קימל בגלבוע – רועי ברנר אכל את הרוב רוי ועבר חוויה מאושרת

רועי ברנר - כתב אורח,

בסופשבוע משפחתי באזור הגלבוע הצטלבה דרכינו במסעדת קימל בגלבוע. זמן רב לא עברתי באזור ונראה כי מתחם המסעדות של הגלבוע מתהדר בכמה מסעדות מעניינות. מסעדת קימל היא מסעדתו של השף שאול בן אדרת, הבחור מהפרסומות של טיב טעם.

קימל בגלבוע – קסם של מסעדה

המסעדה עצמה משחקת על הגבול שבין סטייל טעםהישראלי ובין הסטייל הצפוני-משהו, ומצליחה לשלב בין יוקרה וציור נוף אמיתי של קסם חילופי צבעים. בחורף יהיה כיף לשבת בין צבעי העץ, לבן-אפור ושחור, ובקיץ יהיה נעים מאוד לשתות בירה קרה ויין על המרפסת, וליהנות מצל ובריזה מדרונית.

הגענו למסעדת קימל בגלבוע כ-13 סועדים, שלוש משפחות בצהרי היום של יום שישי, עם הרבה ילדים קטנים וחסרי מנוחה. קיבלנו חדר משלנו עם שולחן גדול המאפשר שיחה בין המבוגרים וגם מספיק מרווח לילדים הקטנים. מנות הילדים מתומחרות במחירים הגיוניים מאד, יחד עם זאת, הם אינן כוללות שתיה וזה חבל.  פלוס ענק שאפשר לתת למסעדה זה שהם מבינים את המלכוד 22 של משפחות גדולות עם ילדים.  מנות ילדים הגיעו מהר מאד,  גדולות והוגנות, ועשו חשק אפילו למבוגרים שביננו. כאשר הקטשופ היה מרוח על שפתיי הילדים, והם היו כבר עסוקים בשלהם, התפננו לעצמנו.

ההמבורגר של קימל

יום שישי בצהרים זו שעה מאד קוסמת למרגלות הגלבוע. לא רק הנוף והאוויר הפתוח, אלא גילנו שקיימת אטרקציה נוספת, "עיסקית מפנקת ב- 112 שקלים". אז מה כוללת העיסקית: מנה ראשונה, מנה עיקרית ומנה אחרונה. בנוסף לכל זה תוסיפו את ההתחלה הנהדרת של לחם על בסיס על בסיס מחמצת, המוגש חם חם מהתנור עם מטבל של שמן זית ובלסמי. רק הרעש של בציעת הלחם גורם לך להבין שמדובר במלכת יד אוהבת.

מזמינים ונהנים

למנה ראשונה הזמנתי קרפצ'ו פילה בקר המגיע עם קרוסטיני שלצערי הרב היה מתוך מפעל (ככה זה נראה), אך עם לחם כל כך טעים על השולחן מי שם לב אליו בכלל. חשוב לציין כי זאת זו הייתה המנה הראשונה קטנה יותר משאר המנות על השולחן וכזו שלא מביישת אף קרפצ'ו אחר. הקרפצ'ו הגיע עם  3 מטבלים שונים, מטבל פלפלים, מטבל פסטו וריבת בלסמי. הקרפצ'ו הוגש עם צלפים, מעט גבינת פרמזן ועלי רוקט, דבר שגרם לי לא להשאיר גרגר על הצלחת.הרובי רוי של מסעדת קימל בגלבוע

למנה השנייה הוזמן רוי בורגר – ההמבורגר של קימל בגלבוע. שם מוזר להמבורגר 300 גרם עם לחמנייה בהרכבה אישית על הצלחת. אומנם שם מוזר, אך הטעם מעולה וכל כך מוכר. הצלחת של ההמבורגר הייתה עמוסה בירקות ומנת צ'יפס פריכה וגדולה. קציצה צלויה במידת צלייה לא מתפשרת, נחה לה על לחמנייה מתוקה בדיוק כזו שהייתי מאחל לכל המבורגר לישון בה. נכון המלפפון החמוץ הוא מהסוג של הקופסא, אבל דעתי היא שקשה להגיע לטעם התעשייתי של מלפפון חמוץ מחוץ לקופסא האהוב על הקהל הישראלי.

ולמנה האחרונה, הקינוח.

הדבר הראשון שהקינוח גרם לי לעשות, זה לצלם אותו. הדבר השני זה לריב עם הגיס שלי שאין מצב שהוא לוקח טעימה ושייהנה עם הקינוח שלו. אצלנו במשפחה אין בעיה להחליף כפיות, מזלגות, לתת טעימות וביסים ,עד שזה מגיע למנה אחרונה. הקינוח הוא אישי ולא ניתן להעברה. הקינוח היה מלבי על בסיס שמנת, מבלי להרגיש שאתה אוכל שומן. טעם ונילי עדין ומי ורדים. הקסם במנה הזו הייתה דווקא קרם הפיסטוק, אבל גם אם בחרתם באצבעות שוקולד לא פספסתם (ובכלל תפריט הקינוחים של קימל בגלבוע מומלץ בחום).

לסיכום

ארוחת שלוש מנות ב-112 שקל, לא כולל שתייה. עם טיפ למלצרים, ובירה מהחבית, החישוב הסופי יצא סה"כ 150 בערך לאדם, וחוויה מאושרת לסיום יום נפלא. 8.5 כוכבים וחיוך ענק.

שם: קימל בגלבוע. כתובת: אתר סקי כביש התענכים, דרך נוף הגלבוע. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ג' 12:00-22:30, ד'-ה' 12:00-23:30, ו'-ש' 09:00-24:00