ואמוס לראשל"צ! אור בלאן מצא מקסיקני עם value for money

אור בלאן,

והפעם במסגרת פינתנו "לא על ההמבורגר לבדו" שלחנו את אור לבדוק את ואמוס, מטבח מקסיקני צעיר בלב הכרך הראשל"צי. מפה לשם הוא מצא אחלה מקום לשבת ולנשנש עם חברים.

ואמוס – הצבעוניות של מקסיקו

בשנתיים האחרונות עובר משהו טוב על רחוב רוטשילד בראשל"צ. מרכז העיר המנומנמת התמלא בנקודות חן קולינאריות, ברים חדשים ומגניבים נפתחו, מקומות עם אוכל רחוב מרחבי העולם ובכלל נראה שבשעה טובה ומוצלחת מרכז העיר, שבמשך עשרות שנים היה מעוזם של אין-סוף ספרים ופיצוציות, מתחיל לקבל גוון צעיר, שיקי וחי יותר באופן כללי (and it's about time). ואמוס, בר מסעדה בסגנון מקסיקני, לוקח חלק בגל הקולינארי החדש ומצרף המון צבעוניות וטעם מיבשת אחרת לעיר הממוצעת להפליא הזאת. המקום מעוצב בצבעוניות שפותחת את העיניים ואת החשק ל-fun באופן כללי, כבר פתיחה טובה.

פתיחה צבעונית

איך שהתיישבנו קיבלנו 2 שוטים של מרגריטה קפואה, אחד בטעם ליים והשני בטעם פסיפלורה מנגו – אחלה פתיחה שעושה קריר וכיף בפה עם טעמים מגניבים בהחלט. למנה ראשונה הלכנו על הנ'אצוס ואמוס, שזה כמו מה שאתם חושבים שזה נאצ'וס רק הרבה יותר צבעוני ועשיר בטעמים. קיבלנו מנה עמוסה בכל טוב של נאצ'וס עם מוצרלה, צ'דר, צ'ילי קון קרנה, פריחולס, גווקאמולה, פיקו דה גאיו (סלסת עגבניות), שמנת חמוצה, כוסברה, בצל ירוק, חלפיניו וגבינה בולגרית מעל כל הדבר המטורף הזה (44 ש"ח). כשקראתי את התיאור של המנה בתפריט הייתי בטוח שזהו, מפה ישר לצנתור עם עצירה קלה בסופר פארם לפני זה בשביל כדורים נגד צרבת. כמה פסיכי צריך להיות הבן אדם להזמין מנה שיש בה יותר תוספות מאשר מנה? מנה שמורכבת מכל מה שיכול לחנוק פיל קטן? אז זהו, תתפלאו. מדובר במנה שחובה להזמין אם הגעתם לואמוס, למה? כי זו הייתה ההפתעה של הערב. למרות העומס המנה דווקא לא הרגישה כבדה והשילוב הפסיכי של מיליון ממרחים, גבינות ושאר תוספות פשוט השתלב לטעם כיפי שממלא את הפה בשמחה ולא מעמיס על הקיבה. המלצה שלי – קחו 2-3 חברים, תזמינו מנה כזאת לצד בירה טובה ויש לכם אחלה פתיחה של ערב.נאצ'וס ואמוס!

ואז הגיע הבשר

יש ה-מ-ו-ן אפשרויות בתפריט העשיר של ואמוס, באמת שקצת הלכתי לאיבוד בין טורטריות, בוריטוס וטאקוס. אז חלטתי ללכת על הטריפל טאקו (44 ש"ח) – שלושה טקוס קטנים בטעמים שונים. ובגלל שזה לא מספיק וחשוב שתקבלו דיווח מלאה על המקום, אשתי הזמינה פהיטה קצבים (58 ש"ח). אז נתחיל מהמצויין – היחס שבין גודל המנה למחיר שווה++, יש כאן value for money בלי ספק, כי המנות יכולות בכיף להספיק לשני אנשים, ואולי אפילו שלושה אם יש לכם קיבה קטנה, והמחיר שפוי ומתאים לכל כיס.

פהיטה קצבים – נתח קצבים, פלפלים ובצל מוקפצים בתיבול מקסיקני עם חריפות קלה בליווי גוואקמולה, פריחולס וסלסות. מעבר לתיאור הזה מסתתרת מנה שיכולה להכניע את הרעבים ביותר שבינכם. כמות עצומה של נתחים שנחים על מצע של אורז בשפע, מה שהופך את המנה למשתלמת במיוחד ביחס שבין כמות למחיר. הבשר היה חביב אם כי קצת יבש (יותר מדי זמן על הפלאנצ'ה?), התיבול היה בכיוון הפיקנטי, חביב אבל לא משהו שיגרום לי להזמין את המנה הזאת שוב.הכיף של ואמוס

שלושת הטאקוס אמיגוס

טאקו צ'ילי – טאקו במילוי צ'ילי קון קרנה, גווקאמלה כרוב ופיקו דה גאיו. חביב ותו לאו. אני אוהב את הצ'ילי קון קרנה שלי יותר מתובל ועם קיק של חריפות, כי אם כבר צ'ילי קון קרנה אז שיהיה כמו שצריך. לא נפילה ולא הצלחה גדולה – סביר.
טאקו ברבקואה – בשר בבישול ארוך, גווקאמלה, כרוב ופיקו דה גאיו. ה-כוכב של השלישיה בלי ספק. הבשר ממלא את הפה במיצים וטעמים, מתפרק לאיטו על הלשון ויורד חלק בגרון. מנה קטנה-גדולה שלוקחת את הכתר בקלות, מומלץ בחום.
טאקו אנטריקוט – רצועות אנטריקוט, בצל, פטריות, גווקאמלה, כרוב ופיקו דה גאיו. רצועות אנטריקוט – רע זה לא, גם מעולה זה לא. אחלה נשנוש, יילך לכם מצויין עם בירה קלה בצד, יספיק לסגור לכם פינה ויספק הנאה. הטריפל טאקוס של ואמוס

לסיכום החוויה המקסיקנית

הקיץ מתקרב ואיתו החום והלחות השטנית. דרך טובה להילחם בלילות הקיץ החמים היא בעזרת בירה קרה, חברים ומשהו טוב לנשנש, או במילה אחת – ואמוס. לא תמצאו כאן את הבשורה הקולינארית הבאה, אבל כן תמצאו אחלה מקום לשבת ולאכול עם חברים בבר-מסעדה שנותנת המון value for money לכל מי שמגיע.

*** המסעדה נסגרה ***