אורבנו – אבי גבאי מדווח מהממ"ד על תענוג יפואי שמסתתר בקצה השוק

אבי גבאי,

לאחר הדיון הסוער בעמוד קהילת המבורגר ישראל החלטנו ללכת למסעדת אורבנו וייחו ביפו, כי עם מסעדה מצליחה לייצר כזה דיון סוער אנחנו חייבים לבדוק מה הולך שם, אז הלכנו, בדקנו וחזרנו לדווח!

אורבנו וייחו – אווירה יפואית

סיבוב ביפו החזיר אותנו לאווירה הכיפית כמו שהייתה לפני כל הבלאגן שקורה עכשיו (מה שמצחיק זה שאני יושב עכשיו בממ"ד בקיבוץ ניר עם בעוטף עזה וכותב את זה). התיישבנו במסעדה שמעוצבת ממש יפה, מבנה עתיק עם קשתות כאלה בתקרה ממש אהבנו. למרבה התדהמה גלינו שאין יותר מדי בחירה, ההמבורגר הוא המבורגר אחד ואני יכול לגוון רק בתוספות שעליו.

הזמנו המבורגרים בתוספת צ'דר (כלול במחיר- מגניב) עם צ'יפס אחד, וסלט ירוק, והחלטנו לנסות לראשונה גם את האננס צ'ילי כתוספת בצד. אחרי התלבטויות רבות החלטנו שאין צורך לחזק את קציצת ה-220 גר' בעוד 110 גר' (20 ש"ח תוספת) ושנלך על טבעות הבצל שארקדי כל כך התלהב מהם. אחרי אכזבה קשה מטבעות הבצל של יומנגס (שהיו על הפנים), לא רצינו לנסות שוב טבעות בבלילת בירה, אבל בכל זאת.
ההמבורגר המדגמן של אורבנו וייחו

קיבלנו את ההמבורגים שנראו באמת מצוין, לצד ירקות סטנדטיים (יותר מדי עגבניות לטעמי- איזה 4-5 פרוסות), שמונחים על לחמנייה קלויה. מבחינת רטבים, קיבלנו מיונז ורוטב צ'יפוטלה מעושן (מדהים!), ציפינו ליותר רטבים אבל רק בדיעבד הבנו שממש אין צורך. ההמבורגר היה ממש טוב, מדיום מצוין של בשר טחון גס, עם גבינה שנותנת טעם משמעותי, אבל לא גונבת את ההצגה לבשר. יחד עם רוטב הצ'יפוטלה המעולה קיבלנו ביסים באמת מנצחים! אני לא הייתי מספיק נועז לבדוק את האננס צ'ילי, אבל חברה שלי אמרה שהוא ממש בא טוב.

ומה עם מה שבצד?

לגבי הצ'יפס, הוא טעים, זה צ'יפס מקדונלד'ס, ומקדונלדס זה טעים. הבעיה איתו זה שהוא מתקרר ממש ממש מהר ואחרי חמש-שש דקות הוא כבר היה חסר כל רמז לחמימות, מה גם שהיה אפשר לשזף אותו עוד כמה שניות בשמן. טבעות הבצל, כמו שאמרתי, ממש לא היו הדבר הראשון שהזמנו, אבל הן היו פשוט מעולות! למרות כל השמנוניות בידיים, היה להם טעם מצוין, ציפוי מדויק מאוד שמדגיש בדיוק איך שצריך את הבצל ויחד עם הצ'יפוטלה היה ממש אחלה.הסלט הירוק גם היה נחמד.

לסיכום החוויה

השירות במסעדה היה סבבה, טיפה המתנו למנות למרות שהיינו לבד במסעדה, אבל חוץ מזה הכל תקתק. בקיצור, אחלה חוויה. יום אחד כשנסיים לבדוק את כל ההמבורגרים בתל אביב, בהחלט נחזור לשם – אורבנו וייחו, יפו.

שם: אורבנו. כתובת: עולי ציון 2, שוק הפשפשים, יפו. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ד', ש' – 08:00-01:00, ה'-ו' – 08:00-02:00

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי