בורגר סאלון זכרון יעקב – יאיר פרייס מספר על נסיעה שווה במיוחד צפונה

יאיר פרייס,

 במסגרת חיפושינו אחר ההמבורגר הטוב בישראל, הוזמנו לבורגר סאלון, חשבתי לעצמי: "לנסוע עד לזיכרון יעקב בשביל המבורגר?!" לא היה לי משהו יותר טוב לעשות אז נסעתי. היה לגמרי שווה את זה.

הקונספט של הקאובוים

לצערי כרגע לרשת רק שלושה סניפים, כולם בצפון; טבעון, חיפה וזיכרון יעקב, אבל ישנן שאיפות להכניס סניפים של בורגר סאלון למרכז הארץ בשנים הקרובות. אתם לחלוטין מעוניינים שהסניף הבא יפתח בעירכם, למה?  אז ככה:
הקונספט שלהם גאוני. מדובר בחוות בקר בעיקר מסוג אנגוס שחור, שיום אחד החליטו אנשיה לפתוח רשת בורגריות. אתם מבינים מה זה אומר מבחינת הטריות, מהחווה ישר לבורגריה, ותסמכו עליהם שיבחרו את החלקים המשובחים. אמיר טלמור (אחד הבעלים) הבטיח לנו שכל נתח נדגם על ידיהם לפני שמועבר למסעדות, וזאת כדי להבטיח שלא יהיו טעויות והנתח אכן משובח. כיאה לבוקרים כמוהם, המתכונים פשוטים, בלי יותר מידי רטבים, שלל תוספות משוגעות ותיבול רב. טרי, פשוט, נקי ואיכותי. הקונספט של "לחזור לשורשים" שלהם מדבר על זה שהבשר לא עובר הקפאה, לא נארז בניילון וכו', טרי טרי ישר מהחווה. אני יכול לחפור לכם שעות על הנוף המדהים של תמרת (ישוב קטן ופסטוראלי בעמק יזרעאל בו נמצאת החווה) או על הנוף הנשקף מהמסעדה בזכרון יעקב… אבל למה? לא על זה אתם רוצים לשמוע, נכון? אז בואו ניגש לעיקר

יאיר פרייס נהנה בחווה של בורגר סאלון

מסעדת בורגר סאלון  – סניף זכרון יעקב

אנחנו אוכלים עם העיניים, ולכן העיצוב והאווירה חשובים, המקום מעוצב כמעיין מסבאה אמריקאית כיאה לשמם  Burger Saloon, במקום חלון פנורמי לכל רוחבו אשר ממנו משתקף נוף משגע. המטבח פתוח כך שנוכל לראות את כל תהליך ייצור ההמבורגר, כולל טחינת הבשר, התפחת הבצק ואפיית והלחמניות (כן כן, הלחמניות נאפות במקום והבשר נטחן במקום). וכעת, לאוכל.

המנות הראשונות

מטבעות הבצל לא התלהבתי יתר על המידה, הן היו רגילות ולא נתנו הרגשה של משהו שהוכן במקום, אלא של טבעות בצל קנויות קפואות. אך ראוי לציין שהיו עשויות בדיוק רב שלא טעמתי כבר זמן רב. הטעות הקשה של חלק נכבד מהבורגריות בארץ היא שטבעות הבצל שלהם נוטפות שמן, לא כאן. אבל החלק החשוב באמת במנה היה הרוטב שהוגש לצידן של טבעות הבצל. איולי שום, שמיר וצ'ילי שהיה לא פחות מגאוני. רוטב שהייתי שמח לשים על בשר, דגים, סלטים ומה לא.

טבעות בצל של בורגר סאלון

התוספות שמוסיפות

כמו שכתבתי קודם, אין להם יותר מידי תוספות משוגעות, למעשה יש שתיים, אסדו וגבינת נעמה משולשת. באסדו הם מתכוונים לקוביות בשר שפונדרה וקוביות שומן ברוטב ברביקיו ביתי. הבשר היה רך, טעים ואיכותי, קוביות השומן ש"תיבלו" אותו פשוט נמסו בפה, גם רוטב הברביקיו היה לא רע, אם כי מעט מתוק מידי ויותר מידי רוטב עטף את הבשר. שלא תבינו לא נכון, זה לא שזה לא היה טעים, פשוט כשהבשר כל כך נהדר שחבל שטעם המתקתק יעפיל על טעמו של הבשר, זו דעתי. אגב, לפי התרשמותי הייתי בדעת מיעוט בקרב קבוצת הבלוגרים, נראה שרובם די אהבו.

burger saloon - קציצה עם גבינת עלמה

גבינת נעמה משולשת, זו אותה גבינה מותכת משולשת שכל משולש בא עטוף בנפרד בנייר כסף. בואו נגיד שאם הייתי יודע באיזו גבינה מדובר כנראה שהייתי מסרב לטעום מראש. זו לא בדיוק גבינה שנחשבת איכותית, וזו התנסחות עדינה. וכן קיבלתי את ההפתעה הראשונה (חכו, יש עוד), הגבינה השתלבה פשוט נהדר עם ההמבורגר. כשתהינו איך חשבו לשלב דווקא גבינה זו ולא גבינה אשר נחשבת משובחת, גילינו שהם ערכו מבחני טעימה עיוורים וזו הגבינה שניצחה. מה אני אגיד, הם יודעים לעשות עבודות הכנה.

ההמבורגרים של בורגר סאלון

ההמבורגרים תובלו בפשטות,  מלח, פלפל  ובצל קצוץ. למה זה טוב? כשהבשר כל כך טוב, אין צורך ביותר מזה. הלחמניות כולן עברו קלייה, חלקן יותר, חלקן פחות, אבל כולן עברו. יש מספיק בורגריות טובות שחוטאות ושוכחות פרט חשוב זה. במקום מבחר המבורגרים מעניין, בקר, עוף, סלומון, הודו (ללא טיפת שומן) וצמחוני.

המבורגר בקר –  אין מה לעשות, ה-DNA  של המבורגר זה בקר, והמבורגר הבקר שלהם היה לא פחות ממדהים (במידת צליה מדיום כמובן), הבשר היה רך, עדין ובעל טעם עשיר. הבשר היה כל כך טוב שהעדפתי את הגרסה ללא הגבינה רק כדי להרגיש את טעם הבשר בצורה דומיננטית יותר. כמובן שגם הצ'יזבורגר היה מעולה, כבר כתבתי על כך בהפתעה הראשונה. זו ההפתעה השניה, זה לא שהיינו מופתעים מכך שהמבורגר הבקר היה מצוין, כי כשאתה הולך לאכול המבורגר, אתה מקווה למשהו טוב, רק שלא ציפינו למצוא בתחנת דלק בצפון משהו עד כדי כך טוב (למרות תקדים יומנגוס), אך להבדיל מיומנגוס המתוחכם, פה הפשטות היא הגאונות.המבורגר כהלכתו של בורגר סאלון זכרון יעקב

המבורגר עוף – לא נשמע כמו משהו שהייתם מזמינים, נכון? הפתעה שלישית! היה לא פחות ממדהים. רך, עסיסי, טעים, עשיר כל מה שלא מצפים מקציצת עוף. אני עדיין מעדיף את הבקר, כן? בכל זאת עניין ה- DNA, אבל לאלו שלא רוצים בקר, יש לא רק אלטרנטיבה טובה, אלא ממש מעולה. כל כך מעולה שלעיתים הייתה יכולה לבוא במקום המבורגר בקר גם עבור מכורי הבשר האדום. אני לא בטוח האם מותר חוקית להמבורגר עוף להתמודד על תואר ההמבורגר הטוב ביותר, אבל אם כן זהו מתחרה חזק ביותר.

המבורגר סלומון – ההמבורגר תובל היטב, היה רך ועסיסי, אבל יש לי קצת בעיה עם זה. קשה לי להתחבר לרעיון של קציצת סלומון. טעם הסלמון והמרקם מתאימים לסטייק, נתח שלם, פרוסות דקות ומה לא, אבל פחות לקציצה בלחמנייה. היה עשוי טוב אבל קצת מוזר לטעמי.

burger saloon המבורגר עוף

המבורגר צמחוני – בדומה לסלומון, לא התחברתי, ואגב, לא ברור לי איך אפשר בכלל לקרוא לקציצות עדשים ופטריות המבורגר, אבל זה דיון אחר. בכל אופן יחסית להמבורגר צמחוני, לא רע, המרקם סביר, הטעם מזכיר המבורגרים צמחוניים מוכרים, אם כי לא רע ביחס אליהם. בואו נגיד ככה, לא הייתי נוסע בשבילו במיוחד, אבל לא הייתי נוסע במיוחד בשביל אף המבורגר צמחוני. עבור צמחוני רעב יש תמורה הוגנת לכספו.

המבורגר הודו (ללא שומן) –  זה בהחלט יהיה מעניין חשבתי לעצמי. ההמבורגר הזה הוגש אחרון. זאת אומרת שהתרשמותי המאוד חיובית כבר עמדה בעינה, אז חשבתי לעצמי "הכיצד ניתן להכין המבורגר ללא שומן כלל ועדיין שיהיה טוב לפחות כמו שאר ההמבורגרים במקום?"  אז זהו, שאין לי ממש תשובה ל"איך", הקציצה הייתה מעולה, רכה ועסיסית במיוחד, בעלת תבלון עדין, פשוט מדהים. מנה זו מיועדת לחובבי ההודו מאחר וטעם ההודו דומיננטי בה מאוד. מאחר שמנה זו הוגשה אחרונה כבר הייתי די מפוצץ, אז טעמתי את הקציצה ללא הלחמנייה ואני חייב לציין שאני לא בטוח שזה מסתדר לי בתור המבורגר, אבל בתור קבב, נניח זה יהיה מעולה.

גם הקינוחים היו מצוינים  אבל בתור אדם שאיננו חובב קינוחים גדול, אשאיר לאחרים לפרט על כך.

סיכום החוויה

בארבע מילים, היה שווה את הנסיעה.

שם: בורגר סאלון זכרון יעקב. כתובת: כביש 652 זכרון יעקב-בנימינה, מול גני הנדיב. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ש' 11:00-23:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי