פונדק דה לוקס – סעודת המעושנים שעשתה לאיש ההמבורגרים נעים בקיבה

ארקדי פורטנוי,

עוד פוסט תמים בפייסבוק התפתח לממדים הזויים, עד שהחלטנו פה אחד: הולכים לאכול במקום החדש – פונדק דה לוקס. הגעתי לשם עם ציפיות מתונות – כבר ביקרתי ביותר מדי מקומות המתיימרים להתמחות בבשר מעושן. כמו כן, המקום בהרצה וטבעי שיהיו הרבה תקלות. אחרי הארוחה אני מרשה לעצמי לסכם בשלוש מילים: ארקדי ממליץ לאללה.

ברמת השירות – שיר, המלצרית החייכנית, התרוצצה ביננו וכמעט כל המנות הגיע לפי הקצב שהתאים לנו. היא הרימה איתנו כמה צ'ייסרים בחיוך גדול והותירה בנו רושם מצוין.

פונדק דה לוקס – באנו כדי לאכול.

איחרנו (טיפה…) ולכן הצלחנו לנגוס בכנפיים האחרונות שהחבר'ה הזמינו למנה ראשונה. טעם הכנפיים, שלא במפתיע, נטה לכיוון קצת אמריקאי, כיוון שהיו דקות מאוד. זאת ועוד, במעשנה היה צריך להגן עליהן, ולכן הטעם של הברביקיו היה חזק מדי. המשחה לא רעה ובעלת טאצ' יחודי. טעם  הצ'פוטלה אף הפתיע לטובה. עם זאת, יחס המשחה אל מול כמות הבשר בכנפיים האפילה על טעמן. לתחושתי זו מנה שהיתה עוברת נהדר אצל קהל אמריקאי, אבל פחות מתאימה לחיך הישראלי. האמת, לא כל כך התרגשתי. בכל זאת, אני תמיד אומר: "כנפיים זה הבמבה של הטבע".
פונדק דה לוקס, תמונת יח"צ

מנת האסאדו המעושן נחה על השולחן פחות מדקה. כל אחד תפס בידיו נתח שמנוני והתענג עד ששקט ירד על שולחננו. כמובן שכל שומרי הגזרה הושיטו לי את השומן הנהדר, שטעם המשחה הותיר אותו צלוי עם מתיקות פנימית עזה ונהדרת. זו אחת המנות האהובות עליי, וכאן פונדק דה לוקס מקבלים ציון מקסימלי. נאלצתי להשתמש בתמונות של היח"צ כי פשוט לא הספקתי לעשות תמונה טובה. מנת צלעות הטלה נעלמה משולחננו אפילו מהר יותר. הטעם עדין, כובש, ממכר – עד שבן רגע נותרו רק צמות קטנטנות שהחזיקו בעבר את בית החזה הטעים הזה. גם זו מנה מדהימה לטעמי שממשיכה את הציון המקסימלי.המעושנים של פונדק דה לוקס

צלעות החזיר המעושנות – לרוב אני נמנע מלאכול חזיר. לא כי אני מפחד מזעם האל, אלא כיוון שהחזיר טעים רק במצב אחד – כשיש לו טעם של משהו אחר. צלעות החזיר שהוגשו לנו היו מעולות. נהדרות. ורק חשבתי איך יאנה קוקס תתמוגג כשתשמע על המנה האהובה עליה. גם בפונדק דה לוקס טעמי המשחה השתלטו על המנה כיאה למנת חזיר, והמנה היתה לא פחות מנהדרת, אך ללא טעמי הבשר שאותם אני מחפש בדרך כלל. מנת חזה האווז הייתי בעיני רבים גולת הכותרת של הסעודה. בגלל הייבוש בקצוות, דווקא אני נשארתי עם זיכרון עז מצלעות האסאדו והטלה, אבל אתם יודעים מה אומרים: על טעם וריח…פונדק דה לוקס - תצלום: יח"צ, בן יוסטר

פינת הביקורת

א. נתח הפיקנייה, אחד הנתחים האהובים עליי, נגמר ושבר את לבי (בלית ברירה ניאלץ לשוב בשנית).
ב. הפסדור מאוהב – מנת האונטריב המפורק עברה תאונת מלח ונאלצנו להחזירה.

לסיכום

מסעדת פונדק דה לוקס העניקה לי חוויית מעושנים מעולה. אני יכול להכריז בגאווה – ארקדי פורטנוי ממליץ לאללה על סעודת המעושנים של פונדק דה לוקס! הסתכמנו ב-150 ₪ לאדם כולל שתייה וקינוחים. במונחים של מסעדות בשרים זה סביר לגמרי.

*** המסעדה נסגרה ***