רג'ינה בתחנה – צחי מתחמם עם המבורגר כשר וסיפור על זוגיות של מסעדנים

צחי כהן,

גשם בחוץ והמבורגר חם מבפנים – ככה צחי כהן העביר את הסופה הגדולה במסעדת רג'ינה שבמתחם התחנה.

כמו ניצול סופת הוריקן, הגעתי למסעדת רג'ינה בעיצומה של הסערה ביום שישי האחרון. בדרך, לא אכחיש זאת, היו לי מחשבות נוגות על החיים ("למה לחיות? הרי בסוף כולם מתים"). הקו הדיכאוני נקטע ברגע שנכנסתי למסעדה היהודית הכשרה ובעלת הבית ציפי לוי שפריר ("הייתי נשואה עשרים שנה, והתחתנתי שוב. אני מתחתנת כל עשרים שנים!"), קיבלה את פניי בשמחת חיים מתפרצת. לא יכולתי שלא לחייך אליה חיוך רפה. היא סוג של דיווה, עם תסרוקת אפרו-אמריקאית וחיוך של מיליון דולר.ציפי הבעלים של רגי'נה בתחנה

"הישראלים מתחלקים לשני סוגים", הסבירה. "אלה שאוכלים רק במסעדות כשרות, ואלה שלא מוכנים בשום פנים ואופן לאכול במסעדות כשרות. לאיזו קבוצה אתה משתייך?".
"לא אכפת לי לאכול אוכל כשר, אם הוא טעים".
ציפי: "האמת שהעניין הזה נהיה מאד טרנדי לאחרונה, כולם פותחים כשר. כשניר, בעלי, פתח את המסעדה הכשרה הוא חשב יותר על השיקול העסקי של האירועים, שמהווים נתח חשוב. אבל עם הזמן גילינו שגם המון חילונים אוכלים כשר, וזה פתח לנו נישה גם של חילונים, לא רק של דתיים. דתיים אוהבים לבוא לפה, כי יש פה אווירה תל אביבית משוחררת. כל אחד יכול לשבת פה בלי להרגיש חריג בנוף".

רג'ינה – נעים להכיר

המסעדה הוקמה לפני שבע שנים, עם פתיחת מתחם "התחנה". היא מחולקת לארבעה אזורים. החלק הקדמי משמש לישיבה בקיץ ולאירועים גדולים של עד 180 איש, והחללים הפנימיים הם מבנים משוחזרים בקפידה, שנעים להסב בהם בחורף. אילו רק היה לי עם מי. הדייט שלי הבריז באמתלה של תור אצל רופאת פה ולסת.צחי כהן פוגשת את המבורגר של מסעדת רג'ינה

התפריט של רג'ינה הוא אתני-בשרי עם נגיעות מכל העדות, חוץ מהתימנים. "בגלל הכרם הסמוך אלינו", מנמקת ציפי, "אי אפשר להתחרות במרק הרגל התימני או בחומוס של אבו-חסן". בלילות החורף נהוגה במקום שעה שמחה, מעשר ועד הסגירה בחצות, עת יש מבצע על האלכוהול. "המאכל האולטימטיבי מעשר בלילה הוא ההמבורגר", אומרת ציפי. "עבדנו קשה כדי להשיג את התוצאה. זה התחיל בחיפוש אחר לחמניה כשרה, כלומר ללא מוצרי חלב, שנשארת פריכה גם אחרי החימום. הבשר עצמו עשוי ממכסה ורד צלע (אנטריקוט) בשילוב חזה בקר, שנטחן במקום. לתערובת הבשר מוסיפים בצל מטוגן ואת התיבול הרג'ינאי הסודי, שסודו שמור אצל חסן, השף שלנו".

צחי פוגש את ההמבורגר של רג'ינה

הקהילה תשמח לדעת מה יש בתיבול.
"חסן לא נותן את המתכון. ואם מאלצים אותו לעשות זאת הוא מכניס בכוונה טעויות כדי שלא יעתיקו ממנו". מבלי לשאול אותי באיזו מידה אני רוצה אותו, הוגש לי ההמבורגר שמוגדר באתר של המסעדה כ"הכי טוב בעיר". היה חביב, לא עפתי. הוא היה וול-דאן. המבורגר עסיסי, לטעמי, מחייב דרגת מוכנות בינונית, עם תוך ורדרד. מעבר לכך הוא מתייבש. הקציצה (300 גרם) היא מהסוג הקלאסי, אבל עם תיבול דומיננטי. היא הושמה בלחמניה רחבה ונימוחה. לצדה כיכבו צ'יפס, רוטב איולי וקטשופ. על הצלחת הראשית הונחו עגבניות פרוסות, בצל וחסה כאופציה נחמדה להרכבה עצמית.רג'ינה מציגים - המבורגר בהרכבה עצמית

הצ'יפס היה צהוב, פריך, חמים ומלבני. הוא חתוך ביד, עשוי מתפוחי אדמה טריים ומטוגן במקום. אהבתי שהוא בדרגה הנכונה של הקריספיות. "לחמניית המבורגר זה סיפור בפני עצמו. צריך להגיע לספיגות הנכונה ולטקסטורה הנכונה ולטעם הנכון", אומר ניר. "בבשר אפשר להגיע לרמה גבוהה גם כשהוא כשר. אנחנו מגישים המבורגר ואנטריקוט שחייבים להיות טעימים גם לקהל שמכיר אותם בגרסה הלא כשרה".

מה ההמבורגר הכי טעים שאכלת בחיים?
ניר: "שאלה נורא קשה. אכלתי הרבה המבורגרים טובים בחיים שלי ובימים אלה אני נהנה מאד לאכול את ההמבורגרים של רג'ינה. המבורגרים אני לא אוכל במקום אחר, כי יש לי במסעדה. סושי כן. למשל, יאמטויה בהוד השרון".

רג'ינה, כמו ויקי כריסטינה הסמוכה, מביאה קהל בזכות עצמה. היא לא מתקיימת על עוברים ושבים שמבלים בתחנה ונכנסים בספונטני, בעיקר מפני שזמני הבילוי השוקקים במתחם הם שישי בערב ושבת במהלך היום, זמן שהמסעדה סגורה. המסעדה נפתחת כל יום בחמש וחצי ופועלת עד אחרון הסועדים, אבל מקיימת אירועים במהלך היום.הדוגמן של מסעדת רג'ינה

איך הכשרות משפיעה על התפריט?
ציפי: "אין צ'יזבורגר והירקות חייבים להיות מגוש קטיף. חלק מהבשר חלק והעופות בהכשר מהדרין".
ניר: "הכשרות מכתיבה כללים מאד ברורים למה מותר ומה אסור. שף טוב צריך לעבוד עם המגבלות האלה, והתוצאות מדברות בעד עצמן".

בת הלוויה האידיאלית של ההמבורגר היא בירה, וכאן יש מהחבית סטלה וטובורג. בבקבוקים יש קורונה, גולדסטאר, מלכה, וויטשטפן וסומרסבי. אני שתיתי לימונדה, כמו גיי טוב. הביקור שלי תוזמן בדיוק כשנערכה ברג'ינה מסיבת עיתונאים לרגל השקת בופה יום שישי ב-84 ₪ לסועד. כל המוזמנים זללו מטעמים כמו כבד עוף קצוץ, מרק עוף עם קרעפלאך ורולדה של פעם, ורק אני התמודדתי עם ההמבורגר.המבורגר וצ'יפס של מסעדת רג'ינה בתחנה

חשבתי שאבלוס בניחותא ואעביר ת'זמן בכייף עם משגיח הכשרות והבן החתיך של ציפי, אלא שהחיים עצמם התעקשו לנפץ לי את בועת הנהנתנות. כשהייתי בערך בביס החמישי, התקשר אליי יו"ר ועד הבית ובפיו ברייקינג ניוז: עוזרת הבית שלי נמצאה על ידו רועדת מקור בחדר המדרגות, לאחר שיצאה מביתי להשליך את הזבל – והדלת נטרקה אחריה. עד שאני חווה את חיי הזוהר, חייבים להרוס לי.

מחשבות של סיום

ציפי וניר עשו פוזות למצלמה, קצת מובכים מלהיות הזוג המלכותי שכולנו נושאים אליו עיניים בהערצה. "בייבי, אנחנו כמו דונלד ומלניה טראמפ", לחש ניר באוזנה של אהבת חייו. עם כל הכבוד לפטפוטים על הרכב ההמבורגר וספוגיות הלחמניה, הייתי חייב לברר איך מוצאים אהבה ולצאת מכאן עם טיפ לחיים.
"הכרנו בבר לוציפר ברחוב אלנבי, ששייך לחבר ילדות שלי", עדכן ניר. "ציפי הייתה באה הרבה לבר, וגם אני. נהיינו הזוג של הבר. היא התחילה איתי, אגב".
"לא ידעתי מה להגיד לו", מסמיקה ציפי, "אז אמרתי: 'היי ניר שפריר, אני ציפי לוי. זוכר אותי?'.
נו, ומה ענית?
ניר: "לא זוכר מה עניתי. הייתי בשוק. אבל מאותו רגע היינו ביחד".
אז איך פרק ב'?
"אחלה. הטיפ שלי הוא לא לתכנן אותו. הוא יגיע כבר בעצמו. ככה, לפחות, קרה לי".

שם: רג'ינה. כתובת: מתחם התחנה 10, תל אביב. כשרות: כשר. שעות פעילות: א'-ה' 17:00-24:00, ו' 11:00-14:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי