אחרי שחזה בנפילת האימפריה טל קורנס חזר לארוחת פיצוי בסניף יומנגס כפ"ס – חלק ב׳

טל קורנס,

שלושה חודשים לאחר הביקור הקודם שלי בסניף יומנגס כפר סבא מצאתי את הזמן להגיע לסבב שיפורים ולממש את הפיצוי שהובטח לי על ידי מנהל המסעדה בפעם הקודמת. הצטיידתי בקיבה ריקה ושלושה חברים שכבר חוו כמה המבורגרים בחייהם והגענו למקום.

המנות הראשונות הגיעו – כל השאר זה בונוס

הגענו ליומנגס כפר סבא באמצע השבוע בשעה 20:00. להפתעתי ולשמחתי לא היה תור בכלל והושבנו במהרה' מיד ניגש אלינו מלצר ולקח מאיתנו את ההזמנה של ההמבורגרים. כשהתחלתי לומר אלו מנות ראשונות נרצה נאמר לי שזה כבר בטיפול, מה שנקרא ״on the house״. לא עברו 10 דקות והמנות הראשונות כבר היו על השולחן (כבר שיפור ביחס לביקור הקודם). התחלנו עם ״רול דה גוס״ (38 ש״ח) – חזה אווז מעושן מגולגל עם גבינת צ׳דר כתומה בבלילת בירה ולצידו סלסת עגבניות פיקנטית וצזיקי. אין ספק שמדובר במנה מיוחדת כמוה טרם יצא לי לראות במחוזותינו. בפועל למנה היה טעם של בייקון עם המון קריספית – בקיצור טעים מאוד (מומלץ בחום!).

רול דה גוס של יומנגס - מנה מיוחדת וטעימה

אחרי שפתחנו את הערב עם מנת הרול דה גוס המשכנו בצעדים בטוחים לעבר הפתיח הבא – ניגשנו למלאכת אכילת טבעות הבצל (28 ש״ח). בצלוחית בינונית הוגש לנו הר של טבעות בצל שומניות במיוחד בבצק בירה. לרוב אני סולד מטבעות בצל כה שומניות, אבל משום מה ביומנגס זה תמיד עובד. טבעות הבצל היו פריכות וטעימות במיוחד כאשר טבלנו אותן ברוטב הברביקיו המעושן מאוד של המקום. לא מנה לבעלי רגישות לשמן או טיגון עמוק.

יומנגס כפר סבא - טבעות בצל בבלילת בירה

אחרונה חביבה הגיעה, והסתערנו על מנת כנפיים ברוטב חמאת בוטנים וצ׳ילי מתוק (42 ש״ח לחצי קילו). אני לא איזה חובב גדול של עוף בצורתו המקורית, אבל עם כנפיים אני יכול לחיות. מה שכן, אני חסיד של חמאת הבוטנים ״סקיפי״ ולכן המנה הזו הייתה מושלמת בעיניי. השילוב של הצ׳ילי המתוק-פיקנטי עם חמאת הבוטנים המתוקה מאוד היה נהדר והבשר הרך של הכנפיים עשה את העבודה. שילוב נכון ואחלה של מנה ראשונה!

יומנגס כפ"ס - כנפיים כל כך טעימות שעפנו!

המבורגרים מיוחדים של יומנגס כפר סבא?

בלי לגרוע מהמנות הראשונות, בסופו של עניין ודבר, הרי הגענו בשביל ההמבורגר. אלון הזמין המבורגר מקסיקני 440 גרם (78 ש״ח) בדרגת חריפות ״מתקדמים״ – בשר בקר טחון עם פלפל חלפיניו ומרינדת צ׳יפוטלה. אחרי שקיבל את המנה המכובדת, קבע האיש שההמבורגר היה חריף במידה טובה, הגיע במידת העשייה שביקש (מדיום וול) ובסך הכל מדובר בהמבורגר סבבה לכל הדעות.

המבורגר מקסיקני חרפרף של יומנגס

אסף, חברתו ועבדכם הנאמן הזמינו המבורגר איטלקי 220 גרם (56 ש״ח) – בשר טחון עם חמאה, בזיליקום וגבינת פיקורינו. אסף טען שגבינת הבושה שהומלצה לו ע״י המלצר לא ממש התאימה להמבורגר כי היא הייתה דומננטית להחריד והשתלטה על כל העסק. לעומתו אני דווקא הייתי מרוצה מגבינת הגאודה-פסטו שלקחתי, היא חיזקה את הטעמים ה״איטלקיים״ של ההמבורגר והשתלבה נהדר במכלול. בנוסף דרגות העשייה של שלושתנו היו מדוייקות והבשר היה רך ונימוח בפה. כרגיל הצ׳יפס היה נושא לדיון בשולחן. רובנו הסכמנו שהצ׳יפס שומני מדי ולא טעים במיוחד, אבל דווקא אלון אמר שביחס למה שהוא זוכר מביקורו הקודם במקום חל שיפור בתחום זה. בסך הכל ההמבורגרים, כפי שדייק חברי אלון באומרו ״היו סבבה ולא יותר מזה״. אז נכון שלא לקחנו את ההמבורגרים המיוחדים ביותר שיש ליומנגס להציע, אבל כולנו הרגשנו שזה לא ״וואו״ ושהבשר לא באיכות מי-יודע-מה בהתחשב במחיר המנה הלא נמוך בכלל.

יומנגס כפר סבא - איטלקי עם תוספות

סיום מתוק

לאחר שבקושי סיימנו את ההמבורגרים שלנו, ניגשה המלצרית והמליצה לנו על מילקשייק טופי קראנצ׳ עם בצק עוגיות שמגיע עם ענן של קצפת (29 ש״ח). מלבד המילקשייק הזה הוגשו לנו גם מילקשייק בראוניז ומילקשייק קרם עוגיות. כולנו גילינו באורח פלא שיש לנו קיבת קינוחים נפרדת שמתפקדת נהדר וזללנו את המילקשייקים במהירות (ולא היה לנו brain freeze!). הסכמנו פה אחד שהמלצת המלצרית על מילקשייק טופי קראנצ׳ עם בצק עוגיות הייתה מוצלחת ביותר בפער ניכר על כל שאר המילקשייקים.יומנגס כפר סבא - מילקשייק מתוק לסיום

לסיכום שתי החוויות

אין ספק שההבדל בין שני הביקורים שלי הוא הבדל של שמיים וארץ. הביקור הראשון היה ביום שישי בערב (השעות העמוסות ביותר בשבוע) לעומת ביקור באמצע השבוע בשעה מוקדמת יחסית (כשיצאנו מהמסעדה כבר היה תור ארוך במיוחד בכניסה). עפ״י טיעון זה ניתן להבין חלקית את השירות הלקוי שהיה בביקור הראשון, אבל ממש לא לקבלו. בביקור השני הוזמנתי ע״י המסעדה כך שברור שהשירות יהיה נהדר.

אם נשים לרגע את השירות בצד וניגע בתכל׳ס – האוכל, אז המנות הראשונות ביומנגס כפר סבא הן נהדרות, אבל לא בשבילן אנשים עומדים בתור. לתחושתי, בכל הנוגע להמבורגרים יומנגס פשוט איבדו את הקסם. בעבר הייתי פוקד את הסניף בקלנסווה ולאחריו את הסניף ברופין פעמים רבות והייתי מוכן לעמוד גם שעה וחצי בתור בשביל הפלא הזה. היום לעומת זאת יומנגס כבר לא כאלה מיוחדים בעיניי. בשנים האחרונות צצו להן מסעדות רבות שקראו עליהם תיגר וספק המציאו, ספק העתיקו את הרעיון של יומנגס בדבר ההמבורגרים ״המשוגעים״ ולכן הייחודיות שהייתה להם פשוט נעלמה. בקיצור, יומנגס כפר סבא זאת אחלה מסעדה לחוויה אמריקאית קלאסית (בעיקר כשהמסעדה לא מפוצצת), אבל היא לא שווה את ה״הייפ״ שיש סביבה.

שם: יומנגס כפר סבא. כתובת: עתיר ידע 1, כפר סבא. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ד' 18:00-02:00, ה'-ו' 18:00-04:00, ש' 12:00-02:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי