טל קורנס ראה את האימפריה של יומנגס כפ"ס מתפוררת לנגד עיניו – חלק א׳

טל קורנס,

היה זה יום שישי בערב כשדרור, אחי הקטן, הציע שניקח את התייר האמריקאי שמתארח אצלנו כבר כמה ימים לארוחה אמריקאית מושחתת במסעדת יומנגס כפר סבא. אני לא ביקרתי במקום כבר תקופה ארוכה אז החלטתי לזרום עם הרעיון ויצאנו לדרך.

הגענו ליומנגס כפר סבא בשעה 20:30 ולהפתעתי הרבה נאצלנו לחכות רק 5 דקות בחוץ לפני שהושיבו אותנו. במהרה ניגשה אלינו מלצרית ולקחה מאיתנו הזמנה. חשבתי להקל על התייר את הבחירה ולכן הצעתי לו לבחור 2 המבורגרים שנראים לו ונתחלק בהם. בחירותיו היו ההמבורגר הצרפתי והפילדלפי במידת עשייה מדיום. בעצת המלצרית הוספנו על הצרפתי גבינת גאודה פסטו ועל הפילדלפי תוספת בייקון. אחיי הקטנים, סתיו ודרור, הזמינו המבורגר פיני עם חמאת בוטנים והמבורגר איטלקי עם תוספת ריבת בצל וריבת בייקון. בנוסף למנות ביקשנו גם טבעות בצל והוזהרנו מראש שזה עלול להתעכב מעט, נו מילא.

יומנגס כפר סבא לוגו

יומנגס כפר סבא – האוכל הגיע, התיאבון נעלם

לאחר זמן מה הגיעו המנות לשולחן. אני והתייר חצינו את ההמבורגרים והתחלנו במלאכת הבליסה. בחרתי להתחיל בהמבורגר הפילדלפי (74 ש״ח) – תערובת של בקר, חזה אווז מעושן, שמאלץ, פרובלונה ואגוזי מלך, מעל – גבינת שמנת עם בצל ירוק וזעפרן וטופינג של ריבת בייקון. זה אמנם נשמע מפוצץ, אבל לא כך המקרה. בעודי נוגס בהמבורגר מצאתי את עצמי במספר לא מבוטל של פעמים אוכל פשוט אגוז, רק אגוז. בלי שום זכר לטעם של בשר או כל דבר אחר מבין שלל המרכיבים של המנה. זה היה מוזר מאוד וממש לא טעים. אם הייתי רוצה לאכול אגוזים הייתי נשאר בבית ורואה את המשחק של וולס נגד בלגיה (רבע גמר היורו) עם פיצוחים. גם גבינת השמנת שמעל ההמבורגר הייתה סתם כבדה ולא התחברה לכלום. בנוסף, תוספת הבייקון הייתה פשוט לא טובה. לא קריספית ולא עשויה בכלל. חוץ מזה, ההמלצה של המלצרית על תוספת הבייקון התבררה כלא טובה, לא רק בגלל שהבייקון לא היה טוב, אלא כי למנה יש טעם מעושן חזק מאוד וזה הופך את הבייקון למיותר לחלוטין. גם מידת העשייה הצליחה להתפקשש ובמקום מדיום, חצי מההמבורגר היה רייר. לא ברור לי איך ולמה, אבל אני סיימתי את ההמבורגר שלי. לעומתי, התייר לא הסכים בשום פנים ואופן להמשיך לאכול את החצי שלו, נגעל ואיבד את התיאבון לחלוטין. בקיצור, המנה הייתה לא טעימה, מוזרה ומאוד לא מאוזנת. או כמו שאמר חברי התייר בתרגום חופשי לעברית ״זה מרגיש כאילו מנסים לעשות הכל כדי שלא תדע מה הטעם של הבשר, אבל עושים את זה ממש גרוע״.

יומנגס כפר סבא - המבורגר צרפתי

אחרי הפיאסקו הזה הצלחתי לשכנע את התייר לאכול את ההמבורגר הצרפתי (63 ש״ח) – בקר עם צ׳אנקים של כבד אווז, שמן פטריות כמהין שחורות, חרדל דיז׳ון ונגיעות של ריבת בצל מלמעלה. בזמנו כשהייתי פוקד את יומנגס בערך פעם בחודש הייתי מזמין באופן קבוע את ההמבורגר הצרפתי או את הפיני ולכן ידעתי למה לצפות. אלא שלצערי הרב, גם כאן נחלנו אכזבה. בניגוד לביקורים הקודמים שלי, הטעמים היו חלשים מאוד והדבר היחיד שהורגש באמת היה ריבת הבצל. מעבר לכך, ההמלצה של המלצרית על גבינת גאודה פסטו התבררה כטעות מרה. טעם הגבינה והפסטו אמנם הורגש מדי פעם, אבל הטעמים הללו לא התחברו כלל לטעמים שאמורים היו להיות להמבורגר הצרפתי ויצרו יצור כלאיים מוזר ולא טעים. בניגוד אלינו, אחיי הקטנים דווקא היו מרוצים מהמנות שלהם (האיטלקי והפיני) ונהנו בסה״כ. בנוסף, חשוב לי מאוד לציין שבניגוד לבדרך כלל, הצ׳יפס הפתיע והיה טעים וקריספי, אבל זה היה הדבר החיובי היחיד בכל הארוחה הזו בסניף יומנגס כפר סבא.

המבורגר פיני של יומנגס כפר סבא

חשבתם שנגמר? מצעד הפאשלות ממשיך!

כפי שציינתי, בתחילת הארוחה הזמנו טבעות בצל. לאחר שכולנו סיימנו לאכול, ניגש אלינו האחמ״ש, התנצל ששכחו להוציא את טבעות הבצל ושאל האם יש טעם להוציא את המנה. עניתי לו שאין צורך והזמנו שני מילקשייקים מאחת המלצריות שעברה ליד השולחן. כעבור 25 דקות שאלנו את אחת המלצריות מה קורה עם המילקשייקים. שוב ניגש אלינו המנהל והודיע שהוא לא יודע מי לקחה מאיתנו את ההזמנה, אבל כנראה שהיא לא הקלידה אותה במחשב ולכן הוא יוציא לנו מילקשייק אחד על חשבון הבית. התייר נהנה מהמילקשייק והסתלקנו מהמקום במהרה.

לסיכום

החוויה שעברנו בסניף יומנגס כפר סבא הייתה מתחת לכל ביקורת הן ברמת האוכל והן ברמת השירות. חשוב לי לציין שבסוף הארוחה התקשר אלי מנהל המסעדה ששמע על המחדלים שעברנו והזמין אותי לארוחה כפיצוי. בנוסף, אני מתנצל בפניכם שאין תמונות חדשות והשתמשתי בתמונות מהעבר, פשוט לא תיכננתי לעשות כתבה אבל הרגשתי שאני חייב לשתף אתכם בחוויה שעברתי.

שם: יומנגס כפר סבא. כתובת: עתיר ידע 1, כפר סבא. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ד' 18:00-02:00, ה'-ו' 18:00-04:00, ש' 12:00-02:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי