היה שלום ותודה על ההמבורגרים – ארתור במכתב פרידה ממסעדת המזללה של אדוני

ארתור רוטנברג,

נפלה עטרת ראשנו, נעלמה שמחתנו ונחמץ ליבנו כשקיבלנו את הבשורה המרה – המזללה של מאיר אדוני נסגרת. מצד אחד, חדשות רעות, מצד שני – הזדמנות מצויינת לטעום המבורגר מפורסם רגע לפני שהוא נעלם מהעולם. 

פעם ראשונה ואחרונה

ברגע שהגיעה לאוזנינו הידיעה שמאיר אדוני סוגר את המסעדות שלו – המזללה וכתית, רצנו להזמין מקום. לא חשבנו שארוחה שם תעשה נזק כלכלי שווה ערך לטנק מרכבה סימן 4 בחנות חרסינה סינית. איך שהתקשרנו שמענו צליל תפוס. ניסינו שוב אחרי מספר דקות וכמובן שוב היה תפוס. ניסינו במשך מספר ימים להזמין מקום אך ללא הועיל. בסופו של דבר, איכשהו, דרך פניות email באתר הצלחנו לתפוס מקום על הבר של המזללה. שמענו שיש למאיר המבורגר שנחשב לשיא ההנדסה הקולינארית. וכמו תרופה חדשה שרק יצאה לשוק ועולה יותר מדי כסף, גם ההמבורגר שלו היה ככה – 93 ש"ח להמבורגר. מניסיון שלנו, אלה אם כן יש שם 660 גרם של בשר, אין שום הגיון מאחורי המחיר הזה.

המזללה – מכתב פרידה

הכרנו ביום סתוי רגיל לחלוטין. שום דבר מעניין לא קרה באותו יום. יום רגיל לחלוטין, עד הפגישה שלנו. דרכינו נועדו להצטלב אך ורק כשנודע לי שאת עוזבת את העיר לתמיד. קבענו להיפגש ב-19:00 ולשבת לאכול משהו (המבורגר דה!). הגעתי בזמן ואת כמובן כבר היית שם. השולחנות ערוכים, הטבחים מתרוצצים, הריחות של ההכנות האחרונות לארוחת ערב. המזללה.

המזללה מאיר אדוני, קרדיט: יח"צ

התיישבתי על הבר והזמנתי את מה שחשקה בו נפשי, המבורגר ומנת פסטה עם קציצות. למרות שהמסעדה הייתה ריקה, לאוכל לקח כחצי שעה להגיע. עשינו כמה תמונות למזכרת וצללנו פנימה. עם הביס הראשון, הסתיו הפך לאביב, החושך של הערב לאור של בוקר. ראיתי קשת בענן, חדי קרן קיפצו ליד, פיות יצאו מכל פינה אפשרית והתחילו לרקוד. לחמניית בריוש קלה כמעט כמו אוויר שאופף אותה, קלויה על הגריל ומרוחה בחמאה. בשר טרי מבושל במדיום מושלם שכל ביס הוציא עוד ועוד ג'וסיות על הידיים. הפטריות, ביצת העין,  הוסיפו כל אחד בתורו לטעמים הנפלאים וכל ביס היה פשוט חלום. אילו רק היו יותר ביסים. המנה פצפונת ביחס למחיר ופשוט אי אפשר להיות שבע ממנה. היא משאירה טעם של עוד, ועוד ועוד… לצד כל הטוב הזה היה צ'יפס בטטה קריספי מעורבב עם גבינה, מלח ואבקת צ'ילי. השילוב של המתוק (בטטה), חמצמץ (גבינה) ופיקנטי (צ'ילי) עושה את העבודה ב-110%!המבורגר קובנה של המזללה

אנקדוטה קטנה – איך להבדיל תוספת של חביתה במסעדת שף לבין מסעדה רגילה? במסעדת שף שמו פלפל שחור על החביתה!

ההמבורגר של המזללה הוא לא כל מה שהיה למקום להציע ועדיף שזה כן היה כך. כל החוויה הייתה יותר שלילית מחיובית – שאר המנות הגיעו לרמה בינונית במקסימום, ואחרות אף לא לזה. השירות היה קר ולא אישי. רק ההמבורגר, נקודת האור היחידה בחשבון המופקע וחוויה שהייתה אמורה להיות בלתי נשכחת…

לסיכום

המזללה של מאיר אדוני, לזלול בה אפשר רק המבורגר, ואם הכיס מספיק עמוק אז תזמינו כמה מהם ביחד.

לסיקור המלא של הביקור, אתם מזומנים לעמוד שלנו mr.& mrs eat בפייסבוק.

*** המסעדה נסגרה ***