גילוי שכזה – עמית כהן וחברים מגלים את פרוזדור ומתרגשים מהמבורגרים חדשים

עמית כהן - כתב אורח,

עמית כהן וחבריו הרעבים יצאו כתבו טעמו וסיפרו לנו על פרוזדור, מסעדת ההמבורגרים שמקבלת לא מעט תשומת לב בתקופה האחרונה בזכות קציצה יוצאת דופן.

פרוזדור של טעמים

לא מזמן יצא לי לבקר במסעדת פרוזדור, המבורגריה חדשה שבדיוק נפתחה לא רחוק מהבית והחבר׳ה שרצו לאכול משהו, נשמע כמו שילוב מנצח. קודם כל המקום דיי אקסקלוסיבי, יותר קרוב למסעדה מאשר דיינר והמחיר בהתאם. פרוזדור מציע מגוון רחב של המבורגרים שונים שההבדל בניהם הוא בעיקר בתוספות ופחות בבשר. התוספות עצמן הן פשוטות יחסית – סוגי גבינות, חסה, עגבניה, סוגי בצלים, רטבים ובייקון. אני חושב שהתוספת הכי רדיקלית שנתקלתי בה בתפריט הייתה תפוצ׳יפס.

יש שני סוגים של צ׳יפס, הראשון עגול, חתוך בסלסול וקריספי, לא צ'יפס ביתי; השני הוא צ׳יפס גנרי סטייל מקדונלד'ס. את שניהם אהבתי מאוד והמחיר הוא 14 ש"ח למנה יפה. מנה של טבעות בצל באותו הגודל עלתה 26 ש"ח, בעין בלתי מזויינת נראה שטבעות הבצל גנריות גם הן, לא משהו שמכינים במיוחד וההפרש במחיר לא ברור. ההמלצה שלי – לכו על הצ'יפס העגול כי לא רק שהוא הכי טעים יש פה אחלה value for money.הצ'יפס של פרוזדור

הקציצה הנבחרת

אחרי עיון בתפריט והתלבטות קצרה, הבחירה שלי הייתה המבורגר החודש שהיה אחד ההמבורגרים שבתפריט – גבינת צ׳דר, חסה, עגבניה, רוטב כתום (סוג של אלף האיים על פי המלצר) ותוספת חריף. ההמבורגר נראה מעולה, הלחמניה הבוהקת הרשימה בנוכחות שלה והקציצה, העגבניה והגבינה השתלבו בצורה כל כך יפה, כזאת שהייתה גורמת לאייל שני לתאר אותה בקלות בצורה פיוטית. הטעם גם לא מאכזב – הקציצה הייתה טובה מאוד ועשויה במידה טובה (המלצת המסעדה היא להזמין medium), מלאת עסיסיות וטעם בשרי נהדר. אבל, ויש פה אבל גדול, ההמבורגר קטן (לא שאלתי, אבל לדעתי הוא לא יותר מ-180 גרם) והמחיר לא קטן בכלל.כחול ומעושן - פרוזדור

המחירים של ההמבורגרים נעים מ-49 ל-58 ש"ח וזה רק להמבורגר. כמו שאמרתי, זאת מסעדה ולא דיינר, אז אפשר להסיק שהמחיר נובע מהסיבה הזאת. אבל אם נסתכל על ההמבורגר (המעולה) של הבראסרי – הוא מגיע עם תוספת, הוא גדול יותר ובמחיר דומה או זול יותר. גם בהשוואה לדיינרים אחרים, למשל אמריקה בורגרס החדש, במחיר ההמבורגר של הפרוזדור אפשר להזמין המבורגר, תוספת ושתיה וזה נתן לי את ההרגשה שהמחיר לא ממש מצדיק את התמורה.

לסיכום

הקציצה טעימה והמקום אחלה, יש פה פוטנציאל (וצ'יפס עגול טעים), חבל רק על גודל המנה, במיוחד שיש אלטרנטיבות אחרות באזור שנותנות יותר תמורה בעד המחיר.

שם: פרוזדור. כתובת: מנדלי מוכר ספרים 6, תל אביב. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ש' 12:00 – 24:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי