נולה סוקס – איש ההמבורגרים גילה המבורגר דיאט בפאב החיפאי הידוע

ארקדי פורטנוי,

פעם בשנה משתדלים החבר'יה מהסדיר נפגשים, כדי לעשות דברים אינטלקטואליים יענו "לשתות כמו אירים". החיסרון היחיד במפגשים שלנו, זה שאנחנו לא זוכרים את הרוב. הפעם כשאשר הגיע הרעב, גיליתי כמה נדיר למצוא המבורגר בחיפה, אחרי עשר בערב. או שהם בריאים מידי או שהזיקנה דיכאה את רעב הנעורים בעיר הקרירה. לכן יצאנו למקום היחיד שהיה מומלץ בסביבה – נולה סוקס.

נולה סוקס – הי צפונה לחיפה!

נולה סוקס זה סוג של ביסטרו בר שמקיים אחלה הופעות ג'אז. בקיצור כבר מההתחלה לא היו לי ציפיות גבוהות מידי להמבורגר. אבל הלימוזין והסינטה בר כבר כיבו את האורות, ושאר המקומות נשכחו בשל השוכרה. כשהגענו המלצרית החביבה מיקמה אותנו מחוץ לפאב. ברצינות. אני לא מדבר על הטראסה, אלא על שולחן שעמד מעבר לגדר החיה, בצמוד לקיר בניין מתפורר שתאורתו לא החליטה בין אם היא עובדת או לא. אבל שתינו ולכן שום דבר לא היה חשוב מכדי שנמשיך לשתות.

תפריט ההמבורגר בנולה סוקס מובנה בצורה לא טיפוסית. תחילה בוחרים סגנון המבורגר אח"כ את סוג הבשר: בקר, טלה, צמחוניכס, או חצי עוף צלוי (wait, dude, what?). לאחר מכן נגשים להחליט על גודל הבשר (170 ג' , 220 ג' , 250 ג' או 330 ג'). יש גם מגוון תוספות, אבל היה חסר לי  בייקון שלא נוכח בתפריט ובקטגורית הגבינות המגוון כלל רק צהובה אז נמנעתי מטופינג והלכתי על ההמבורגר הכי גדול "נטו" במידת M (מידיום). המלצריות פיזזו להן כל הערב. למרות העיכוב בשירות, החיוך והנחמדות בגובה העיניים בהחלט פיצו על כך. מקסימות. מנגד כוסות ה 440 מל' נתנו לנו סיבה להתמרמר (אז מה שהאנגלים שותים ככה? בגלל זה הם נוהגים הפוך!).

חברי לשוכרה הלכו על המבורגר מקסיקו סיטי וחופש בליווי צ'ימיצ'ורי וסטרשייר חריף ובצל מטוגן. החופש הוגש עם אננס (שהיה ההפך מסקסי), פטרוזיליה וצ'ילי מתוק. (49 ש"ח). בהעדר תאורה מספקת ההמבורגרים נראו לא רע. הירק שהוגש בצד הצלחת נראה ערני להפליא בשעה מאוחרת זו (שעון חיפה!) והלחמניות עדיין היו בשיאן. הבשר נראה יפה, אבל ההמבורגר נצלה בצורה לא מדויקת. הצ'יפס היה בנאלי ולצד ההמבורגרים הוגש איולי פלפלים (שהיה תעשייתי ומאכזב).

המבורגר עם אננס של נולה סוקס

בזמן שצילמתי, "קראצ'ה" נהם משהו במהלך הביס, שבתרגום חופשי אומר: "הזמנתי המבורגר קטן מידי, חבל שלא עשיתי כמוך כי אתה ארקדי, בחור חכם מאוד וההמבורגר שלי עוד רגע נגמר לי. אוף". תחילה "קראצ'ה" תכנן על הקטן ביותר אבל הכיתוב "ליידי" וקולות הצחוק המתגלגל שלנו הפנו אותו לגודל הבא – 220 גר' (48 ש"ח). עבדכם הנאמן בחר בהמבורגר "מכסחת" (330 ג' 54 ש"ח) ו"סטלה" הלך על גרסת החופש עם טלה ומטבל איולי פלפלים קלויים. כל המבורגרים היו פחות או יותר מה שאתם מצפים לקבל בפאב. בטח שלא בביסטרו.

ההמבורגר של נולה סוקס

לסיכום

כחובב המבורגר שמנוני ועסיסי, ההמבורגר הקלאסי אכזב אותי. הבשר אומנם היה סביר אבל מידת העשייה הייתה רחוקה ממדיום ומיעוט השומן יצרו משהו יבש שהרגישו כמו לחמנייה עם שוקולד ביום קייטנה בלי טרופית ליד. לטעמי, ראוי שדווקא בפאב אשר מגיש אלכוהול, הכרחי שיהיה משהו שמנוני שיאזן את השתייה.
נ.ב. –  בהמשך תפסתי שיחה עם הטבח דוד שסיפר כי הבשר הרזה היה אנטריקוט טחון נטו. משהו בהסבר הזה קצת תמוה בעיני. כמו כן, מידת העשייה האיומה הוסברה כטעות של המתלמד המיוזע ליד הפלאנצ'יה. מזל שבמקום יש מחירים נוחים והרבה מוסיקה טובה. ציון שלי 6. ציון החברים 6.5 וציון בחור אקראי 7.

שם: נולה סוקס. כתובת: שלום עליכם 4, חיפה. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ו' 11:00-02:00,ש' 18:00-02:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי