר שום דבר מיוחד. המחירים יקרים מאוד, בטח להמבורגר שעטוף בנייר ומוגש בלחמניית מקדונלדס. שילמנו משהו כמו 79 שקלים (בלי טיפ) ונשארנו קלילים כמו שבאנו. השירות היה נחמד, לא מעבר לזה, ונדרשו 25 דקות לאוכל להגיע שזה לא בטוח בגבול הנסבל. בכל מקרה אני ממליץ להגיע עד השעה 16:30 כי אז העסקיות של שושה שף בורגר זולות באיזה 6 שקלים. הציון שלי: 10\6.5.

*** המסעדה נסגרה ***