טלבורגר בת-ים – דור יצאה בגשם הכבד לבדוק האם יש המבורגר שווה בבת ים?

דור בית הלחמי,

יום חמישי שעבר, היום שהתחיל את מערכת הגשמים, הרוחות וההצפות שהולכות לפקוד את ישראל. אספתי שלושה חברים אמיצים, התגברנו על הגשם והקור ונסענו מתל אביב (!!) לבת ים כדי לנסות את ההמבורגר המדובר- טלבורגר. השמועות אמרו לנו שהולך להיות בינוני ומטה, אתר האינטרנט של המשלוחים אמר לנו שהולך להיות כשר – כל הגורמים המאכזבים עבורנו. להפתעתנו הגדולה מאוד זה לא היה בכלל המקרה.

טלבורגר – The little burger that could

אז אחרי שהבנתם את מצבנו הקשה, הרטוב והטרוט תחשבו שהיינו גם רעבים עד כדי כאב, קיבלנו את גורלנו ופשוט הבנו שזה המצב. באמצע הגשם והסופה הגענו לטלבורגר, המסעדה יחסית קטנה, העיצוב שלה דומה קצת למקדונלד'ס – טיפיקל מסעדת מזון מהיר, היינו שמחים אם העיצוב היה שונה אבל הגענו לאכול ולכן מה שחשוב זו הקציצה הקטנה והאלוהית שנקראת המבורגר ולא באיזה צבע הקירות.טלבורגר - המבורגר טעים בבת ים

התפריט של טלבורגר מציע שלושה סוגי ארוחות – פרימיום אנטריקוט, פרימיום טלה וארוחת המבורגר בייסיק, את אלה אפשר לשלב עם חמישה סוגים של תוספות או freestyle, שזו בחירה שלכם. החלטנו ללכת על שתי ארוחות של פרימיום טלה – אחת בתיבול ניו יורקי (220 ג') והשנייה בתיבול מרוקאי (440 ג') במידות עשייה מדיום וול – כיוון והבעלים הסביר שהוא לא יכול מבחינה מוסרית של שפים לשחרר אותו במידה פחות; עוד ארוחה של פרימיום אנטריקוט בסטייל ניו יורקי (220 ג') – מדיום וול לבקשת הטועמת; וארוחת בייסיק בסטייל מרוקאי במדיום (440 ג'). בגלל שאצלי תוספת זה מאסט החליטו לפרגן לנו ולא להסתבך – אז הלכנו על מנת שיירינג עם כל תוספות המקום – צ'יפס, צ'יפס בטטה, טבעות בצל ושניצלים.

תענוגות ההמבורגרים של טלבורגר

לא הרבה זמן עבר מהרגע שהתיישבנו וכבר שמחנו שאנחנו מוגנים בפנים, עומדים לאכול ולשבוע ואז החלו המנות להגיע. הכבש הניו יורקי היה במידת עשייה מושלמת, הרטבים הביתיים של שום שמיר וצ'מיצורי ותוספת גבינת גאודה עם גבינת כחולה הוסיפו רעננות ורבדים של טעמים חדשים לסטייל הניו יורקי שכולל עגבנייה, חסה, מיונז, בצל ומלפפון חמוץ (סטנדרט אמריקה) – הטעמים היו מאוד מדויקים ובשריים, למרות שאולי צריך להוסיף עוד קצת שומן לטלה.טלבורגר בת-ים - ההמבורגר במבט מבפנים

אלו שלקחו את ההמבורגר המרוקאי עם תוספת גבינת גאודה וכחולה, כל אחד עם הקציצה שלו הראו מידת עשייה מדויקת (ורדרדה וטעימה) והתלהבו ללא הפסקה מהשילוב – זיתים, חסה, בצל מטוגן והחריף של נתי. משפטים כמו "מי היה מאמין שזיתים הולכים על המבורגר", "זיתים והמבורגר מי חשב?!", "חריף של נתי מדהים", ו"אפשר עוד חריף", היו גולת הכותרת של השיחה שהתרחשה בין ביס לביס. המבורגר פרימיום אנטריקוט של טל בורגר הגיע אחרון בשל בלבול (עם תוספת גבינה?לא, בלי! מדיום? לא, מדיום וול!) היה שווה את ההמתנה וכולנו לקחנו ביס. אין ספק שאנטריקוט זה הבשר להמבורגר ופה הוא היה הכוכב, טעם מעושן של גריל, בשר שאתה רק רוצה לאכול ממנו עוד ועוד מרוב שהוא טעים וכל זה בקציצה קטנה, לא כל כך, אבל כשאת מבינה שהיא נגמרת את ממש אבל ממש מתבאסת.

כמה מילים על מנת השיירינג – טבעות בצל ביתיות, לא משומנות וטעימות כמו החטיף האהוב עליכם, צ'יפס בטטה ורגיל שלא ניתן לסרב לו והשניצלים שהוסיפו לכל זה, מנה שבהחלט מומלץ להוסיף לתפריט כדי שכולם יהנו. הדאון סייד היחיד לכל הארוחה הייתה הלחמנייה*, לחמנייה שהתפרקה ולא יכלה לצערנו להחזיק את המאסה, כשאמרנו לבעלים הוא אמר שהדבר בטיפול והם מרכיבים לחמנייה חדשה, עד אז אנחנו נמשיך להתבאס על לחמניות שמתפרקות לנו באמצע האוכל וכל הרטבים והירקות נופלים.המטוגנים של טלבורגר בת-ים

הפנינה של בת ים

אז באמת גילינו פנינה בבת ים ששמה הוא טלבורגר, מחירים סבירים ותמורה מסיבית, אין ספק שהמקום הפתיע, אם זה במידת עשייה מדויקת ביותר או ברטבים ביתיים (אשבח בשנית את החריף של נתי והצ'ימיצ'ורי) או פשוט בהמבורגר טעים. אני מקווה שמנת השיירינג תיכנס לתפריט והערת אגב שעוד מסעדות ייכנסו לטרנד כי זה הדבר הכי כיפי לקבל את כל התוספות בתפריט במידה מספקת לכולם.

*תגובת המסעדה: מסעדת טלבורגר מודעת ללחמניות הבעייתיות שהיו לנו בסמוך לביקורה של הכתבת של קהילת המבורגר ישראל. הלחמניות החדשות הגיעו כשבוע לאחר מכן. כמו כן, בימים אלו מנת "השרינג" נכנסת לתפריט באופן קבוע.

שם: טלבורגר. כתובת: בן גוריון 141, בת ים. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: א'-ד' 12:30-1:00, ה' 12:30-03:00, ו' 13:00-04:00.

ליצירת קשר ופרטים נוספים מאיזי