המנקנק מאשדוד – אור מגלה נקניקיות בוטיק בייצור מקומי שחובה להכיר

אור בלאן,

"אני קובע איתו ביום רביעי בערב, תבואו רעבים", עם הודעה כזאת יאיר פרייס פתח לנו את השבוע, כלומר עם הודעה וצפייה למפגש עם המנקנק מאשדוד – בחור בשם אמיר שהתאהב בעשיית נקניקיות בוטיק בעבודת יד. אמיר המנקנק הזמין את יאיר, ארקדי ואור לערב שכולו sausage fest!

המנקנק מאשדוד – נעים להכיר

על אמיר, המנקנק מאשדוד, שמעתי דרך יאיר, שגילה את הבחור במקרה וסיפר לי על כמה נקניקיות טעימות במיוחד שקנה אצל הבחור. כבר בערך שנתיים-שלוש שאנחנו עדים להתפתחותה של מיני-סצנה בארץ, סצנת הנקניקיות האיכותיות בתוצרת בוטיק. יחד עם גל מבשלות הבירה בוטיק, המבורגרים איכותיים ופריחה של קולינאריית ה"פעם זה היה ג'אנק, היום זה מוצר איכות מעולה", הגיעה גם גל של נקניקיות איכות שנכנס ליותר ויותר מקומות (כמו הפורט 19). לחבורה העליזה של מנקנקי בוטיק הצטרף גם המנקנק מאשדוד – אמיר אבן, שמתמקד בייצור נקניקיות איכותיות בעבודת יד. הוזמנתי לטעום כמה מהיצירות הבשריות שלו ולדווח לכם על החוויה.sausage fest מבית המנקנק

בלו צ'יז איט יז

הנקניקיה הראשונה שטעמתי הייתה נקניקיית בקר במילוי של גבינה כחולה ואגוזי מלך. עקרונית אסור לי, זאת אומרת מאד לא מומלץ שאני אטעם דבר כזה יען כי אני לא הכי סובלני כלפי לקטוז, אבל עם המנקנק ניקנק והכין, לא נטעם? אז הורדתי נקניקיה או שלוש. טעם מצויין של גבינה כחולה שמורגש בכל ביס עם הפתעות בדמות אגוזי מלך בכל ביס שלישי. שילוב נכון של רכיבים ויחס נכון של חומרי גלם גרמו לי להכריז שמדובר בנקניקיה המצטיינת של הערב – שאפו! המלצה אישית, קנו איזה קילו לחג הקרוב למנגלכם.

בסטייל סינייה ובסטייל מעושן

ממממ טעים, נקניקיה בסגנון סינייה – תודו שכבר השם מעורר לכם את בלוטות הריר והלשון. מדובר בנקניקיה שעשוייה מבשר בקר, תבלין שווארמה, עלי כוסברה וטחינה. האמת זה שילוב פגז לקבב, מעיין שילוב של "יאללה בוא נעשה על האש" עם תיבול של "עלאק אותנטי ישראלי" (כלומר טחינה). בתור נקניקיה זו פעם ראשונה שיצא לי לטעום את השילוב הזה ומדובר בהצלחה מנוקנקת למדי, שילוב הרכיבים עובד ליצירת גרסה מעניינת למה שאמור להיות קבב או קציצה. תחשבו על זה ככה: במקום להזמין קציצה כזאת בכל שיפודיה/"מסעדה מזרחית", פשוט תקנו את הסינייה של המנקנק ותשברו קצת שגרה בעל האש הבא שלכם. אחרי הסינייה המשכנו עם נקניקיה מעושנת שעשויה מבשר בקר עם תיבול של פפריקה מעושנת ופלפלים מעושנים, שילוב שנשמע מבטיח. בהחלט יש טעם מעושן, אבל בפרפרזה על הגשש החיוור, "היה צליל פספוס". הבשר הרגיש קצת אנמי והציג ביצוע חסר במהלך ההופעה, נוכחות חלקית בלבד שלא בהכרח מצדיקה את הניקנוק. לא מדהים ולא נורא, בסה"כ נקניקיה חביבה, איפשהו באמצע הטווח שבין "טעים וחביב" ל"הייתי אוכל אם הייתי רעב".הנקנקיות של המנקנק מאשדוד

צ'וריסו ומרגז – גרסת המנקנק

עם התקדמות החגיגה קיבלנו לטעום גם את גרסת המנקנק לקלאסיקות ידיעות בתחום – נקניקיית צ'וריסו ונקניקיית מרגז כבש. הצ'וריסו היה, איך לתאר זאת, פשוט צ'וריסו. נקניקיה סבירה ונעימה אבל לא משהו שהשאיר בי חותם לאורך זמן. אני חושב שבגדול צ'וריסו זה שם גנארי ספרדי לבשר שהפך לנקנקיקיה ובדרך לא עצר לשאול מי אני? מה אני? מה משמעות החיים? האם קטשופ נחשב כירק? לא יודע למה דווקא לצ'וריסו נהיה שם של נקניקיה ליודעי דבר, כנראה שזה עוד הייפ, במקרה של המנקנק מדובר בביס חביב שמזכיר עוד אלפי נקניקיות צ'וריסו אחרות.

ומנושא לנושא באותו נושא – המרגז, הגירסה החריפה לבעיית הגנאריות הנ"ל. כל נקניקיה שמשלבת חריף נהפכה ל"מרגז" בניסיון לתת שם לטעם הזה של בשר מנוקנק עם חריפות על הלשון. אצל המנקנק מדובר בחוויה שהיא מעל הממוצע – חריפות כיפית שמורגשת בכל ביס אבל לא משתלטת על הפה. המרגז עשויה מבשר כבש עם חריפות ברמת מתחיל עד בינוני, ככה שגם קלי המשקל שבינינו יוכלו להתנסות ולא לצאת עם כוויות. אישית, אני מעדיף עם המרגז שלי קצת kick וטעם רציני יותר, אבל גם גירסתו של אמיר שווה ביס ובשורה תחתונה היה לי טעים.

נקנקיות פנים – טחול ומח עצם

אני לא איש של חלקי פנים, מודה, זה לא שיש לי משהו נגד זה ואפילו תוכלו למצוא אותי אוכל סיח חלוויאת או ביז פעם ב, ועדיין אני לא אפסול שום דבר שמוגש לי באהבה ונוקנק בהנאה. אז הסכמתי לטעום נקניקיית טחול ונקניקיה ממח עצם והחוויה הייתה בעייתית. הבעיה בנקניקיית הטחול התחילה בכמות המלח שגרמה לי להרגיש שהשף מאוהב (אמיר הבטיח לי שבנגלה הבאה של הטחול הוא ייתקן את המעוות), אבל גם אם נתעלם מהמלח, הטחול לא הצליח לגרום לי לקחת עוד נקניקיה ולהגיד יאמי, כנראה שזה לחובבי הפנים. גם נקניקיית מח העצם לא הצליחה להלהיב אותי וגרמה לי לחשוב – למה? למה החלק הזה נחשב מעדן? למה לעשות ממנו נקניקיה? לא ברור. אל תבינו אותי לא נכון, יש כאן יצירתיות והשקעה מצד המנקנק ושות' ויצירה של נקניקיה חדשה בנוף מחומר גלם שלא הייתי מצפה למצוא בנקניקיה אבל בשורה התחתונה, לא התחברתי.נקניקית בוטיק מחלקי פנים - המנקנק

סיכום חווית המנקנק

ממליץ בחום על נקניקיית הגבינה הכחולה ולעזאזל עם הרגישות שלי לחלב ומוצריו, מציע לכם גם לקנות כמה נקניקיות סינייה לקראת חג העל-האש הבא ואם אתם רוצים להתפרע אז גם המועשנות מומלצות. אמיר המנקנק הוא אחלה בחור ויש פה פוטנציאל אדיר, ממליץ לכם לעקוב אחרי האיש והנקניקיה – הם עוד יגיעו למקומות מעניינים.

*** העסק אינו פעיל עוד ***