גם את זה בדקנו – רינת גרשפלד ניסתה את המבורגר ברודווי של מקדונלד'ס

רינת גרשפלד - כתבת אורחת,

הרשת המפורסמת יצאה בסדרת המבורגרים ממותגים חדשים, החלטנו לשלוח את רינת גרשפלד לבדוק האם ההמבורגר ברודווי של מקדונלדס והסדרה החדשה שווים משהו?

מאד קשה להודות כחברה ב"קהילת המבורגר ישראל, שגם את חוטאת לעתים ונכנסת לרשת ההמבורגרים העולמית הידועה בכינוייה מקדולנד'ס. אבל מה לעשות שלעיתים הרעב כה מציק, ובקניון שאר האופציות הקוסמות הן בחירה בין חומוס נוזלי, סושי שטריותו מוטלת בספק ובין שמן המוגש בצורת אטריות מוקפצות. אי לכך ובהתאם לזאת שמתי את פעמיי לכיוון דוכן מק'דולנדס. בהגעתי למקום הרמתי את עיניי לעבר השלטים המנצנצים בכל האפשרויות האוכל הגלומות במקום, המוצגות בגאווה מעל ראשי העובדים. במהלך החיפוש פנה אליי עובד חרוץ ושאל מה אני ארצה לאכול, ניתקתי את מבטי מהאורות המסנוורים וביקשתי את המלצת השף. הרמת גבה קלה לאחר מכן, ההמלצה הייתה לבחור אחד מההמבורגרים החדשים ה-Big America המלווים בשישה רטבים חדשים. מבט מרפרף על הרטבים חשף מוטיב חוזר של בצל סגול (רגיל או מטוגן) ורוטב מסתורי כלשהו. לאור העובדה שאי אפשר להחליט בין רוטב ניו יורק לרוטב טקסס, הלכתי על המלצת הקופאי ובחרתי את ה-Brodway רוטב ברקיבקיו פיקנטי עם בצל סגול (עוד על הרוטב בהמשך).

Big Amrica של מקדונלדס

הדבר הכי מרגש באכילת ההמבורגר החדש שהוא מוגש בתוך מיכל קרטון מעוצב עטוף בנייר כסף ההופך את האכילה לחוויה מהנה יותר. אבל אם זאת התחרות של מק'דולנדס עם ההמבורגריות המתמחות, ההפסד מגיע כבר בפתיחת המירוץ בצורך לבקש מהקופאי אקסטרה רוטב קטשופ ומיונז. קופסת הקרטון הייתה החלק הכי מרגש בארוחה…

ברודווי של מקדונלדס – בין הבטחה למציאות

הפרסומות של מק'דולנדס מבטיחות לנו המבורגר משובח מריב אנטריקוט, אך במציאות הקציצה נראית אותה הקציצה, בעלת החורים המוכרים ממכונת ריכוך הבשר. כאן כבר התחלתי לחשוד. קציצה חומה, מעט יבשה למראה, שכבה על נגיעות רוטב כתמתם. חושיי החדים ניסו כבר בנגיסה הראשונה, למצוא הבדל בטעם בין ההמבורגר הרגיל להמבורגר החדש, אך לשווא. הטעם הייחודי של מק'דולנדס שכולנו מזהים עדיין נמצא שם. באם תערובת הבשר אמורה להיות איכותית יותר, אין זה מתבטא בטעם כלל. האם מק'דולנדס עושים מאמצים מיוחדים להמשיך את קו הטעם שלהם? ואם כך, בשביל מה לצאת בקמפיין פרסומי אגרסיבי בכדי למכור את אותו הדבר בדיוק?Big Amrica של מקדונלנדס

נקודה טובה בהמבורגר הייתה הירקות הטריים, שכללו חסה טריה ופריכה, עגבניות אדומות ובצל פרוס דק. במקרים רבים מדי אין מחשבה במק'דולנס על חלק זה של ההמבורגר, ועגבניות ירוקות רבות מוצאות את דרכן ללחמנייה. הירקות היו טריים, ההמבורגר מוגש בדיוק באותו הטעם המוכר.

פרויקט שמות הרטבים

הקופירייטר של מקדולנ'ס יכל לעשות עבודה טובה ביותר בהתאמת שמות הרטבים, שכן אין קשר בין סצינת התיאטרון בניו יורק לבין רוטב המבורגר. רבים מאיתנו כאשר חושבים על רוטב ברביקיו, עולה תמונה של רוטב אדום, מתוק ומעושן. אך למעשה רוטב ברביקיו מגיע במגוון של צבעים וטעמים המגיעים מהמסורת המקומית של אזור שיצר אותה. בחלוקה גסה אפשר לחלק את הרטבים לשלושה סוגים, על בסיס עגבניות, על בסיס חומץ ועל בסיס חרדל. בכל מקרה הברביקיו של מקדולנ'ס לא דומה לאף רוטב ברביקיו שאני טעמתי. רוטב מעט מתוק, קצת מעושן ותעשייתי לרוב. נגיעות הרוטב לא מצליחות לכסות על טעם ההמבורגר, ולספק חוייה חדשה.

לסיכום החוויה

מק'דולנדס למרות הקמפיין, לא מצליחים לייצר מוצר חדש ומלהיב. טעמה של קציצת ברודווי של מקדונלדס הוא אותו הטעם כמו כל שאר הקציצות, רק מוגש בצורה קצת אחרת. ובמחיר של הארוחה, אפשר ורצוי ללכת להמבורגריה מתמחה ולאכול קציצה אמיתית. 5 מתוך 10 במדד רינת.