איש ההמבורגרים גילה כוכב בהוד השרון שחובה להכיר

ארקדי פורטנוי,

במרכזו של אזור מבוגר החננו את הרכב, הגענו כדי לגלות מסעדת ברסרי חדשה – מופת בר ברסארי שמה. פייר, הוד השרון הפתעת ולמופת.

פתיחה מעוררת

לאחר שבשולחננו נחתו בירה שפירא בלונדינית וקוקטייל ג'ין מלפפונים אביבי ניגשנו לתפריט. משהו בספיישלים עורר את ריריותינו. "טרטר אנטיאס אנדלוסי" קרא לגברת. בדימיוני ציירתי את "סיגר שקדי עגל", למרות שהורדתי חצי ק"ג בשר לפני שעתיים.מופת בר ברסארי - שותים ונהנים

טרטר אנדלוסי של מופת בר ברסארי

הביס הראשון הפתיע. על גבי אנטיאס מטורטר הופיעו צלפים מטוגנים שהוסיפו לביס קראנצ' מיוחד עם סיומת של מרירות נעימה. המנגס העשיר (כן, נו, הביס) נוצר משילובו של רוטב עשיר של עגבניות מיובשות עם פלפלים קלויים ופפריקה איטלקית מעושנת. מצד שני, הבצל הסגול ופצפוצי העירית העניקו לדג הנא רעננות חביבה. היו שם גם פרוסות מלפפון אך אלו למרבה הפתעתי ניסו לגנוב את ההצגה, אז שלפתי אותם באחת ונתתי בהם צעקות מרובות.

מופת בר ברסארי - טרטר אנטיאס

סיגר שקדי עגל

על פניו, נשמע כמו מנה מבטיחה. שילוב של קראנצ' עם מלית ששמה שחיתות. את הביס הראשון הגנבתי מהמצא. חציל טחינה מטופל כראוי, ואז נגסתי בסיגר. למרות פצפוצם של עלי הסיגר בפי, עסיסיות השקדים התעכבה להישפך. אלו עברו לוורסייה קציצתית שכזו, שגזלה את הטעם הממכר והמרקם הנימוח. כתוצאה הטעם היה ביתי יותר ורחוק ממה שקיוויתי לנגוס. משם העדפתי לדלג למנה הבאה.

מופת בר ברסארי - שקדי עגל

שרימפס בחמאת קייג'ון ופולנטה

אל תשפטו מנה על פי הביס הראשון. בביס הזה לקחתי פרוסת פולנטה, שרימפס ורוטב והכל ביחד היה משהו מלוח ולא מכוונן. כשכמעט ויתרתי עם הטעם נתתי עוד צ'אנס. הפעם אומנם השרימפס היה קצת עשוי מעבר למידה המושלמת אך חיפה בטעם חמאתי של קייג'ון עשיר במיוחד שלא הצלחתי להגדיר. אנחנו הישראלים נורא אוהבים ראס אל חנותים, אבל טעמו של הקייג'ון היה כה מיוחד שלא הצלחתי להגדירו (אומאמי?). ביס מבריק, חבל שהפולנטה הייתה מאוהבת, בלעדיה המנה הייתה הצלחה (54 ש"ח).
מופת שרימפס בחמאת קייג'ון

ההמבורגר של מופת בר בראסרי עם בייקון, גאודה ושום קונפי

כיף למצוא בארץ המבורגרים במשקל 250 ג'. זה ההבדל בין מרכז קציצה מתייבש למרכז בשרני שנשמר במיטבו במהלך הצלייה. תחילה טעמתי את הבשר לבדו. הטעם הטרי היה פשוט שם. מזמן לא הופתעתי מהמבורגר מצויין שכזה. לא מדובר בנתחים מבריקים אלא ב-70% שפונדרה, 15% צלעות ו-15% צוואר. השילוב הנכון הזה יצר המבורגר יציב בעל מבנה סקסי עם טחינה נכונה ואווריריות שמנעה ממנו להיות קצת כבד. מיעוט הנוזלים אפשר ללחמניית הבריוש הקלויה לשמור את התוכן בלי לקרוס באמצע. הטופינג של הבייקון נצרב כראוי והגבינה נמסה באופן מושלם (כנראה בזכות שימוש פשוט במכסה בעת הצלייה). כשטעמתי את ההמבורגר ללא הלחמנייה זכיתי ליהנות אף יותר. שום הקונפי נתן את טעמו המקורמל ועתה הלחמנייה לא הסתירה את גדולתו. לזכותם שמבחינתי יאמר שהמלפפון בחומץ זו תוספת מבורכת, בעיקר בזכות טעמו הביתי והמרנין. סיימתי את ההמבורגר עם חיוך גדול על השפתיים, מזמן לא טעמתי המבורגר כל כך ראוי שנצלה בדיוק של מתקדמים (8+64 לתוספת).ההמבורגר של מופת בר בראסרי

הקינוח שפירק אותנו

לקינוח לקחנו טארט לימון שהיה הברקה קטנה לסיומת – בצק פריך מתקתק ניצב במרכזה של קערית קרם דקואז לימון עם נשיקות חביבות וריבת פטל חמצמצה. מעין ביס קטן ונהדר לצד האספרסו לסיומו של ערב נפלא.קינוח סקסי של מופת בר ברסארי

לסיכום

לצד מנות הבראסרי המושקעות עם עדכונים קטנים וחביבים מצאנו מטבח עם אמירה. בנוסף למנות שטעמנו ישב שם בשקט בשקט המבורגר ששווה עבורו לעשות ROAD-TRIP להוד השרון. זהו המבורגר: מדויק, איכותי וכזה שלא תשכחו בקרוב. מביקורנו אפשר להסיק בעיקר דבר אחד: כניסתו של שף פז רוטנברג למטבח הזה הוא כנראה הדבר הטוב ביותר שקרה למסעדת מופת ברסרי.

* הכתבה בשיתוף המסעדה

*** המסעדה נסגרה ***