אגאדיר אמבסי – הקהילה חוגגת טעם עשיר עם השקה של המבורגר קובה ביף!

יאנה קוקס,

כשרשת אגאדיר החליטה להשיק המבורגר מבשר קובה ביף בסניף אגאדיר אמבסי, הם חיכו לקהילת המבורגר ישראל, ועכשיו אנחנו כאן כדי לכם על המבורגר מהבשר היוקרתי ביותר שיש!

ערב אחד בדצמבר, (ערב קריסמס למי שמתעקש), נפגשו חברי קהילת המבורגר ישראל לאירוע השקה בלעדי של המבורגר קובה ביף במסעדת אגאדיר אמבסי. מדובר בהמבורגר עשוי מנתחים של בקר מזן ואגיו שמאופיין ברכות גבוהה וכמות גדולה של שומן. ההמבורגר יוגש בכל סניפי אגאדיר החל מה-01/01/2015 ועד גמר המלאי (78 ש"ח). 82 חברי קהילה הגיעו לטעום מהפלא הזה שרקח יענקל'ה שיין (ממסעדת Shine & Sharp), יחד עם השף אלי פינסלר והשף רפי אהרונוביץ' בסניף אגאדיר אמבסי.אגאגיר אמבסי - המבורגר קובה ביף של יענקל'ה שיין

קובה ביף בסניף אגאדיר אמבסי – המבקרים מדווחים

אז השקנו כוסות בירה, ניקרנו במנות הראשונות ופנינו לטעום מכוכב הערב. ההמבורגר הגיע במידת עשייה מדיום מושלמת והיה רך כמו חמאה. רגע, בעצם ממש לא כמו חמאה, הוא היה ההמבורגר הכי רך שטעמתי. יותר מכל הקציצה מזכירה את ה-Steak haché (סטייק קצוץ) הצרפתי, רק הרבה יותר נימוחה. המרקם מאוד מיוחד וממציא את ההמבורגר מחדש. המבורגר קובה ביף מוגש בלחמניית בריוש מעולה, קלויה היטב שמחזיקה יפה את הבשר ומוסיפה לניחוח הצרפתי של ההמבורגר. אני כבר סופרת את הימים עד לשנה הבאה, כשההמבורגר יושק רשמית באגאדיר ואזכה לאכול ממנו שוב. חוץ מההמבורגר אכלתי גם קרפצ'יו שהיה לו טעם דומיננטי של שמן ואכזב וצ'יפס דק שהיה מצויין.

יאנה קוקס"הקציצה הייתה משגעת. החריכה העצמתית לא ייבשה אותו והותירה אותו עסיסי (למרות מידת עשייה מדיום-וול) ועם טעם עמוק מאוד של בשר בקר מעולה. היה לזה טעם שמעולם לא פגשתי בהמבורגר לפני כן. הבשר היה כל כך טעים ומיוחד עד שהמשפט הראשון שיכולתי להוציא היה: "ואו, זה לא מתחרה עם המבורגרים – זה תחליף לסטייק". חברים, זה לא המבורגר זול, אבל הפעם טעמתי המבורגר ייחודי שלא טעמתי כדוגמתו בישראל.
מבט מבפנים - המבורגר קובה ביף במפגש אגאדיר אמבסי

חברי הקהילה מספרים על החוויה בסניף אגאדיר אמבסי

אלעד יעקבוביץ: " מילה טובה: היה אירוע מעולה, מתוקתק, היה שירות נהדר, ההמבורגר היה טעים ובהחלט מתעלה על המבורגר רשתות טיפוסי. ובכלל הייתה חוויה שהיה כיף לבוא בשבילה אפילו מהדרום הרחוק. תודה למארגנים:) "

ענית אורלב: "האירוע בסניף אגאדיר אמבסי היה כייפי ומתוקתק. למרות כמות האנשים הגדולה שמילאה לחלוטין את המקום. המלצריות תקתקו את ההתיישבות, ההזמנות וההגשה. היו קצת בלבולים בהזמנה שלנו, אבל התגברתי על זה כי הייתי רעבה :-). הקרפצ'ו היה טעים, אם כי היה אפשר להפחית קצת מכמות השמן שנלוותה אליו.

ההמבורגר – כשארקדי אמר לי תטעמי רגע את הלחמניה לבד, מאוד שמחתי שעשיתי זאת כי הוא הגיע בלחמניית בריוש מפתיעה עם מתקתקות עדינה וכייפית. כשחציתי אותו, הבנתי את הטעות שהמלצרית עשתה שהחליפה בין ההמבורגרים שלנו כי אני רציתי מידיום וול (תצלבו אותי בכיף, התחשק לי פחות וורוד הפעם, זכותי!). התחלפתי עם ארקדי ונהנתי מכל ביס. בשר מצויין. הצ'יפס של אגאדיר אמבסי היה רגיל ומטה וטבעות הבצל היו ספוגות לחלוטין בשמן ואני לא הצלחתי לקחת מהן יותר מביס אחד לצערי כי היה ברור שהן עשויות עם כוונה טובה מטבעות בצל אמיתיות בתוך בלילה וזה יכל להיות מוצלח ומעדן לחובבת הבצל שאני. על הקינוח ויתרתי. האווירה הייתה כייפית ושמחתי להכיר עוד פרצופים מהקהילה בגודל טבעי."ארקדי וענית במפגש המבורגר קובה ביף, אגאדיר אמבסי

קריס טיילר: "היה ממש טעים! אמיחי חדד ואני הזמנו כל אחד קרפצ'יו וואגיו במידת עשייה מדיום, עם צ'יפס וטבעות בצל. הקרפצ'יו היה ממש מוצלח ורך מהרגיל, קל לחתוך בשיניים והגיע בכמות מכובדת ויפה (אם כי משולשי הלחם הפיציים הקלויים לא הגיעו בכמות שתואמת לכמות הקרפצ'יו, עוד שניים קטנים כאלה והיה מושלם מבחינת איזון, לדעתנו לפחות). ההמבורגר היה ממש טוב, רך מאוד ועשוי במידת מדיום מדויקת שהתענגנו עליה בכיף. בכל ביס הרגשנו (וטרחנו לציין בקול אחד בפני השני) אושר וצער. אושר מהטעמים והנימוחות, וצער כי כל ביס קירב אותנו לסוף המנה. לסיכום – היה ממש טוב, האוכל, השירות בסניף אגאדיר אמבסי, האווירה… רק חבל שהואגיו הזה כל כך יקר".

איתמר סולומון: "מדיום רייר כמו שצריך. היה מצויין."

אלוירה גנדלמן: "טוב, השולחן שלנו הזמין קרפצ'יו וצ'יפס, אני הזמנתי טבעות בצל. בקרפצ'יו לא היה מספיק בלסמי והטעם של הבשר בקושי הורגש. הסכמנו פה-אחד שהמנות הראשונות לא היו חזקות. אחר כך גם טעמנו את הסלט העדשים שגם היה לא לטעמי. למזלנו, ההמבורגר שהגיע, היה כל כך נפלא, שלגמרי שכחנו. היה לו טעם כל כך חמאתי ונעים, מרקם מיוחד ביותר. לא הרגיש כמו המבורגר. אחר כך ארקדי יצחק על התיאור שלי, אז אתן לו לעשות את זה :-). מזמן כבר לא אכלתי המבורגר כל כך טעים ומופלא כמו זה של אגאדיר אמבסי. קשה אפילו לקרוא לזה המבורגר. מידת העשייה הייתה מיוחדת, אבל הרגשתי שגם אם ההמבורגר לא היה עשוי הייתי נהנית כי לא היה טעם של דם בבשר ולשם שינוי זה היה טוב. טבעות הבצל היו באמת משהו מיוחד. הייתי יותר קוראת להן סופגניות בצל, כי זה בערך איך שזה הרגיש. חבל שזה מגיע ביחידות ספורות, היה לי קשה לחלוק אותן. בקיצור, חוויה מעולה.קובה ביף מדוגמן - אגאדיר אמבסי

צחי לנקרי: "היה נחמד בסך הכל, למרות הקרפצ'יו שהיה אנמי וחסר טעם למדי. ההמבורגר של אגאדיר אמבסי הגיע במידת העשייה הנכונה, הבשר היה אכן רך להפליא כמובטח, הטעם של הבשר עצמו היה בסדר אבל לא מדהים, לא עם טעמי בשר בולטים מספיק ולא תואם את הציפיות שאתה מפתח לטעם של בשר קובה. הלחמניה היתה טובה סך הכל, הצ'יפס בינוני וקצת סמרטוטי."

*** המסעדה נסגרה ***