יאנה קוקס טורפת את הסופגניה-בורגר, נס חנוכה אמיתי!

יאנה קוקס,

עד השנה, המבורגר בסופגניה היה משהו שיכולתם לטעום רק בארה"ב. לא עוד. קהילת המבורגר ישראל ומסעדת מור דן בר חברו כדי לייבא לישראל את ההמבורגר שיספיק לשמונה ימים. עכשיו במור דן בר במהדורה מוגבלת!מורדן בר מציגים את אנטיוכוס, - המבורגר בסופגניה

איך הכל התחיל

אי שם בשלהי נובמבר, נתקלתי בכתבה מעניינת על המבורגר בסופגניה שמוגש בארה"ב והעלתי לדף הקהילה. התגובות לא איחרו לבוא ואחרי 100 לייקים ועשרות שיתופים, הבנתי שיש עוד כמה אנשים בארץ שחולקים את כמיהתי לתת ביס במשהו כל כך מושחת. קהילת המבורגר ישראל כבר התקרבה ל-4000 חברים והגיע הזמן ליצור עם זה משהו באמת בלתי נשכח. בחרתי לפנות לשף אלעד כהן, הגאון ממורדן בר שעומד מאחורי המצאות מטורפות כמו פידל קסטרו – המבורגר עם אננס, קונפי מנגו, חלפיניו, קונפי שום וגבינת צ'דר שנחשב בעיני לאחד ההמבורגרים הטעימים בישראל. אלעד התלהב והפרוייקט יצא לדרך.

More than Bar - המבורגר פידל קסטרו

הסופגניה והתוספת – גירסת מור דן בר

איך יוצרים סופגניה שמתאימה להמבורגר? קודם כל צריך שהיא תהיה פחות מתוקה. דבר שני, היא צריכה להיות מספיק יציבה וקשה כדי להחזיק קציצה של 150 ג', אחרי כל זה היא עדיין צריכה להיות סופגניה. אלעד לא סיפר לנו את כל הסודות, אבל הוא גילה שהמתכון כולל יוגורט והרבה חמאה. אחרי הרבה משחקים, שכללו גבינות עיזים וריבות תות. נבחרו התוספות שירכיבו את המבורגר הסופגניה הראשון בישראל – רוקפור וריבת בצל. גבינת הרוקפור שנבחרה היא יחסית עדינה כך שתוסיף טעם, אבל לא תשתלט על המנה וריבת הבצל תוסיף את המתיקות הצפויה מסופגניה ותתחבר לגבינה הכחולה ולבשר. ההמבורגר מוגש עם הירקות הקלאסיים בצד, אבל לדעתי כדאי לוותר עליהם.

מורדן בר מציגים - המבורגר בסופגניה ושמו אנטיוכוס

התוצאה המפתיעה

במילה אחת  – הפתעה. למרות שהאמנתי מההתחלה בפרוייקט וביכולת של אלעד להפוך כל שילוב לטעים, אני חייבת לומר שעדיין הופתעתי מהתוצאה. לא מדובר בגימיק בלבד, ההמבורגר בסופגניה טעים להפליא. הקציצה הנהדרת של מורדן בר שחוזקה לאחרונה במכסה אנטריקוט, רק הרוויחה מהמתיקות של ריבת הבצל ואבקת הסוכר. הלחמניה, כלומר, הסופגניה, הוסיפה שומניות ועסיסיות נהדרת לכל המנה, והגבינה פשוט חיברה את כל המרכיבים למנה טעימה ומאוזנת מאוד מבחינת טעמים. תענוג. אלעד, אגב, כבר עובד על הגרסה הבאה שאולי תכיל ריבת תות.

מורדן בר מציגים - המבורגר בסופגניה - אנטיוכוס

סיכום חווית הסופגניה של מור דן בר

זה המבורגר בסופגניה וזה טעים בטירוף. מה עוד אתם צריכים? רוצו לטעום.
אנטיוכוס – המבורגר שמוגש בסופגניה עם גבינה כחולה וריבת בצל – 9/10 בסולם יאנה. 54 ש"ח להמבורגר + תוספת.

שם: מורדן בר. כתובת: השדרה המרכזית 15, מודיעין. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ה' 19:00-03:00, ו' 18:00-04:00, ש' 12:00-03:00.

ליצירת קשר ופרטים נוספים מאיזי