הגראז' אוכלים שותים – איש ההמבורגרים מסתבך עם המאפיה

ארקדי פורטנוי,

זוכרים את הסצנה שפותחת את סרט הקאלט "ספרות זולה"? זו התחושה שקיבלתי בביקורי בהמבורגריה הגראז' אוכלים שותים.

פאב\המבורגריה חדש שמצטרף לתחרות על לבם של תושבי הסביבה (ראשל"צ, נס ציונה, רחובות, וכמובן ת"א). ראשל"צ לכשעצמה יצרה כמה מוסדות חזקים מאוד בנישת ההמבורגרים (דיקסי, מיטבול). גם ברחובות לא חסרים המבורגרים ראויים. לא כל המבורגר יצליח לעמוד בתחרות שכזו. כך קרה שעבדכם הנאמן, ארקדי פורטנוי, יצא שוב מתוך טוב ליבו הרחב לדווח על המקום החדש: "הגראז' – אוכלים ושותים", ונתקל ב"אל קאפונה".
ארקדי והמאפיה - גראז' אוכלים שותים

כדורי מק' אנד צ'יז של הגראז' אוכלים שותים

טעמתי לא מעט גרסאות של פלאפל מתוחכם, אבל כדורי המאק אנד צ'יז בהחלט הצליחו להדהים אותי. לא כי זה טעים, אלא כי זה מגניב לאללה (הבהרה: ארקדי שונא מק אנד צ'יז). וואלה, החבר'ה במסעדה לקחו פסטה, המון גבינה והצליחו ליצור מזה כדורים לוהטים שנמסים בדיוק כמו הלקוח שאוכל אותם. בקיצור קטע-קטע. טיפ קטן –  תלמדו מטעויות של אחרים, תנו ביס רק אחרי שהכדורים מתקררים. ניסיתי פעמיים וקיבלתי שתי כוויות מענגות.מק אנד צ'יז של הגראז'

אל קאפונה (Al Capone) – המבורגר במילוי תערובת גבינות ותיבול

הלחמנייה – כבר מזמן לא עצרתי להחמיא ללחמנייה של המבורגר. הלחמנייה במקרה דנן היא בהחלט אחת הטובות בשוק, לא בריוש אלא קלאסית. אוורירית, רעננה ועם קליפה מושלמת. שאפו לגראז' שמשקיעים גם בחריכה של הלחמניות. אף על פי שלדעתנו זה MUST, מקומות רבים עדיין מוותרים על זה. אומנם החריכה כאן עדינה מאוד, אבל זה מספיק בשביל לסגור את פני השטח החשוף מפני הנוזלים. זה בהחלט שימנע מכם להילחם בהמשך בלחמנייה מתפרקת שספוגה בכול טוב.

הבשר – כשאני מגיע לטעום המבורגר חדש אני תמיד מתחיל עם המבורגר קלאסי (באגסי בשפת הגראז' – על שם המאפיונר המטורף). אבל… בדיוק אז ראיתי את יוסי גז, אחד הבעלים של הגראז' מפרק המבורגר "אל קאפונה" עם טופינג בושה. איכשהו שכחתי מיד את כל העקרונות שלי, והייתי כמו נערה מתבגרת שראתה את אייל גולן ניגש לעברה. מהביס הראשון נכבשתי. המבורגר במידת עשייה מדיום מדויקת. הצבע של הבשר היה מדליק במיוחד – הגוונים של תערובת הגבינות יצרו מערבולת הזויה לא פחות מהקלאסיקה של טרנטינו – כן כן, ספרות זולה.ההמבורגר של הגראז' אוכלים שותים

המילוי – הטעם של ההמבורגר משך מאוד לכיוון הגבינות האיטלקיות השמנות ותפס את מקומו של הטעם הבשרני. בניגוד לשומן הבקר שמעמיס את הבשר במיצים ועסיסיות, השומן של הגבינות מגבש את הקציצה ולוכד את העסיסיות המקורית. מצד אחד זה טעים לאללה, מצד שני, לך תבנה מזה המבורגר ועוד מדיום. מסעדת ברביס באילת (AKA המלך של הדרום) הייתה הראשונה שיצרה המבורגר במילוי גבינות בארץ. אבל, והאבל גדול מאוד, הוא שמוכרחים להזמין במידת עשייה מעל מדיום אחרת כל המסה קורסת לתוך עצמה. כמו שחברי האימפוטנט אמר פעם "כבר שום דבר טוב לא יעמוד כאן". אז עוד שאפו לגראז' שהצליחו להתגבר על המכשול הזה ובנו נוסחה שעובדת טעים.

הטופינג כמו שכבר הבנתם, עבדכם השמנמן לא באמת מצליח להתחמק מהטעם הכובש של הבושה. גבינה שהולכת מדהים עם ביס של בשר בשרני, עסיסי ומפנק. סיימתי את ההמבורגר עם חיוך ענקי וכוס בירת פאולנר ריקה למדי. בקיצור, אם אתם רוצים לטעום המבורגר טיפוסי לכו על באגסי. אם אתם רוצים חידוש לכו על המבורגר אל-קאפונה. אם אתם ממש חסרי גבולות, ולא אכפת לכם מהתקף הלב שמחכה בפינה, לכו על אל-קאפונה עם טופינג בושה.הדוגמן של הגראז' אוכלים שותים

רק אז התפניתי לתוספת – "הום פרייז". בד"כ אני שונא שהאוכל שלי שוחה ברוטב בחוסר אסתטיקה חצוף. לכן שפכתי חצי ממנת ההום פרייז לצלחת ללא הרוטב. כשטעמתי אותם הבנתי שעשיתי טעות של ממש. ההום פרייז ששחה ברוטב טעים בטירוף. פיקנטי, קריספי, לוהט ומנה שאי אפשר להפסיק לאכול. מי שמכיר אותי יודע שאני לא מרבה לטחון צ'יפס (בכל זאת, צריך לשמור על הגזרה). אבל כאן שוב לא שלטתי בעצמי והתנפלתי לבד על כל הקערה.

לסיכום החוויה

ההמבורגר של הגראז' אוכלים שותים, בהחלט מביא רוח רעננה של התקף לב מרתק והוא ארוז במסעדה מוקפדת, ספק המבורגריה, ספק בר לילי סוער. המבורגר "אל-קאפונה" מיועד למי שאוהב לצאת להרפתקאות של טעם והטעות היחידה שעשיתי היא שלא הזמנתי את ה- 690. מומלץ במיוחד!

קצת מחירים:

המבורגר: 230 גר' (45 ₪), 460 ג' (60 ₪ ), 690 גר' (90 ₪ ).
טופינג 8-10 ₪
צ'ייסרים – 10 ₪.
הכי חשוב: עסקית – "כל היום וכל הלילה" – 60 ₪.

אני מוכרח לחזור לשם בעוד שנה, לראות אם הם הצליחו לשמר את הקטע הזה. שלכם, ארקדי פורטנוי, מקים ויו"ר "קהילת המבורגר ישראל" AKA מיסטר המבורגר.

שם: הגראז' ראשון לציון. כתובת: תחנת דלק סונול, מחלף ראשונים, ראשון לציון. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ד' 12:00-01:00, ה'-ו' 12:00-03:00, ש' 12:00-01:30.

ליצירת קשר ופרטים נוספים מאיזי