דיקסי גריל בר – יאיר בדק את פסטיבל הברביקיו, מוזיקה וקוקטליים

יאיר פרייס,

כשראיתי את הפרסום בחדשות קהילת המבורגר ישראל על BBQ, Music & Cocktails Festival של דיקסי גריל בר, ידעתי שאני חייב לצאת ולבדוק את הנושא, אז יצאתי ובדקתי (בשבילכם כמובן). מדובר בפסטיבל אוכל לחודש ימים בסגנון דרום ארה"ב, שזה אומר מנות ממטבחי טקסס והאזור – או בקצרה, בשר והרבה!

אוהבים נקניקיות? כן? מעולה! לא? עדיין מעולה! מה הקשר? בהמשך תבינו. כשהייתי קטן, אמא אמרה לי תמיד להתחיל מביקורת טובה ורק אחר כך את הרעה, כדי לרכך את המכה. ולכן, כמו כל תלמיד טוב, אני אעשה בדיוק ההפך!

dixie תפריט ספיישל

הטוב, הרע והלא נורא בפסטיבל של דיקסי גריל בר

הרע: לא יודע על איזו מוזיקה מדובר בפסטיבל, ציפיתי למוזיקת קנטרי או משהו שמייצג את דרום ארה"ב ויתאים לאווירה שרצו לשדר לבאים בשערי דיקסי גריל בר, אז זה לא היה. סתם פופ רגיל, לא משהו מיוחד וחבל, אם כבר עושים פסטיבל לפחות שיכניסו לאווירה המתאימה. לא ניסיתי את הקוקטלים מאחר והיה מדובר בשעת צהרים מוקדמת מדי לאלכוהול.

עד כה הרע אבל לא נורא. כעת ניגש ל"רע באמת": גודל המנות. כיאה למנות בשר בסגנון בוקרים, המנות ענקיות. מנות הסטייקים השונות נעו בין קילו וחצי ל-400 גרם. כשהייתי צעיר יותר ורעב על העולם הייתי מסוגל להתמודד עם קילו בשר, הבעיה היא שמפאת גילי המופלג, קצת בעייתי לאכול קילו בשר ולהישאר חיוני בשעות שלאחריו וכאמור מדובר בשעת צהריים. אם היה מדובר רק במנה שלי עוד ניחא, מה, לא נעשה מאמץ עבורכם? הבעיה שמנת הבשר מגיע לא עם תוספת אחת, כי אם שתיים! לזה נוסיף את העובדה שהייתי עם אישתי, והיא ממש לא מהבחורות שטורפות המבורגר, צ'יפס ושתיה בארוחה. זאת אומרת היא כן, רק שהיא דוחפת לי לצלחת חצי מההמבורגר שלה, וכמו כל בן טוב למשפחה פולנית אני יודע שחייבים לגמור מהצלחת. וכאילו כל זה לא מספיק, רצינו גם איזושהי מנה ראשונה. צריך, לא? בכל אופן, לאור כל הנתונים הללו, החלטתי ללכת על אנטריקוט ואישתי החליטה ללכת על מנת הנקנקיות צוואר מבשר לבן. האנטריקוט לא היה הבחירה הראשונה שלי, אבל זו היתה מנת הבשר הקטנה ביותר. שקלתי ללכת על ההמבורגר המיוחד לפסטיבל, אך מדובר ב-400 גרם של קציצה, הום פרייז, טבעות בצל וביצה עין ולחמניה. בהחלט מנה כבדה. נוסיף לזה שאיני חסיד גדול של הום פרייז, ואני לא מבין את האופנה החדשה הזו לשים את טבעות הבצל בתוך ההמבורגר, זה קצת כמו "חומוס צ'יפס סלט" בשווארמיות. אוהב את הצ'יפס ליד המנה, לא בתוכה.

סטייק אנטריקוט של דיקסי

מהרע אל הטוב – תענוג הבשרים

למנה ראשונה הזמנו סטייק טרטר קלאסי, כמו שצריך, עם ביצה טריה. התוספות הנבחרות היו שעועית אפויה ברוטב ברבקיו ובייקון, צ'יפס, מק & צ'יז, וסלט קולסאו בשביל להרגיע את המצפון עם קצת ירקות.

הטוב: האנטריקוט היה מ ע ו ל ה (!) ומידת העשיה הייתה מושלמת, שאפו לגרילמן של דיקסי גריל בר. לידו הגיע מעין רוטב שהיה עשוי מפטרוזליה, שום ושמן, די מיותר אבל לא גורע. השעועית האפויה ברוטב הברבקיו עם הבייקון היתה נחמדה ביותר, בעלת ארומת ברבקיו/בייקון מתקתקה וחזקה. נקודת התורפה שלה הייתה מידת העשיה הלא אחידה של השעועית. חלק היו רכות ונימוכות (כמו שאני אוהב) וחלק היו אל-דנטה של ממש. אפשר להתווכח מה מידת העשיה הנכונה, עניין של טעם, אבל לפחות שתהיה אחידה. סלט הקולסאו היה… סלט קולסאו די רגיל, אם כי מדוייק ביותר מבחינת התיבול ויחסי המיונז/סלט.

הצ'יפס של אישתי היה טוב, אך היא מציינת שמבחינת קרספיות, היה חצי כח. המאק אנד צ׳יז היה מעולה, אחד המוצלחים שטעמתי בחיי, מכל בחינה. מידת עשיה, איזון טעמים, כמות גבינה וכו. פשוט מעולה. אך, גולת הכותרת של הארוחה היו הנקנקיות. את הנקנקיות אפשר להזמין בזוג, או בשלישיה, הזמנו זוג. מעט חששנו בהתחלה מאחר שכתוב בתפריט שהן מכילות זרעי שומר, ואישתי לא סובלת שומר. זרעי השומר כמעט ולא הורגשו, אך נתנו אפטר טייסט עדין שהשתלב מדהים עם הנקניקיות שהיו קרספיות מבחוץ רכות ונימוכות מבפנים ובעלות עסיסיות מתפרצת. בדיעבד, הייתי צריך להזמין מנת נקנקיות ולא אנטריקוט. ברצינות, לכו לאכול את הנקנקיות של דיקסי גריל בר.פאי לימון של דיקסי גריל בר - פסטיבל BBQ

לא טוב, אבל יצא לטובה: זוכרים את סטייק הטרטר? אז לא קיבלנו אותו מאחר והמלצר שכח. קצת מעצבן, אבל יצא לטובה, היינו די מפוצצים בסוף הארוחה גם בלעדיו. המלצר שהבין לבד את הפדיחה חזר והציע פיצוי, שתיה חמה וקינוח על חשבון הבית. ככה שירות צריך להראות! בחרנו בפאי לימון עם מרנג שקדים על בצק פריך וסירוף פירות יער. אין לי הרבה מה להרחיב עליו. אני לא איש של קינוחים. מבחינתי הקינוח האופטימלי זה עוד חתיכת סטייק קטנה או גבינה טובה. אבל בכל זאת, אציין שהיה מצויין. המרקם העדיין של קרם הלימון, החמיצות המתונה, פריכות הבצק וה"קיק" שנתן סירוף פירות היער. קצת מתוק מידי לטעמי, כי אם כבר פאי לימון אז שיהיה יותר לימוני ופחות… סוכרתי? בכל אופן, הבנתם את כוונת המשורר.

סיכום התענוג

היה מעולה והמנות ענקיות, חבל שלא השקיעו עד הסוף בעניין המוזיקה, אבל מכל החוויה הזאת אני יוצא עם המלצה ברורה – לכו לאכול את הנקניקיות של דיקסי גריל בר!

שם: דיקסי. כתובת: תוצרת הארץ 3, ת"א. כשרות: כשר. שעות פעילות: א'-ש' ללא הפסקה.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי