אספרסו בר גן העיר – יאנה קוקס כמעט נפלה מהכיסא מרוב התרגשות!

יאנה קוקס,

אספרסו בר גן העיר היא מסעדה ותיקה שכל ראשל"צי מכיר, היא שוכנת בלב גן העיר ומגישה ארוחות בוקר נהדרות. למרות השם שמזכיר בית קפה, אספרסו בר גן העיר היא מסעדה שמכוונת לכמה סגנונות קולנאריים וניתן למצוא בה החל מפסטות ורביולי ברטבים עשירים ועד לפרגית בחמאת בוטנים(!), בהחלט לא מקום לאכול בו המבורגר.

אספרסו בר גן העיר ראשל"צ, כשמסעדה מפתיעה לטובה

אני דוגלת בשיטה הישנה, אוכלת פסטה במסעדה שמתמחה בפסטות, המבורגר במקומות שמתמחים בבשר או מקסימום בהמבורגריות ממש טובות. את מסעדות הכל-בו אני משאירה, בדרך כלל, לארוחות משפחתיות או אירועים של העבודה. למרות זאת, כשקראתי את התיאור של ההמבורגר בתפריט של אספרסו בר גן העיר, לא יכולתי להישאר אדישה. בואו נראה אם אתם מסכימים: ההמבורגר של אספרסו בר גן העיר – 250 גרם תערובת ייחודית של שייטל ואנטריקוט, איולי, חסה, עגבנייה מלפפון חמוץ, מוגש על לחמניה מתוקה. תוספות: ביצת עין, בצל מטוגן, קריספי בייקון, מוצרלה (5 ש"ח לתוספת).

"אין שום דבר מיוחד בתיאור הזה", אני שומעת אתכם זועקים. טוב, תקראו לזה אינטואיציה נשית אם אתם רוצים, כי בזכותה אכלתי המבורגר לא פחות ממדהים! חייכתי חיוך עצוב למלצר שהביא לשולחן בקבוקי קטשופ וחרדל קנויים וקערית מיונז שהיה בבירור תעשייתי, דבר לא הכין אותי לרוטב האיולי הביתי המשגע שהגיע עם ההמבורגר, מה חבל שפאנל המומחים של קהילת המבורגר ישראל לא היה לצידי כדי לעזור לי לפענח את מרכיביו, מעולם לא טעמתי רוטב שכזה.

ההמבורגר של אספרסו בר ראשון לציון

ומה עם ההמבורגר, אתם שואלים?

ההמבורגר של אספרסו בר גן העיר הגיע עסיסי, טחון גס ומלא בטעם, נח על לחמנייה מתוקה ומקומטת מעט מהטוסטר, חמימה ומלאה שומשום ומלווה בפיסות בייקון קריספיות נהדרות (ובמחיר ללא תחרות – 5 ש"ח לתוספת!). אכלתי בביסים קטנים, מתענגת על מגוון הטעמים המשתחררים בכל נגיסה, מידי פעם מוסיפה מהאיולי ומידי פעם בלי, לא מצליחה להחליט מה יותר טעים.הצ'יפס? הצ'יפס היה דק, קריספי, יבש משמן וטוב, כמו שצ'יפס צריך להיות. מחיר: 55 ש"ח להמבורגר 250 גר' ותוספת לבחירה, 5 ש"ח לכל תוספת על ההמבורגר.

לסיכום

מה אני אגיד לכם, טוב להיות ראשל"צית בימינו, כשהמבורגר ברמה כזו מתחבא לו במסעדה גנרית, אולי, רק אולי, כדאי לשקול את עמדותי מחדש בעקבות הביקור וההמבורגר של אספרסו בר גן העיר.

לפני שאני אשקע בשיכרון חושים, כדאי שאציין שלושה דברים חשובים:
* למרות שההמבורגר היה מצוין, דרגת העשייה שלו הייתה טיפה יותר ממדיום, לא מדיום וול, אבל לא מדיום.
* הייתה לנו טעות בחשבון, מנה תומחרה בשבעה שקלים יותר מאשר בתפריט, כנראה בלבול במעבר בין תפריט יום לתפריט ערב.
* אספרסו בר גן העיר שכתבתי עליה היא בר-מסעדה בראשון לציון ואינה חלק מרשת האספרסו בר הארצית.

*** המסעדה נסגרה ***