המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים – טל קורנס נשלח למשימה חשאית עם המבורגר בלב ת"א

טל קורנס,

לאחרונה הגיעה לאוזניי שמועה ש״המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים״ הוסיף לתפריט (שכלל עד לא מזמן רק סנדוויץ׳ אחד) המבורגר. הגעתי למקום בשעת צהריים מוקדמת ולהפתעתי הרבה ההמבורגר אכן היה קיים בתפריט אך לא בפועל כתוצאה מיום חסר מזל במיוחד, שכלל בין היתר הפסקות חשמל במקום. ״התפשרתי״ על הסנדוויץ׳ האגדי של המקום, אבל נשבעתי שעוד אחזור.

לאחר חודש בדיוק עמדתי בשבועתי וחזרתי למוסד, הפעם בשעת לילה מאוחרת. כדי לא להתאכזב בשנית התקשרתי ווידאתי מראש שהמקום עדיין פתוח ושההמבורגר עודנו במלאי. במהרה פקדנו את המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים חברתי ואני. ניגשנו לדלפק והזמנו ארוחות ״מוסד בורגר״ ו-״סנדוויץ׳ המוסד״ (39 ש״ח) בתוספת שתייה ופוטטוס (10 ש״ח). המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים - מנות יפות וטעימות

ההמבורגר החדש של המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים

לאחר ישיבה קצרה על רחוב אבן גבירול הסואן נקראנו לדלפק לאסוף את המנות והתיישבנו לאכול. נתחיל ב״מוסד בורגר״. מדובר בהמבורגר 200 גרם בשר בקר המוגש בלחמנייה עם מיונז, חמוצים, גבינת גאודה מעושנת ולקינוח בצל ועגבנייה שנצלו על הפלנצ׳ה. נשמע מבטיח, אבל היו כמה בעיות. הראשונה הייתה שבמעמד ההזמנה לא נשאלה מידת העשייה וההמבורגר הגיע במידת עשייה וול-פלוס מה שגרם לבשר לאבד מטעמו ולהיות יבש מאוד. מהעבר השני הייתה הבעיה ההפוכה, רטיבות יתר. היות והלחמנייה לא נקלתה (או לפחות לא נראה היה שהיא נקלתה) ובהיעדר חסה שתעצור את הנוזלים מלהגיע ללחמנייה כל העסק התפרק די מהר וחבל… יש לציין לטובה את גבינת הגאודה המעושנת שביחד עם העגבנייה והבצל הצלויים גרמו להמבורגר להיות עם ״טעם של בית״, טעם מעושן חזק בליווי ירקות על האש, כמו במנגל של יום שישי.מוסד בורגר - טעמים של מנגל ביתי, המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים

ועכשיו לסנדוויץ׳ האגדי

אחרי הרגשות המעורבים מההמבורגר, התפניתי לטעום מהסנדוויץ׳ של חברתי. סנדוויץ׳ המוסד כולל נתח אונטריב ארגנטינאי שמתבשל 12 שעות והופך לחוטים עסיסיים במיוחד על ציר ברביקיו ומוגש עם קולסלאו, צ׳ימיצ׳ורי וסרירצ׳ה פיקנטי. נשמע מגרה? לא רק נשמע. הסנדוויץ׳ היה פשוט וואו! הבשר נמס בפה בכל ביס וביס, הנימוחות שלו בשילוב עם החריפות הקלה של הסרירצ׳ה, המליחות של הצ׳ימיצ׳ורי והטעם המעושן של הברביקיו פשוט עושה ניסים בפה. חבל שאני לא לומד קרוב, כי זה הסנדוויץ׳ שהייתי רוצה לארוחת צהריים כל יום בחיי!

לצד המנות הוגשו הפוטטוס של המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים. לא הייתי מתעכב על זה בדרך כלל, אבל זה היה משהו מיוחד. הפוטטוס היו הכי קריספיים בעולם! מבחוץ הם היו פריכים בטירוף ומבפנים רכים ומלוחים קלות מנגיעות מלח גס או בשתי מילים ״התמכרות קשה״.המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים - סנדוויץ׳ אגדי!

לסיכום החוויה

המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים לאט לאט מרחיב את התפריט בכיוון הנכון. השמועה מספרת שההמבורגר עדיין בשלבי ניסוי ועל כן נסלח להם כרגע, אבל עזבו אתכם מהכל ורוצו לשם בשביל הסנדוויץ׳!

שם: המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים. כתובת: אבן גבירול 36 ת"א, כשרות: לא כשר, שעות פעילות: א'- ד' 11:00- 02:00, ה'- ו' 11:45- 04.00, ש' 11:00- 03:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי