מה קורה כשאיש ההמבורגרים פוגש את השום-בורגר של השף חיים כהן?

ארקדי פורטנוי,

הפעם במסגרת חיפושי "קהילת המבורגר ישראל" אחר ההמבורגר הטעים בישראל,הוזמנתי עם בת זוגתי למסעדת דיקסי ראשל"צ. כן, שמעתם נכון – דיקסי בראשון לציון!

על אף שהגעתי עם ציפיות לא גבוהות (ואסביר בהמשך מדוע) שיניתי את דעתי במהלך הארוחה. למי שלא אוהב לקרוא:

  • הייתה כאן חוויה סביב האוכל!
  • היו כאן חומרי גלם ברמה מאוד גבוהה!
  • המבורגרים ברמה מאוד גבוהה!
  • היה כאן כוח אדם מאוד מיומן!
  • והייתה כאן המון יצירתיות בכל ממד וממד של הארוחה!

אבל בואו נתחיל מההתחלה… נכנסנו למסעדת דיקסי ראשל"צ מהרחוב המחשיך של בעיר ממש כמו לנווה מדבר. השינוי העצום מהבחוץ לבפנים פשוט בלתי נתפס. המסעדה משדרת אווירת אבן חמימה ועץ חום וכבד, זה לא עוד דיינר קליל עם כמה שולחנות ברזל זולות אלא מסעדת שף, או כפי שאנו מכנים זאת בקהילת המבורגר ישראל – מסעדת שף-בורגר. מספיק רק להיכנס פנימה על מנת לשכוח מהצרות שלך ולהצביע על תפריט הבירות.

מנה ראשונה – סלט קיסר של דיקסי ראשל"צ

אני מודה, כאשר המלצרית הגישה את סלט הקיסר לא התרשמתי מההגשה. הייתה כאן ערימה נכבדת של ראש חסה שלם עם שרי וקרוטונים. רוטב האיולי היה נחמד אך מלבד טעם הצלפים נעדר ממנו טעם האנשובי המחייב. רק לאחר שניסיתי לחבר את כל המרכיבים הבנתי את ההברקה האמיתית. דווקא בקרוטונים שוכן טעם האנשובי שחסר לי. יתרה מכך, חומרי גלם כל כך טריים עד שסבורני כי ישנה ערוגת חסות קטנה מחוץ למסעדה. במנה הייתה אוריינטציה מאוד ישראלית: פלטת ירקות עם כמות, עושר וצבע משגע. על אף שהסלט אינו מוגש עם עוף כמנה ראשונה בסופו בהחלט הרגשתי תחושת שובע. יש כאן אלטרנטיבה מבריקה לצמחוניים המבלים עם חבריהם במסעדות בשרים. ת'אמת, בא לי להכין כזה בבית.ארקדי משחק באוכל של דיקסי ראשון לציון

ההמבורגרים של חיים כהן

זוכרים שאמרתי שבאתי עם ציפיות בינוניות? אז קודם כל קיבלתי:
קשה להתחיל לתאר את הטעמים המופלאים והמדויקים האלו אבל נתחיל בראשון: ההמבורגר השומי (200 גר') שהיה הטעים ביותר ללא הלחמנייה המיותר הוגש המבורגר עסיסי במיץ בקר-יין עדין ששמר על טעמי הבשר. את הלחות הקיפה תל פירה חלבי כרמי מכוסה בעקיצות שום קריספיות ומפתיעות. לצד ההמבורגר השחום נחו בגאווה 4 שום קונפי המתובלים בטעמי השום לבדו. אם זה לא מספיק, פנים הקציצה וורדרד בלתי נתפס. טעם של בשר שבתפר בין רייר למידיום עשוי ביד מיומנת ונחושה. אם תזכרו בילדות ובקציצות של אמא ברוטב בקר עם ערימת פירה תבינו את הקונספט של המנה, מנה מנחמת מלאת זיכרונות, אבל שלא כמו בביתה של אמא יש דגש על מנה יוקרתית מאוד העשויה עבור מלך המלכים. קצת כעסתי שהמלצרית לא שאלה אותי לגבי התוספות, אבל במהלך הביס השני כבר היה לי ברור שיש כאן שלמות ו"כל המוסיף גורע". המנה הייתה מאוזנת באופן מושלם לא היה עוד או מחסור של שום חלק במנה, כל כך נהנינו עד שכמעט שכחנו מנוכחותו של ההמבורגר הבצלי (66 ש"ח לאדם).דיקסי ראשון לציון - המבורגר שום של חיים כהן

"אני אומן" צעק השף חיים כהן אשר הלחין את המנה הזו כי יש כאן צעקנות והרבה. אם במנה הראשונה יש שלמות ורוגע המזכירה מעט את מאכלי האם המנחמים, כאן, במנה הזאת יש נועזות שכמעט מציגה את פנים הנפש של האומן, רק בביס השלישי סלחתי על הנועזות הזו והייתי מוכן להקשיב ולהבין את האומן חיים כהן, בהחלט לא ציפיתי לחוויה כל כך עמוקה שנובעת ממוחו של יוצר שאגד אוסף טעמים מופלא כמו שילוב גבינת הבושה עם קונפי שום והציר בקר ביין שהוגש כאן עם התנגשות מתוקה של ריבת הבצל. הבשר בדיוק בתחילת מוכנותו אך עזב את שלב הבלו. כמו שאמרתי יש כאן וואחד כוח אדם מיומן, מהגריל מן, הבר מן ועד המלצרית לין המקסימה שהפתיעה אותנו בהפגנת הידע שלה ובפתרון המשברים שהיא נקלעה בהם (הייתה חסרה שמנת חמוצה ועירית אז היא הציעה רוטב פלפלת לתפו"א וזה היה מצוין. התפוח אדמה המתפורר כאילו הוא כבר בהיכון לערב ל"ג בעומר 2013 והודות לרוטב הפלפלת המעולה הזו עמו סיים את חייו על מזלגי. אפילו הוא הצליח להיות מעולה ולא סתם תפו"א.

דיקסי ראשון לציון - המבורגר שום

סוף דבר

אני אסכם את הטעימה שלנו במסעדת דיקסי ראשלון לציון כחוויה בשם עצמה וארוחה מענגת במיוחד. יש כאן גיוון מרענן של השף חיים כהן ומקבלים כאן ארוחת המבורגר אחרת! יתרה מכך, יש כאן את כל הסיבות שבעולם לא לנסוע לת"א אלא לכיוון ראשל"צ. הגענו עם השמועות שההגשה כאן לא אחידה פעם אסאל פעם באסל, אבל אחראי השיווק במקום מספר שכיום האחידות זה הדגש המרכזי שלהם, אז אני קורא לכם קומו לטעום את ההמבורגר השני בטעמו, השום בורגר של דיקסי, ואני מצפה לשמוע מכם את החוויה והאם החוויה הייתה זהה למה שתיארתי כאן.

*** המסעדה נסגרה ***