איש ההמבורגרים ביקר במודיעין ועף על הכנפיים!

ארקדי פורטנוי,

בשעת ערב מאוחרת אספתי את פפריקה וכיוונו את ווייז אל עבר "מור דן בר". המקום קיבל מחמאות יוצאות מן הכלל בכתבתה של יאנה קוקס, לכן הייתי מוכרח לבדוק אותו גם בעצמי.למודיעין הגענו חיש מהר, בחיי. אבל אין טוב בלי רע, והסתובבנו סביב היעד למעלה מחצי שעה. הסיבה: חסימות כבישים רבות במסגרת שיפוצי הכביש החדש (כשתגיעו פשוט תשאלו את הרכב הראשון של תושבי האזור כיצד להתמודד עם זה).

מבוא

פפריקה מסתובבת במבט מבועת ושואלת: "אתה לא רואה את הדמיון המוגזם לטרבין בראשל"צ?" – האמת היא שראיתי, מאוד, אך ניסיתי להחליף נושא בהקדם על מנת לתת למקום הזדמנות ראשונית שוויונית. גם כשנכנסנו פנימה, המצב לא השתפר, המקום נראה קצת כמו שאר המקומות שישבתם בהם בימי חייכם, אבל כולם ביחד, ללא איזשהו קו עיצובי מתחכם. בר עצום, המון שולחנות, נמוכים וגדולים, ללא סדר ברור. בחוץ תאי ישיבה נמוכים כשבמרכז כל שולחן ניצבת נרגילה. החדשות הטובות הן שהמקום עומד לקראת שיפוץ אוברול "אחו-שלוקי".מור דן בר ושלושת השמנמנים

מור דן בר – סיפור קצר על הצלחה מקומית

שלושת השותפים שמנהלים את "מור דן בר" (ואם טרם קלטתם, מדובר בתרגום מלעז: "More Than Bar") מבינים שהם התיישבו על מכרה של זהב. "מבין כל מקומות הבילוי במודיעין, זהו המקום הכי פופולרי והקהל מצביע ברגליים" סיפר אור. השף אלעד כהן בהחלט מאשר ומוסיף: מור דן בר תפסה את קהל הערב המקומי, את תושבי הסביבה ובקרוב (לאחר השיפוץ הגדול) נהפוך מבר לילי עם אוכל בהתאמה, לדיינר אמריקאי, אשר יגיש אוכל מתחכם החל משעות הצהריים המוקדמות. איך שאני רואה את זה, לפי ההתקדמות שלהם בשנתיים האחרונות, לצד האמביציות הקולינריות של השף אלעד, אני נוטה בהחלט מאמין שהם יושבים על קרקע פורייה להתפתחות שתרשים את כולנו. אך האם גם האוכל אשר מגישים במור דן בר הוא סיפור הצלחה?

ציקן וינגס (34 ש"ח) – במהלך שיחתנו המרתקת עם השף אלעד כהן (לשעבר "איטלקיה בפשפשים" ועוד), נחתו על שולחננו קערת כנפיים ועוד קערית עמוסת מגבונים ומפיות. המראה היה נהדר, אבל תמיד עדיף מראה שפתיים ממראה עיניים (קרדיט לעצמי על המשפט המתוחכם), אז התחלנו במלאכת הטעימות. במבט ראשון, הכנפיים מתעתעות. אומנם יאנה קוקס בכתבתה קיטלגה אותן ברמה מעל הכנפיים של דיקסי ראשל"צ של שף חיים כהן, אבל לטעמי, הכיוון היה שונה לגמרי. לצורך הפרופורציה בלבד תדמיינו לרגע קט את הכנפיים של KFC. הפונקציה המרכזית שלהן זה הקראסט המושלם. במקרה שלנו השף אלעד כהן יצר משחה מצויינת, שלוקחת את הקראסט הכפול מאוד ברצינות, הרחק מעל KFC. הסיבה לכך נעוצה בקשת הטעמים הנפלאה שתפגשו מהביס הראשון בכנפיים – חמצמץ, מתוק, לוהט, פיקנטי, מאוזן עם מידת מליחות נעימה ועוד. כמנת כנפיים כשרה, המנה של "מור דן בר" בהחלט יכולה ליישר קו מול מנת הכנפיים המעולות של שף אבי מלמד. הביצוע מצטיין.כנפי העוף של מור דן בר

חלת בצל שלא תשכחו (18 ש"ח) – בהמשך הגיע גם בלומינג אוניון. המנה הזו הייתה מוצלחת בטירוף. גם הקראסט היה קראנצ'י, גם הבצל נותר מתקתק ויציב וגם האיולי היה מורכב מקשת רחבה של טעמים שתקשה אליכם להפסיק לטעום. בעלות של זה יותר ממומלץ, כמנה ראשונה או לפני ההמבורגר. הביצוע מצטיין.

מהפכת ההמבורגרים של מור דן בר

תראו, מהפכה זה שם גדול ואני שופט את המנה הזו כגודל הציפייה. "מור דן בר" בהחלט עשו מהפכה בתרבות הבילוי במודיעין. בקהל זיהיתי גם חיילים בסדיר, חבר'ה שסיימו יום מתיש במשרד ושולחן נשים צעירות שהיו עסוקות במשקאות שלהן. אך האם הם הוסיפו משהו חדשני לנישת ההמבורגר שכבר המציאה את עצמה כה רבות בשנים האחרונות? על השאלה הזו אנסה להשיב בחלק הבא:

פידל קסטרו 200 ג' (64 ש"ח) – השף אלעד כהן יצר מנת המבורגר אשר בנויה מעולה. בתוך לחמנייה יוקרתית (של לחמה), אך חבל שלא עברה קלייה, יושב המבורגר, עשויי במידת מידיום כמעט מדויקת, בשילוב טופינג שראוי להתעכב עליו: אננס, קונפי מנגו, חלפינו, קונפי שום וגם גבינת צ'דר. הביס הוא כמעט מושלם ויצר חיבור "קריבי" שמסעדות רבות ביניהן "יומנגס" וגם "ברביס" באילת ניסו לייצר.נפוליאון בונפרטה של מורדן בר

אלא שבמקרה שלנו הביס היה מעולה עד הבשר. אומנם נתח השפונדרה העניק עסיסיות שמנונית נעימה, ואין פצפוצי שומן שעלולים להפריע, אך בו בעת הבשר פשוט וזה מותיר אותנו עם טעם פשוט. יאמר לזכות השף שהוסיף תיבול מעושן. התיבול החמיא לבשר (אשר נטחן במקום), אך לא לקח אותנו לטעם שהבאטל – ההמבורגר בשל הויטרינה, למשל, הצליח לייצר מתערובת של נתחים פשוטים. מנה זו כמו שאר המנות של המהפכה מגיעות עם תוספת בצד של צ'יפס, פוטטוס או כדורי פירה. אנחנו הסכמנו שהפוטטוס עוקפים "ביי-פאר" את התוספות האחרות.

צ'ה גווארה 200 ג' (64 ש"ח) – מנת הדגל הנוספת שטעמנו הייתה צ'ה גווארה – המבורגר עם אסאדו, ביצת עין ובצל מטוגן. כאן מלבד ההמבורגר הפשוט, גם ביצת העין שאומנם נעשתה בעזרת רינג ושמרה על צורה פרופורציונלית להמבורגר, הייתה מעט אנמית מכיוון שהגיעה אלינו במצב אובר קוקד. תוספת האסאדו הייתה החלק המעניין במנה, אך אם לשפוט לפי המכלול, ההמבורגר הזה פחות מומלץ מקודמו. יאמר לזכות המטבח, שהם זכרו להמליח מעט את כדורי הפירה – מה שהעניק לכדורים התעשייתיים שיפור די רציני. בהמשך החבר'ה שלפו גם קינוח מרשים, אבל על כך תאלצו לקרוא בפוסט של פפריקה כי אני כבר פרשתי לכוס הקפה השחור שלהם, בכל זאת, חייבים לשמור על בידול, לא?המבורגר צ'ה גווארה של מורדן בר

לסיכום

הפעם ביקרנו את מור דן בר, שהוא לפני הכל ואחרי הכל היה ונשאר בר, והאוכל עשוי ומתומחר בהתאם. המקום כשלעצמו מגניב, אם חשקתם בערב חברים ונרגילה, לנשנש משהו טוב או לשבת על מגוון הבירות על הבר. הצוות שפגשנו במקום מציג תדמית מגובשת של חבר'ה צעירים שקורעים ת'תחת בשביל להמשיך להתקדם בצעידה מתמדת, ועל כך ראוי להוריד בפניהם את הכובע.האוכל בחלקו מומלץ ובחלקו פחות: כן לכנפיים, כן כן לבלומינ אוניון, לא להמבורגר, אבל אם כבר – אז מוכרחים להתחיל מהמבורגר של קומינדנטה פידל קאסטרו. גם התמחור נוח – מחירי ההמבורגרים המיוחדים (שכוללים גם את תוספת צד) עולים כ-64 ש"ח עם קציצה אחת או קציצה כפולה (תוספת של כ 15 ש"ח). תכל'ס – פייר. אז מה צופן העתיד? אני מאמין שברגע שהשף יזכה ליותר חופש פעולה יצירתי, גם בבחירת הנתחים אנחנו בהחלט צפויים לראות מהפכה האמתית.

שם: מורדן בר. כתובת: השדרה המרכזית 15, מודיעין. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ה' 19:00-03:00, ו' 18:00-04:00, ש' 12:00-03:00.

ליצירת קשר ופרטים נוספים מאיזי