בורגר סאלון – אור בלאן גילה מתמודד חדש על תואר הטוב ביותר בישראל

אור בלאן,

תשכחו מכל מה שידעתם המבורגרים! יופי, עכשיו לכו לנגוס בהמבורגר של בורגר סאלון ואולי תבינו למה הקהילה הזאת קמה. אין ספק שבורגר סאלון נותנים פייט רציני לתואר "ההמבורגר הטוב בישראל".

גישה של קאובוים

מדובר ברשת בעלת 3 סניפים, כולם בצפון (חיפה, טבעון והחדש בזכרון יעקב), עם תוכניות להתרחבות לשאר האזורים בארץ. אז אם אתם רוצים שייפתח סניף קרוב למקום מגורכם, פנו לאמיר טלמור ורמי גינת, הקאובויים שאחראים על הרשת כולה. הם החליטו ללכת על קו low-tech באופן מוחלט ולהתמקד בבשר איכותי וטעים. הם לא סתם מתנגדים לדברים כמו הקפאה בוואקום, ניילונים, כימיקלים ושטויות כאלו – הם מתעקשים לגדל את הפרות (מסוג אנגוס שחור) בעצמם באוויר הפתוח של תמרת, הם מקפידים על טריות ללא-פשרות (הנתחים מגיעים לסניפים מוכנים לטחינה ברשת שמאפשרת לבשר לנשום) ועל חומרים מאיכות גבוהה – כל אלו יוצרים חוויה שהיא מעבר להמבורגר. איך שתיכנסו לסניף תראו מטבח פתוח לעיני כל שמתגאה בניקיון וסדר, ואם זה ישעמם לכם בעיניים אז תוכלו להסתכל מהחלון וליהנות מנוף שאין שני לו, מה שבהחלט מוסיף לחוויה.ארקדי ואור משחקים עם האוכל

אני יכול לספר לכם עד כמה נהניתי מרוטב הברביקיו הביתי שהשתלב באופן נהדר עם קוביות האסאדו המעושן (הנהדר בפני עצמו) שהוגש לנו, על הרוטב איולי ביתי (שראוי לצל"ש קטן) שליווה את מנת טבעות הבצל (שלא ממש ראויות לצל"ש) או אפילו על הסלט-סאלון (סלט רצועות עוף עם שלל ירקות, וקצת יותר מידי רוטב סויה). כל אלו היו מנות פתיחה חביבות בהחלט ואין ספק שלאלו מכם שרק מחפשים נשנוש קליל זו אופציה מצוינת. אבל לא בשביל זה אתם קוראים שורות אלו.

ה-המבורגר של בורגר סאלון

גולת הכותרת הייתה ללא ספק המבורגר בקר עסיסי, מפנק, עשיר בטעמים, על לחמנייה שנאפת במקום(!). עד כמה הוא טעים? בתור תושב ב"ש, בפעם הבאה שארצה לאכול המבורגר יהיה לי דיון רציני עם עצמי, אם לקפוץ צפונה לאחד מסניפי בורגר סאלון או לחפש אופציה פחות שווה פה באזור. אין לי ספק שכשאלוהים חושב על המבורגר הוא חושב על קציצה דומה לזו של הבורגר סאלון, קציצת מדיום-רייר נקייה מכימיקלים, עשויה באהבה ובמרקם שנמס בפה. זו הפעם הראשונה בחיי שלא הרגשתי שום צורך להוסיף רוטב להמבורגר שלי!! הטעם כל כך טוב שכמעט לא הפריע לי המיעוט בירקות ששמו על הלחמנייה (בצל, מלפפון חמוץ ועגבנייה) או שהלחמנייה לא הייתה קלויה מספיק – קציצה כזו מחיה את הגוף והנפש.בורגר סאלון - בשר של קאובוים

אתם חושבים שבזה סיימנו? לא ולא חברי קהילת המבורגר ישראל הנכבדים, תמשיכו לקורא עוד כמה שורות על ההמבורגר עוף, המבורגר סלמון, ההמבורגר הצמחוני ובשר ההודו. עם המבורגר הבקר מהווה מועמד חזק להובלה ברשימת ההמבורגרים הטעימים בישראל, אז בוודאות שבמחלקת העוף יש מנצח! מדובר בקציצה מפתיעה בעסיסיותה, טעם נהדר ונימוח, שרק בשבילו שווה לקפוץ לסניף בורגר סאלון הקרוב לביתכם (וגם אם אין סניף קרוב שווה לקפוץ). טיפ קטן, אם תוסיפו מהרוטב איולי לקציצת העוף תקבלו עונג קולינרי בכל ביס.

אבל לא הכול מושלם בממלכה, עד כמה שאני אוהב סלמון, קשה לי לומר שנהניתי ממנו בתור המבורגר, המנה אומנם סבירה בטעמה ומי שאוהב דברים מהסוג הזה בהחלט ייהנה, אבל לטעמי המרקם והטעם של הסלמון פשוט לא עובדים בתור המבורגר. גם מהמנה הצמחונית לא התלהבתי, הטעם היה בהתאם למה שתצפו ממנה צמחונית במסעדת המבורגרים והמרקם היה קצת משונה לטעמי, אבל אני לא באמת מבין בדברים צמחוניים ובוודאי לא באוקסימורון הזה שנקרא "המבורגר צמחוני", את זה אני אשאיר לאלו מכם שמשוגעים לדבר. בשר ההודו זה כבר סיפור אחר, מדובר בבשר בתיבול מדויק וללא שומן, אני לא משוכנע שזה מתאים בתור המבורגר, אבל רק הבשר ללא הלחמנייה או תוספות אחרות – זו חוויה נעימה לכל חך שגורמת לכם לרצות לקחת עוד ביס.בורגר סאלון זכרון יעקב - איש ההמבורגרים נהנה

לסיכום?

אם אתם רציניים באהבתכם להמבורגרים, אם אתם רוצים חוויה שתישאר אתכם ואם הכתבה הזאת עוררה לכם את המיצים – סעו לאחד מסניפי בורגר-סאלון ותודו לי אחר כך.

שם: בורגר סאלון זכרון יעקב. כתובת: כביש 652 זכרון יעקב-בנימינה, מול גני הנדיב. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ש' 11:00-23:00.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי