עד העצם אקספרס VS בורגר 110 – מי המנצח בקרב הפסט פוד הגדול?

חן אובסטלר - כתב אורח,

שלום חברים, אז קודם כל הביקורת הזאת נועדה 100% בשביל עד העצם אקספרס ואחרי התייעצות עם ארקדי איש ההמבורגרים הוחלט שזו תהיה ביקורת קרב, והפעם יעלו לזירה עד העצם אקספרס VS בורגר 110. אני לא אגיד מי ניצח בקרב, אני רק אגיד שזה ניצחון מוחץ בנוקאוט מטורף – Let the games begin!

עד העצם אקספרס VS בורגר 110 – הקרב!

אז נתחיל עם עד העצם אקספרס –  ביום שישי האחרון היו לי סידורים בתל אביב ותקף אותי רעב באיזור הדיזנגוף סנטר, במקום ללכת למקום הקבוע הזול והטוב שקוראים לו איטמיט (הסנדוויץ אנטריקוט הכי טעים בארץ בהתחייבות) החלטתי ללכת על הימור ולאכול בעד העצם אקספרס (שנמצא ממש מול איטמיט), שמעתי הרבה דברים טובים על עד העצם בהרצליה והחלטתי לנסות.המקום עצמו קטן ונחמד עם בר צמוד לקיר ומספר קטן של שולחנות, ואיך שנכנסתי קיבל את פני בחור נחמד שהתחיל להסביר לי על המקום כי הוא ראה שזה פעם ראשונה שלי שם. די התבאסתי שאין להם שם בייקון אבל סבבה, לא על זה נפסול את המקום, אז הזמנתי המבורגר משולש של 110 גרם כל קציצה (330 גרם למתקשים) בתוספת גבינה (3 ש"ח) כחלק מארוחה (המבורגר+צ'יפס+שתייה 57 ש"ח).המבורגר וצ'יפס של עד העצם אקספרס

נתחיל בצורת העשייה של הקציצה, משום מה הגרילר חשב שהוא מכין פנקייקים ומעך לקציצות את הצורה, פשוט לא היה לי מילים אבל הנחתי שלפחות יהיה טעים (עד העצם דההה). אז ככה, ההמבורגר היה יחסית קטן ונראה עסיסי. כבר בביס הראשון הרגשתי התפרצות של שמן ושומן שפשוט השאירה אותי בהלם, חיסלתי את ההמבורגר כי פשוט הייתי רעב וישר עברתי לצ'יפס כדי להעביר את הטעם השומני והגריזי של השמן בנוסח בשר שקיבלתי, בלי קשר לשומן, הבשר עצמו היה יבש וחסר טעם. גם מזל שלשתייה יש מילוי חינם כמה שרוצים. הצ'יפס הוא מהסוג המסחרי ואתם כבר יודעים שאין לי בעיה עם צ'יפס כזה. מכאן אתם מבינים שההילייט של הצהריים היה הצ'יפס. כששאלתי את המוכר כמה אחוז שומן ובשר יש בהמבורגר הוא פשוט אמר שלא יכול לומר (ביננו נראה לי שהבחור התבייש לומר שזה %99 שומן ואחוז בשר אחד, בודד, מסכן).

מה שבטוח לשם אני בחיים לא חוזר כי יש לי את איטמיט וגם כל דבר אחר, באמת, אני לא רואה את עצמי מוציא שם 60 ש"ח בשביל "הזכות" שהחוויה הזאת. יותר מזה גם אם היו משלמים לי כדי לאכול שם נראה לי שהייתי מסרב באלגנטיות.

אז לציון בדו קרב:

שירות – 10\8.
אווירה – 10\8.
צ'יפס – 10\6.
המבורגר – 10\1 – הירקות היו טריים אז 1.
ציון כללי – 10\4 – גם אם היו משלמים לי לא הייתי אוכל שם, תעשו טובה לעצמכם ותאכלו את הסנדוויץ אנטריקוט הכי מדהים שיש באיטמיט או שאם אתם רוצים המבורגר אז תקראו את החלק השני של הביקורת.

שם: עד העצם אקספרס קינג ג'ורג'. כתובת: קינג ג'ורג' 77, ת"א. כשרות: לא כשר. שעות פתיחה: א'-ש' 3:00-11:30.

יעלה ויבוא – 110 בורגר

ביום ראשון אחרי יום מעייף בעבודה ובדרך למפגש הקבוע עם החברים היה לי זמן לשרוף בתל אביב והייתי רעב אז החלטתי לנסות את בורגר 110 במתחם שרונה שזכה לשבחים. נכנסתי למסעדה והתקבלתי באופן נעים ומחיוך, למקום יש אווירה של דיינר וריח מדהים של בשר. למי שלא מכיר לבורגר 110 יש טכניקה ייחודית לעשיית המבורגר שניגע בה בהמשך הביקורת. בכל מקרה שמתי לב למשהו מוזר, המחירים והמוצר הם בדיוק כמו עד העצם אקספרס אבל החלטתי להישאר ולאכול למרות הזיכרון מהחוויה השלילית. מכיוון שלא הייתי כזה רעב החלטתי ללכת על 220 גרם שזה 2 קציצות של 110 בתוספת של גבינה (3 ש"ח) ובייקון (OMG יש להם בייקון! 5 ש"ח) וכל התענוג הזה עלה לי 57 ש"ח.בורגר 110 - המבורגר סינטה עם ביצת עין

כבר בביס הראשון הבנתי שזה ממש אבל ממש לא כמו עד העצם. הבשר לא היה יבש ולא שומני, צורת ההכנה שלו, של צלייה במכשיר פלאנצ'ה כפול דמויי "טוסטר משולשים ענק" עשתה את שלה. מידת העשייה הייתה WD אבל הרגיש כמו M, וגם שמתי לב לתוספת לא שגרתית של רוטב אלף האיים שלמרבה הפלא הוסיף טעם טוב לקציצות. החלטתי ללכת על טבעות בצל שהיו טובות, במקום הצ'יפס הרגיל, לדעתי חצי דקה פחות בשמן היו עוזרות אבל לא היו טענות מעבר לזה, סה"כ הם היו בסדר גמור.טוב אז עם קראתם עד פה אני מניח שהבנתם איזה המבורגרייה זכתה בקרב הזה.

הציון של בורגר 110

שירות – 10\9.
אווירה – 10\9.
טבעות בצל – 10\8.
המבורגר – 10\7.
ציון כללי – 10\8 – אני מאמין שאם יתקוף אותי רעב באיזור ולא תהיה ברירה אז אוכל שם, אם לא יש לי את פרנק על אבן גבירול או איטמיט ליד הסנטר אבל ממש אחלה המבורגר למי שבאיזור ומומלץ מאוד 🙂

שם: 110 בורגר. כתובת: קפלן 34, ת"א. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ד' 12:00-21:00, ה'+ש' 12:00-22:00 .