מה גרם לאור בלאן לאכול דווקא בסניף מקדונלד'ס בים המלח?

אור בלאן,

כתבנו בדרום, אור בלאן, נתקע ונאלץ לאכול בסניף מקדונלד'ס פטרה ים המלח, אחרי הנסיעה הוא חזר עם תובנה מעניינת

בעיני מקדונלד'ס היא סמל של רוע בעולם, ולא בגלל הסיבות הנדושות שמדובר בתאגיד שמסמל את הגלובליזציה והאמריקאיות בצורה המגעילה ביותר שלהם, אלא דווקא בגלל מה שהם עשו לקציצת ההמבורגר ונספחיה. לא ברור לי איך אפשר לקחת מאכל כזה שמימי ולהוציא ממנו כל רכיב של טעם טוב, לשכפל מיליארדי פעמים ולהפיץ ברחבי העולם – ועוד להעיז לקרוא לזה המבורגר.

כשאין משהו אחר – מקדונלד'ס ים המלח

אבל כמו שנוכחתי בסופ"ש האחרון, כשקפצתי לים המלח עם החברה, גם זה עניין יחסי. הגענו למלון שראה ימים יפים יותר (כנראה אי שם בשנות ה-60 העליזות), עם חדר אוכל שכנראה מעולם לא ראה ימים יפים יותר. אתם רוצים להבין עד כמה האוכל במלון היה גרוע? עד כדי כך שזוגתי הצליחה לשכנע אותי לקפוץ לסניף מקדונלד'ס פטרה ים המלח שמעבר לכביש, רק כדי שנאכל ארוחת ערב כלשהי (היה דיון קצר עם ללכת לסניף ארומה שליד במקום, אבל כמשרת נאמן של חברי הקהילה התשובה הייתה ברורה), ואני איך לומר – השתכנעתי.

אור בלאן וההמבורגר של מקדונלדס ים המלח

אז מה היה לנו שם?

הזמנתי פוטטו צ'יפס וזוגתי הזמינה המבורגר וצ'יפס, אני מעדיף לחסוך מכם תיאורים של אותה "קציצה" תעשייתית בלחמנייה מדכאת, ושל הפוטטוס והצ'יפס שאכזבו אותי קשות (בניגוד לזיכרונות ילדות חיוביים). בכל החוויה הלא נעימה הזאת הבנתי משהו – למקדונלד'ס יש יתרון אחד, הם נמצאים בכל מקום ובכל חור (בחייאת, תודו שים המלח זה חור), וזה יתרון חשוב כשאתה נתקע במלון עם חדר אוכל שאפילו צה"ל היה מתבייש בו. נכון, ההמבורגר היה בטעם של סוליית נעל, בלי הטעמים המענגים שיש בסוליה, ונכון שכנראה אכלנו יותר חומרים משמרים/חומרי טעם וריח/שאר מרעין בישין ממה שאדם בוגר אמור לאכול בעשור, אבל היי – לפחות אכלנו.

מקדונלד'ס זה עניין יחסי

מזאת אומרת עניין יחסי? יחסית לשאר המסעדות שאנחנו סוקרים בקהילת המבורגר ישראל מדובר בפשע נגד האנושות, יחסית למה שאכלתי באותו מלון, מדובר בחבל הצלה שסתם את הקיבה לכמה שעות. אין לי תוכניות לחזור לאף אחד מסניפי הרשת, אפילו לא בתור בדיחה או התערבות כושלת – אבל לרגע אחד קט באותו לילה בים המלח, זה היה חבל ההצלה שלנו מגורל אכזר של רעב.

שם: מקדונלד'ס פטרה ים המלח. כתובת: קניון פטרה ים המלח. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ה' 21:00-11:30, ו' 19:00-11:30 ש' 22:00-11:30.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי