בלקסטון ביסטרו – אור שוחט גילה המבורגר שמיימי ליד העבודה

אור שוחט,

מפתיע שאחד ההמבורגרים הטובים שטעמתי הסתתר לי כל הזמן מתחת לאף במתחם הבורסה. ההמבורגר של מסעדת בלקסטון עשוי מ-100% טלה ומוגש על חצי לחמניה, עם פטריות ורוטב יין אדום מושלם.

כמעט 5 שנים אני עובד במתחם

בד"כ יוצאים למסעדות פועלים בצהריים – חומוס (אחת מתוך 8 חומוסיות קבועות), סביח (עם כל הכבוד לסביח פרישמן – אין על סביח השרון), שאוורמה (אנחנו קוראים לה "חתול בפיתה", כי לא סתם אין חתולים ברחוב, אבל האמת שזו שאוורמה טובה) ומדי פעם מגוונים עם איזה ספיישל בארנב הלבן. בתקופה שגרתי פה הייתי אוכל הרבה בבית, אבל יש גם שתי מסעדות יוקרה באזור – קלואליס של שף ויקטור גלוגר, ומסעדת בלאקסטון בניצוחו של שף קובי עבד. היום החלטתי לפנק את עצמי דווקא באבן השחורה.בלקסטון ביסטרו, מקור: יח"צ

הגעתי לכניסה של מלון אינדיגו וקראתי את התפריט בחוץ. ארוחות עיסקיות ב-98, וארוחות ב-149. בין העיקריות של ה-98 נמצא המבורגר, ובראשונות ראיתי טרטר טונה אדומה שעניין אותי. אפשר לחסוך 51 ש"ח. נכנסתי למלון, ושם הפנו אותי למסעדה, שבה קיבלה את פניי מארחת חמודה והושיבה אותי במקום. האווירה הייתה אווירת עסקים ומסביבי היו בעיקר אנשים עם חליפות, אנשי הייטק במכנסיים קצרים וכפכפים כמוני באים לפה רק לעתים רחוקות. מלצר הגיע מיד עם תפריט וזיתים טעימים. לצערי הזמני, התפריט בחוץ לא היה מעודכן, וטרטר הטונה הוצא ממנו. הזמנתי את הקרפצ'יו שייטל עגל של בלקסטון, וכמובן שלעיקרית הלכתי על המבורגר טלה במידת מדיום.

התענוגות של בלקסטון

תוך מספר שניות הגיע לשולחן לחם ארטיזן ושלושה מתבלים – טחינה פיקנטית, חצילים, ורסק עגבניות. מעט לאחר מכן הגיע הקרפצ'יו, שעליו מונחים שום קונפי וערמונים רכים. התכוננתי לחתוך חתיכת שייטל, אבל הקרפצ'יו היה כל כך רך, שהנתח פשוט נשר לי מהמזלג. שמן הזית הורגש כמו שאני אוהב, והגעתי למסקנה שהקרפצ'יו הזה מעולה! כמובן שתוספת של גבינת פרמז'ן לא הייתה מזיקה, אם רק המסעדה הזאת לא הייתה כשרה… השתדלתי להנות מכל ביס, אבל המנה בכל זאת נגמרה מהר מדי.
בלקסטון - המבורגר טלה שמיימי

כעבור כמה דקות אחד מהמלצרים שסביבי הגיש את המנה שלשמה התכנסתי: ההמבורגר, שהוגש כשילוב של אוכל רחוב ומזון גורמה – על חצי לחמניה, כשמעליו פטריות ולידו רוטב יין אדום וכוס צ'יפס. פצעתי את היצירה עם הסכין וראיתי שמבפנים ההמבורגר אכן בצבע ורוד ונוטף מיץ כמו שאני אוהב. ביס ראשון – בשר מעולה ועסיסי, בד"כ אני מעדיף בקר, אבל לטלה הזה מגיע צל"ש! עוד ביס בלי הרוטב כדי להנות מהטעם הזה. ביס שלישי – אני מטפטף קצת רוטב יין אדום, והטעם של הבשר הטוב עדיין מורגש, ואפילו משתפר בזכות השילוב עם טעם היין. עכשיו אפשר לחזור לעבודה שמח וטוב לב.

לסיכום החוויה

מסעדת שף גורמה שמציעה המבורגר טלה שמיימי ומנת קרפצ'יו אקסטרה רכה ובלתי נשכחת, בהחלט חוויה מעולה והכל ממש מתחת למשרד.

*** המסעדה נסגרה ***