גורמה ונהנה – גורמה 26 גרמו לאור בלאן להרגיש מחוזר עם המבורגר דוגמן

אור בלאן,

יום חמישי, צהריים, אווירת הסופ"ש באוויר ושעת הרעב באה עלינו לטובה. אצלנו במשרד החבר'ה נוהגים לצאת ולאכול צהריים באחת המסעדות שבאזור כמעיין אקט של פינוק לאחר שבוע ארוך ומלא עבודה. כמו כל חמישי מתחיל דיון של איפה אוכלים ומי רוצה מה, ואני? אין לי יותר מדי סבלנות לדברים האלו, בטח ובטח כשמדובר בשעת צהריים של חמישי, אז בזמן שהחבר'ה הלכו לאכול בסניף התל אביבי של עזורה אני החלטתי לפנק את עצמי בקפיצה להמבורגר גורמה 26.
התפריט של גורמה 26

מקום נחבא וחוויה נעימה

אפשר לפספס בקלות את המסעדה, לא בדיוק המקום הכי בולט או הרחוב הכי ראשי. בפינה חצי-חבויה של תל אביב שוכנת לה מסעדת המבורגר גורמה 26 בלי יותר מדי רעש. המקום מעוצב בטוב טעם ומרגע שנכנסתי נחתה עליי רוח טובה (טוב נו, צהריים ביום חמישי ואני אוכל המבורגר – אתם יכולים לנחש שגם לפני זה הרוח הייתה במצב סביר). מוזיקת רקע נעימה בווליום נכון, אנשים יושבים ומפטפטים בינם לבין עצמם ואני שותל את ישבני על הבר ומעלעל בתפריט.

ההמבורגר של גורמה 26

אחרי סקירה והתלבטות של כמה שניות החלטתי לקחת את הקלאסי – המבורגר מבשר בקר, רוטב ברביקיו ביתי, בצל קריספי, גבינת אמנטל (שבקשתי לא להכניס למנה עקב חוסר סבלנות טורדני כלפי לקטוז) והכי חשוב – קריספי בייקון (תודו שהנהיה לכם קצת רטוב בפה רק מקריאת המילה בייקון…). המנה מגיעה עם תוספת לבחירה ואני החלטתי לגוון, אז הלכתי על הסלט, במסגרת עסקית הצהריים תצטרכו להיפרד מ-58 שקלים חדשים, טבין ותקילין למען העונג הזה, האם שווה? בואו נראה.

אחרי המתנה קצרה הוגש לי מגש מתכת פשוט ועליו נח ההמבורגר, המבורגר? יותר כמו דוגמן, ניצב לו לבדו על הצלחה הקרה, מעלה אדים של חום ואהבה בשרית. כמו מחזר שרודף אחר אהובה, מפתה רק על ידי מבט, ריח וחום המוקרן למרחק. אהה כן והיה גם את הסלט, שבעיקר שימש כתפאורה חביבה לסצנת האהובים הזאת.

גורמה 26 - המבורגר מומלץ בתל אביב

ואז הגיע הביס – ואו איזה ביס, צללתי לתוך נימוחות של בשר מענג, את הלשון ליטפו בעדינות טעמים חלקים של בשר שנעשה באהבה במידת עשייה נכונה ("בין מדיום למדיום וול" כמו שניסחה זאת הגברת הנחמדה מאחורי הדלפק), ללא יומרנות או טעמי לוואי מיותר, טעם נקי, חלק ומענג. הבייקון לא השתלט והבצל הקריספי רק הוסיף, כמו בישום נכון או פרח בדש הבגד, אין ספק שהמחזר שלנו משקיע במשחק החיזור. אין פה טיפה אחד של אגרסיביות או כוח שכ"כ הורגלנו אליה ממאות המבורגריות אחרות בארץ, זה משחק עדין וחכם של פיתוי והנאה המוגשים בתוך לחמנייה מפנקת שנצרבה בדיוק במידה הנכונה.סלט של גורמה 26

לסיכום החוויה

אני אהוב את הצרפתים, או יותר נכון את הבישול הצרפתי, אומה שלמה שהקדישה את עצמה לאומנות הפיתוי הקולינארי וההנאה מהדברים הטובים של החיים. אין ספק שאותה מורשת תרבותית אדירה של פיתוי וטעם מהדהדת בהמבורגר המצוין של גורמה 26. לכו ותהנו.

שם: המבורגר גורמה 26. כתובת: מקווה ישראל 26, ת"א. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ש' 12:00-24:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי