הטרקלין ביסטרו בר בשר ויין – איש ההמבורגרים בודק לוקיישן חדש וריענון לתפריט

ארקדי פורטנוי,

אם גם אתם בקטע של סינטה מיושנת כראוי, סטייק פורטר האוס והרבה יין בוטיק מקומי, אז בהחלט מומלץ לכם לעיין בכתבה על הטרקלין במיקומו החדש.

לאחר 8 שנים, מסעדת הטרקלין עזבה את מעונה הקודם לטובת לוקיישן חדש (לשעבר כתית). כעת הטרקלין ברח' היכל התלמוד 4 מרגיש הרבה יותר כמו טרקלין. לפני כשנה הוזמנתי לסקר את מסעדת הטרקלין במסגרת סיורי "מאסטר-שוק", את המסעדה ואת ההמבורגר. אני מוכרח להודות כי המסעדה עברה שדרוג משמעותי וגם סיורי שוק הכרמל כבר מועברים ב-5 שפות. מלבד זאת לתפריט הקיים הצטרפו מנות צמחוניות וטבעוניות רבות, אבל למי אכפת. בואו נאכל.
ארקדי נהנה מיין טוב - הטרקלין ביסטרו בר בשר

הטרקלין בר בשר – פותחים שולחן

פטה כבדי עוף בציפוי תאנים תמרים ואגוזים, מוגש לצד ריבת בצל ביתית – הרעיון בפטה הוא החיבור המאוזן בין כבדי עוף לבין החמאה. במקרה שנח על שולחני האיזון הזה בהחלט הופר לאללה לטובת החמאה. ציפוי הפטה שילב מתיקות של התמרים לצד קראנצ' מעניין ואגוזי. נחמד שיש מי שרואה לנכון לעדכנן את המנה הנדושה הזו. הפטה הוגש עם ריבה מעולה שהייתה מתוקה ועוקצנית (בצל, יים אדום וג'ינג'ר), 36 ₪.

ארטישוק איטלקי בטאבון על מיקס עגבניות שרי כתומות, אדומות ומנומרות וגבינת עזים – מנת הארטישוק הייתה זכורה לי טוב יותר מביקורי הקודם. אומנם מדובר בארטישוק מושרה שמיובא מאיטליה לצורך המנה, אך חמאת העזים של גד עוברת חימום פשוט לא עשתה לי את זה. למה לחמם משהו שטעים קר? חבל, ₪ 42.ארטישוק ועגבניות - הטרקלין ביסטרו בר בשר

קרפצ'יו סינטה (מיושנת 3 שבועות) עם בלסמי מצומצם ופסטו – הקרפצ'יו פרוס, ולא דפוק, מה שמעניק למנה טעם עוצמתי יותר של בקר. כמובן שזה מותיר אותנו גם עם מרקם שאהוד במיוחד על חובבי הלעיסה הממושכת. הכבישה עדינה ונכונה, ומותירה את מהות המנה – טעמה של הסינטה במרכז. יחד עם זאת, טעמו המתקתק של הבלסמי המצומצם עם נגיעות הפסטו היו קצת "אובר" מתוקים מידי לטעמי. כשזה נוגע לקרפצ'יו – אין כמו בלסמי טוב ועוקצני שמחבר במדויק עם הטעם של הפרמז'ן. יאמר לזכות המנה שהיא משתלבת מעולה בבראנצ' או ארוחת ערב, בימי הקיץ הלוהטים, 38 ש"ח.

סטייק רוקה – נתחי שייטל על סלט רוקט ופרמזן, ופלחי בצל ותפו”א על צלחת לוהטת – מנת השייטל מוגשת כערימת רצועות בטמפרטורת החדר עם עלי רוקט מרירים, גוש של צ'ימיצ'ורי, בצל ותפוחי אדמה בקייג'ן (שזכו לשבחים רבים). לצד המנה הוגשה צלוחית עם חלוקי נחלים לוהטים, שעליהן הסועד עושה בעצמו את תהליך הצלייה הסופי. בעיני המנה היא קודם כל חסרת אסתטיקה וזה מפחית מערכה. מבחינת הטעם: למרות שתהליך הצלייה על אבן מעניק ערך מוסף לחוויית המסעדה, השייטל מוגש במידת עשייה M. מכאן שהצלייה אומנם מעניקה לו טעמים נוספים אך בו בעת לוקחת אותו למקום יבש וסיבי. חבל. את המנה אכלתי כמו שהיא הוגשה, וזה העניק הרבה יותר כבוד לנתח מאשר צריבתו על גבי האבן הלוהטת, 98 ₪.הטרקלין - סינטה

לכבוד העיקריות עברנו גם ליין חדש: שטו דה גלילייי מרלו 2010. היין עשיר ועם טעמי שזיפים ודובדבנים בשלים. היין נח 18 חודשים בחביות יישות ומעניק את המרלו במלוא הדרו. כיף! אח"כ גם הסתבר לנו פרט מעניין. היקב הוא בבעלותו של בן אודיס. סבמשך גם לגמנו קברנה פרנק נהדר של שטרן ויינרי 2012.

סינטה לצריבה לצד אבן חלוקי נחל לוהטת בליווי שום אפוי, צ'ימיצ'ורי, מיונז וחרדל ביתי – פרוסות הסינטה המיושנות הוגשו בצורה ציורית ואסתטית. צבעי הבשר המופלאים, בקלות יכולים לצייר אנלוגיה של תאוות בשרים אקסטזית. כך גם טעמם. כה בשרני ועסיסי עד שמוכרחים לסיים עם "הסיגריה של האחרי" (אף על פי שהפסקתי!). מרקם הבשר העדין כה רך, עד שהחדירה של הביס היא על גבול האירוטית. רך עד שזה מרגיש כמו טאבו ממש. אני לא מופתע שבתפריט צוין כי זוהי מנת הדגל – מדובר ביישון טוב של בשר, עם חוויה מקיפה ומחיר הוגן (₪ 118).הטרקלין - סינטה לצריבה

הטרקלין – מנות בשר רציניות

נתח קצבים – 300 גר’ על שיפוד בתוספת פוטטוס וצ’ימיצ’ורי – נתח קצבים הוא נתח קטן ועסיסי בצורה מדהימה. ההגשה על גבי שיפודונים לא הזיקה להם, מכיוון שמספיקה להם רק צריבה קלילה. אם אתם אנשי ה"וול-דאן" – תתרחקו מהמנה הזו ותזמינו משהו שיעלה חצי מחיר. נתחוני הקצבים הוגשו במידת עשייה מידיום רייר (MR) מושלמת. זהו בשר אשר מחייב לעיסה, על מנת להפיק את מכלול טעמיו וזה פשוט משתלם – קשת עמוסה בטעמים נפלטת בכל ביס וביס. תלעסו לאט. תיהנו מכל רגע כי התענוג לא זול (₪ 135). הקפידו לפתוח עם מעט מלח ופלפל גרוס, על מנת להבליט את מכלול הטעמים. אנחנו זכינו להתנסות במלח אטלנטי עם כמהין. קשה לתאר את האושר הצרוף שנוצר במעמד השילוב המדהים הזה.

פורטר האוס במשקל מיושן 900 גר' – בסוף הגענו לסטייק פורטר האוס יפיפה. הפורטר האוס נפרס באופן הקלאסי, לנתחוני סינטה ופילה סביב בעצם (רק חבל שלא נמצא כלי הגשה מחמיא יותר, שהיה שומר על צורת הבשר המקורית בהגשה). עבור רוב האנשים נותר רק להושיט יד לנתחונים החתיכים ולצרוב טיפה על מנת לשחק במידת העשייה. אני עשיתי את מה שהאחרים התביישו – לקחתי את העצם המרכזית.

העצם לא רק שמכילה את טעמי הסינטה והפילה, אלא גם משחררת את טעמיה. בחלקה החיצוני מסתתר שובל קטן וסודי של מח עצם בעל טעם מדהים שאסור לפספס. הפורטר האוס של הטרקלין מצויין ובהחלט מעניק למסעדה כרטיס כניסה לרשימת מסעדות הבשר הטובות בישראל. משככלתי את מה שנותר מן הסינטה ופילה, ולרגע חשבתי כי העולם הוא כולו טוב. היו גם פוטטו, צ'יפסים וסלטים, אך עזבו שטויות. באנו לביסטרו בשר ויין, 265 ₪.

בהמשך הגיעו קינוחים יפים וצבעונים שיצרה הקונדיטורית החדשה. אבל אחרי פורטר האוס כזה, מי יגע בעוד משהו, מי?

שם: הטרקלין ביסטרו בר בשר ויין. כתובת: היכל התלמוד 4, תל אביב. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ו' 18:30 – 24:00, ש' 13:00 – 24:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי