הג'ק אשקלון, האם הקידמה הקולינרית הגיע לעיר בזכות שף כוכב מת"א?

יאיר פרייס,

לא ציפינו להפתעות מבר אשקלוני: רבבות חיילים עם סקס אפיל חיילי-ערסוואתי ונערות יפות ממוצא מזרח אירופאי בחצאיות מיני באורך חגורה. על פי כמות המבלים בבר הג'ק הממוקם בחוף דלילה, נראה כי מדובר באחד הלוקיישן הכי חמים באשקלון.

כששף יגאל מולנר פגש את הג'ק

חייכנו חיוך מתנשא כשהעפנו מבט ברשימת הקוקטיילים. תפריט קוקטיילים שכולנו אהבנו, בערך לפני כעשור. כשהיינו חיילים וצעירים, תושבי הסביבה. המלצר מיהר להרגיע אותנו, הסביר שרוב הקוקטיילים הם ספיישלים ולכן לא נמצאים בתפריט. בכל מקרה האלכוהול לא הטריד אותנו. הסיבה האמיתית לביקורנו הייתה כניסתו של השף יגאל מולנר חברנו, לתפקיד חדש בעיר: שף קבוצת א.מ.ש. (הג'ק, נלסון ו…עוד משהו על הפרק). היינו מוכרחים לבדוק האם וכיצד הוא יהפוך את הקערה על פיה. והאם הוא ידביק את הפריפריה ב"טרפת" של הבליינים הקולינריים במרכז.  

סילודקה: הרינג ביתי כבוש

רוסים יודעים את זה שנים: בירה ודג מלוח (סילודקה בשפתם) הם שילוב מנצח. עכשיו, דג מלוח ביתי וטרי שנעשה במקום זה קטע קטע. דג מלוח עם מצע נכון ורענן של צנוניות, עגבניות ואורגולה, זה קטע קטע קטע. הייתי שמח לו נגיעת השמנת חמוצה הייתה מורגשת יותר במנה ואפילו מקטין את כמות הדג שהוגשה "מכל הלב", על גבי ברוסקטה, על מנת ליהנות ממנגס קל יותר שיצליח להכיל את כל הטעמים. ועוד הפתעה נעימה: שום קונפי שהוסיף לא רק ממד שמנוני אלא גם מתיקות עליזה של שום מתקתק. אם אתם לא חובבי דגים עדיין, כנראה שהמנה הבאה תדבר אליכם הרבה יותר (48 ש"ח).הג'ק אשקלון - דג מלול

נקניקיות "המנקנק" VS אלן טלמור?

כל בלייני ראשל"צ וגוש דן יודעים כבר, שאם טעמתם נקניקיה מצוינת, רוב הסיכויים שנפלתם על אחת מ-16 סוגי הנקניקיות המשווקות של אלן טלמור. ואז, גיבור חדש נכנס לסצנה – המנקנק מאשדוד. אמיר אבן "המנקנק" הוא תופעה מבורכת. בחור שהרחיב את מגוון האפשרויות בתחום הצר של נקניקיות טובות בארץ והלך לכיוון חדש לגמרי. הרבה יותר קרניבורי ופחות "מפעלי". טעמנו נקניקיות מעושנת, נקניקיית סינייה ומרגז כבש. על פלאנצ'ה\מחבת הן אפילו יותר טעימות מעל הגריל. פתיחת הטעמים שלהן הרבה יותר נעימה וזה ליין שבהחלט אסור להחמיץ. כרגע, הג'ק באשקלון הוא המקום היחיד שמגיש אותן. ההגשה היא הקלאסית, כמתבקש: כרוב כבוש ביתי, חרדל טוב ותפוחי אדמה אפויים. בחורף, זו מנה MUST. הגחנו בקיצו של יום קיץ ובכל זאת טרפנו בדקות בודדות (69 ש"ח). אמיר המנקנק מתארח בבר הג'ק אשקלון

brace yourselves – Antricot is coming

סיחים, שיפודים, חרבות. כולם מתארים שיטת צלייה פופולרית של בשר דג שנצלה מהר. בדרך כלל אני מתרחק משיפודי ברק כמו מאש כי לרוב הן יגיעו מפוחמות או סולייתיות, כאן טרפנו בראבק. אנטריקוט במידיום-מידיום וול. גם הגברת שלרוב מתרחקת מנתחים שומניים ליקלקה את האצבעות. לצד החרבות נחו חצאי מח עצם נהדר שהסלסה עגבניות כוסברה עוררה אותן ברעננות מצויינת שלא תמיד זוכרים להוסיף. השילוב בין שמנוניות לפראש הפך את המנה הזו ממנה טובה למנה נהדרת. גם קלחי תפוחי האדמה מדורה היו בדיוק במקום. את רוטב הפורט טעמתי קצת באיחור כי חששתי לבדוק את הבשר במסווה של טעמים, על כך הצטערתי. רוטב הפורט המצומצם הוא ארומות משגעות שמתיישבות על בשר כמו דבורה על פרחים, מנה ללא רבב. אם אתם בערב קוקטיילים, זו מנת שרינג נהדרת וגם תאזן לכם את האלכוהול בדם (109 ש"ח).חרבות אנטריקוט של הג'ק

לכי ילדה עצובה – כריך לחי עגל עם איולי חזרת.

עבור המנה הזו בדיוק נסעתי לאשקלון. כששמעתי את חברי השף יגאל מולנר ממציא אותה, הייתה לי התחושה שזו מנה שאסור לפספס. הוא חשב על סלופי ג'ו מעניין יותר, חכם יותר ומדויק. אני חשבתי על שילוב בשר הלחי המתפרק שאני כל כך אוהב בתוספת איולי עם פאנצ' של חזרת עדינה, וסוף סוף טעמתי. הבשר כצפוי התפרק בחך כמו חמאה עשויה משריר של חיה. האיולי אומנם לא א-לה מינוט, אלא מושתת על מיונז רגיל, אך הפאנצ' חזרת לא איחר להופיע. כדי עוד קצת להרים אותו, הייתי מעדיף מיונז "הלמנס" על פני "היינץ" בעל האקסטרה חומץ בטעמו. סה"כ הטעם היה לא רחוק מנפלא, גם הבריוש היה קטע קטע במנה הזו. טעים, עסיסי, יציב ונעים. החלק העליון היה מלחם בריוש שלם והיה קצת אובר לחם עבורי, למרות שהמעיכה יוצרת אפקט סלופי ג'ו ממש. הייתי שמח לו החלק העליון היה צר יותר ממה שמוגש כרגע כדי שזה אשכרה יכנס בביס אחד. וואלה זו מנה שמצדיקה נסיעה (64 ש"ח).
לחי עגל איולי חזרת ובריוש של בר הג'ק

ההמבורגרים החדשים של הג'ק

כשאנו מגיעים לסקור בורגריה אנו משתדלים לאכול את הגרסה הקלאסית תחילה, בנוסף למומלצי המקום. פשוט, מינימום רטבים, הירק הסטנדרטי וללא רטבים, זאת כדי לחוש את טיב הקציצה שאת טיבה. בבר הג'ק אכלנו 3 ווריאציות להמבורגר, רגיל, מומלץ השף וקטן (המבורגר סליידר).

המבורגר רגיל

המבורגר 300 ג' בקר עשויי משפונדרה וצוואר (קלאסי), עסיסי וטוב. מידת צליה הייתה מדיום וול, יותר ממה שאני מעדיף בדרך כלל, אך אין זה השפיע לרעה על הקציצה שהייתה רכה ועסיסית. הקציצה של הג'ק מתובלת, אך זה לא גרע מטעמה הבשרי. הרבה יותר ממה שמצפים לקבל בבר אשקלוני.

המבורגר עם אננס של הג'ק

המבורגר גרסת השף

פה קיבלנו את ההמבורגר "איך שהשף יגאל מולנר הכי אוהב לאכול". מדובר באותה קציצה, במילוי צ'ילי וטופינג של גבינת צ'דר, פרוסת אננס וגבינת עיזים של גד בתוך לחמניית שמרים רכה. אני קצת פחות התחברתי, אבל זאת מאחר ואינני חובב אננס כתוספת להמבורגר. בכלל, השילוב ה"קאריבי" הזה של אננס עם חריף כבר די מיצה את עצמו לטעמי. מצד שני, כנראה שרוב הציבור לא חושב כמוני, מאחר ורוטב הצ'ילי התאילנדי החריף מתוק מככב. בשורה התחתונה, היה לי טעים, גבינת העיזים הצילה את ההמבורגר ממתיקות האננס גבינת עיזים זה ה-דבר בהמבורגר.

קטנצ'יק – סליידר עם ילובים ייחודיים

המבורגר (הלכנו על החריף), אבל בקטן. קציצת 100 גרם עסיסית וחמודה מושלמת לבנות שפוחדות להתלכלך. הקציצה קטנה בקוטרה אך עבה דיו כדי לשמור על עסיסיותה. הדבר לא מובן מאליו, כל מי שניסה את המיני בורגרס, יודע שלא מעט פעמים הם מתייבשים מפאת גודלם, לא פה. הקציצה הייתה טובה. בהחלט מנה קלילה, נחמדה וטעימה למי שרוצה משהו לא גדול אך משביע לצד הדרינק שלו. למרות שההמבורגר הקלאסי של הג'ק סובל מגנריות פופולרית שהייתה גורמת לי לבחור במנה אחרת בגרסתו הבסיסית, גרסת השף הייתה האור בקצה המנהרה. שילוב הטעמים המטריף של חריף, חמוץ ומתוק היו הדבר הכי נכון שקרה למנת ההמבורגר בג'ק.
הג'ק אשקלון - המבורגר השף

סיכום חווית הג'ק

ביננו, אם אתם אשקלונים או תושבי הסביבה אתם בטוח מכירים כבר את הג'ק. מה שנותר לנו כרגע זה לברך על כניסתו של השף המוכשר לעיר הדרומית ולקוות שיגרום ללקוחות קבוצת אמ"ש להתמכר לטעמים העדכניים ולטאצ' הייחודי שלו.

* בשיתוף מסעדת הג'ק

שם: הג'ק. כתובת: יפה נוף 15, מרכז מסחרי חוף דלילה, אשקלון. כשרות: לא כשר. שעות פעילות: יום א'-ש' 10:00 – אחרון הלקוחות.

ליצירת קשר ומידע נוסף מאיזי